اقامت کانادا از طریق تولد فرزند

زمان مطالعه: 10 دقیقه

اقامت کانادا از طریق تولد فرزند

هر آنچه باید درباره به ‌دنیا آوردن نوزاد در کانادا بدانید

کانادا یکی از کشورهایی است که ایرانی‌های زیادی قصد دارند تا به آن مهاجرت کنند.
شیوه‌های مختلفی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد. یکی از این روش‌ها، گرفتن اقامت کانادا از طریق تولد فرزند در خاک این کشور است. کانادا جزو معدود کشورهایی است که در آن می‌توانید از طریق اصل Jus soli به‌عنوان شهروند این کشور محسوب شوید. واژه لاتین Jus soli به معنای حق خاک است و یکی از شیوه‌هایی است که یک فرد از طریق آن می‌تواند شهروند کانادا شود. بر این اساس کودکی که در کانادا به دنیا بیاید، شهروند این کشور است و از تمامی حقوق و مزایای یک کانادایی برخوردار خواهد شد.

در این پست چگونگی و شرایط گرفتن شهروندی از طریق تولد فرزند در کانادا بررسی میکنیم.

شرایط مهاجرت به کانادا با تولد فرزند

  • باید این نکته را در نظر داشته باشید که تنها تولد فرزند در کانادا، به این معنی نیست که والدین هم می‌توانند به طور خودکار اقامت این کشور را دریافت کنند. این والدین حق شهروندی یا پاسپورت کانادا را دریافت نکرده و می‌توانند از طریق شیوه‌های دیگری برای اخذ اقامت اقدام کنند.

بعد از به دنیا آمدن فرزند در کانادا، تنها کافی است تولد او را ثبت کنید. البته هر یک از استان‌ها و بخش‌های مختلف کشور کانادا، شرایط و قوانین خاص خود را برای ثبت تولد فرزند و ارائه اقامت دارند. به عنوان مثال اگر فرزند شما در اونتاریو به دنیا آمده، باید تا 30 روز بعد از تولد نسبت به ثبت آن اقدام کنید. به دلیل همین تفاوت در قوانین، اگر قصد مهاجرت به کانادا با تولد فرزند را دارید، بهتر است از مشاوران مهاجرتی کانادا از ایران، از طریق فرم زیر، در این زمینه کمک بگیرید.

 

مدارک لازم برای تولد فرزند در کانادا

زمانی که برای بچه دار شدن در کشور کانادا به بیمارستان می روید باید از اسناد زیر کپی گرفته و آن ها را ارائه کنید:

 

  • برنامه تولد کودک
  • تاریخچه سلامتی و بیماری ها (‌ در صورتی که آن را در اختیار داشته باشید)
  • کارت های بیمه سلامت و بهداشت
  • پاسپورت ها و ویزا
  • شماره بیمه اجتماعی
بارداری در حین تحصیل (بیشتر بدانید)

قوانین و شرایط تولد فرزند در کانادا

هر کودکی که در خاک کانادا متولد شود، اقامت کانادا از طریق تولد فرزند را اخذ خواهد کرد. بعد از به دنیا آمدن کودک، باید تولد او ثبت شود.

هر بخش و استان در کانادا قانون خاص خود را در این زمینه دارد. به‌عنوان نمونه در اونتاریو والدین باید تا سی روز بعد از به دنیا آمدن فرزندشان، تولد او را ثبت کنند. توصیه می‌کنیم تا در این زمینه از مشاوره‌های تخصصی بهره‌مند شوید تا دچار مشکل نشوید.

بعد از ثبت تولد فرزند در کانادا و گرفتن شناسنامه به‌عنوان اثباتی برای شهروند بودن او در این کشور، می‌توانید برای کودک خود پاسپورت کانادایی بگیرید. برای این کار باید فرم مربوطه پر شده را به همراه گواهی تولد، دو عکس، شاهد تولد و فیش‌های پرداختی به اداره مهاجرت کانادا ارائه کنید.

  • البته باید به این نکته دوباره اشاره کرد در صورتی که فرزند شما در خاک کانادا متولد شود، شما به‌عنوان والدین او شهروند محسوب نخواهید شد و باید از طرق دیگری اقدام به اخذ اقامت دائم این کشور کنید.

هزینه‌های تولد فرزند در کانادا

گردشگران و افرادی که شهروند کانادا نیستند درصورتی‌که بیمه خدمات درمانی بین‌المللی نداشته باشند، باید تمامی هزینه‌های درمانی را پرداخت نمایند. هزینه‌های تولد فرزند در کانادا بدون بیمه و بدون بهره‌مندی از خدمات سلامت دولت کانادا به شرح زیر است:

 

خدمات درمانی در کانادا
متوسط هزینه درمانی
مراقبت‌های قبل از زایمان (در هر بار ویزیت)100 تا 150 دلار
غربالگری جنین قبل از تولد300 تا 500 دلار
هزینه زایمان طبیعی5000 تا 8000 دلار
هزینه سزارین10000 تا 12000 دلار
هزینه زایمان در منزل با ماما2500 دلار
  • نکته: توجه داشته باشید که در جدول، فقط هزینه‌های درمانی اشاره شده است. و شما باید هزینه‌های سفر، محل اقامت و خورد و خوراک خود را نیز به مبالغ فوق اضافه کنید. مبالغ ذکر شده در جدول بالا مربوط به تاریخ تنظیم این مقاله بوده و به صورت تقریبی است.

