اکسپرس انتری

زمان مطالعه: 6 دقیقه

❌ اکسپرس انتری (Express Entry) چیست ؟

سالها متقاضیان مهاجرت به کانادا میبایست ازطریق ارسال مدراک کاغذی اقدام به ثبت نام برای بررسی پرونده مهاجرتی خودی میکردند و مهاجرت به کانادا به فرایندی بسیار طولانی و مبهم تبدیل شده بود. اما از ابتدای سال 2015 اداره مهاجرت فدرال کانادا روشی بر مبنای تقاضای اینترنتی بررسی پرونده ها را راه اندازی کرد که در زمان فوق العاده کمتری نسبت به روش پیشین درخواستها را بررسی و نتایج هر پرونده را به صورت کاملاً شفاف و ساده در پروفایل فرد اعلام میکند.

✅ بررسی واجد شرایط بودن

سیستم اکسپرس انتری (Express Entry) شرایط امتیاز دهی شفاف و روشنی دارد. به طور خلاصه اگر شما فوق لیسانس باشید، سن زیر 30 سال داشته باشید و به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید واجد شرایط خواهید بود و اگر لیسانس باشید بایستی در برنامه های ایالتی کانادا تحقیق کنید تا بتوانید از امتیاز دعوتنامه استانی استفاده نمایید.
برای بررسی اینکه آیا واجد شرایط هستید یا خیر میتوانید از این