مدارک موردنیاز برای بیمارستان

برای به ‌دنیا آوردن نوزاد در کانادا مدارکی نیاز است که باید برگه کپی آنها را به بیمارستان تحویل داد.

  • پرونده بارداری و مدرک تاریخ زایمان که قبلا توسط پزشک اعلام شده است.
  • پرونده سلامتی یا پرونده بیماری (اگر در دسترس باشد)
  • پاسپورت و ویزای والدین
  • کارت بیمه سلامت و شماره بیمه در صورتی ‌که شهروند کانادا باشید یا ارائه مدارکی برای بیمه بین‌المللی

حقوق و امتیازات تولد فرزند در کانادا

اگر کودکی در خاک کانادا به دنیا بیاید، از تمامی حقوق و مزایایی که یک شهروند کانادایی دارد، برخوردار خواهد شد. به‌عنوان نمونه می‌توان به حق زندگی در خاک کانادا و همچنین حق خروج و ورود به این کشور بدون نیاز به ویزا اشاره کرد. همچنین بهره‌مندی از تحصیل رایگان، خدمات درمانی رایگان دولتی از دیگر مزایایی است که اخذ اقامت کانادا از طریق تولد فرزند، برای او به همراه خواهد داشت.

باید به این نکته اشاره کرد که حتی اگر کودک از کانادا خارج شود، چون در خاک این کشور به دنیا آمده است یک کانادایی محسوب خواهد شد و هر موقع که بخواهد و در هر سنی می‌تواند بدون ویزا وارد کانادا شود و در آنجا زندگی کند.

حقوق کودکان در کانادا

در زمان ورود زن باردار به کانادا چه شرایطی باید داشته باشد؟

بنا بر قانون مهاجرت کانادا، فقط به این دلیل که متقاضی قصد زایمان در کانادا را دارد نمی‌توان درخواست او را برای ورود به خاک این کشور رد کرد. به دنیا آوردن فرزند در خاک کانادا توسط یک مقیم موقت هیچ قانونی در این کشور را نقض نخواهد کرد و به همین دلیل منعی برای ورود یک زن باردار وجود ندارد.

پس اگر باردار باشید می‌توانید برای ورود به خاک کانادا اقدام کنید. درخواست ورود یک زن باردار مانند سایر درخواست‌ها بررسی می‌شود و روند مشابهی را طی خواهد کرد. قصد خروج متقاضی هنگام اتمام زمان اقامت او، نداشتن منع ورود به خاک کانادا و همچنین وضعیت مالی از مواردی است که در بررسی درخواست ویزا به آن توجه خواهد شد.

اقامت والدین با روش تولد فرزند در کانادا

با تولد فرزند در کانادا، کودک به دنیا آمده شهروند این کشور محسوب خواهد شد ولی این موضوع برای پدر و مادر او صدق نخواهد کرد. اگر والدین اقامت دائم کانادا را نداشته باشند‌، می‌توانند از شیوه‌های اقامت موقت مانند ادامه تحصیل و کار استفاده کنند و در مدت محدودی در خاک کانادا بمانند.

در این حالت باید بعد از مدت مشخصی که بستگی به نوع ویزای آن‌ها دارد، به کشور خود بازگردند. کودک حتی اگر از کانادا خارج شود، شهروند کانادا محسوب خواهد شد و هنگامی که به سن 18 سالگی رسید، می‌تواند اسپانسر والدین برای اقامت دائم در این کشور شود.

  • هنگامی که فرزند شما که شهروندی کانادا را دارد به سن 18 سالگی برسد، می‌تواند اسپانسر پدر، مادر، پدربزرگ و مادربزرگ خود شود. با این شیوه، والدین اقامت دائم کانادا را دریافت خواهند کرد و می‌توانند در این کشور زندگی و کار کنند.
مرخصی زایمان در کانادا

بهترین شهرها برای زایمان

کبک شهر برگزیده برای به‌ دنیا آوردن نوزاد در کانادا است. خدمات درجه یکی که به مادران باردار ارائه می‌دهند، باعث شده که بسیاری از افراد درخواست زایمان در این شهر را داشته باشند. اگر شهروند کانادا هستید با نشان‌ دادن کارت ملی از خدمات پزشکی رایگان این شهر استفاده کنید، وگرنه باید مبلغی بپردازید.

خیلی از مهاجرین زایمان در کبک را انتخاب می‌کنند. در شهر کبک، امکان زایمان هم در بیمارستان، هم در خانه کودک، هم در منزل وجود دارد. اگر می‌خواهید در مونترال زایمان کنید، می‌توانید از کلاس‌های مخصوص زایمان، ورزش‌های این دوران و امکانات دیگر استفاده کنید.

فرزند شما در هر جای دنیا که باشد یک کانادایی محسوب می‌شود و از تمام مزایا و امکانات یک شهروند کانادا برخوردار خواهد شد. به علاوه، با این شیوه فرزند شما هر موقع که تصمیم بگیرد، می‌تواند وارد کانادا شود و در این کشور زندگی خود را بسازد.

هزینه زایمان در کانادا برای افراد غیرمقیم، از 5000 تا 20000 دلار کانادا متغیر است.
شما با ویزای توریستی کانادا به این کشور سفر کرده و فرزند خود را به دنیا آورده‌اید. با داشتن این ویزا، حداکثر زمان اقامت موقت شما 6 ماه خواهد بود.
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا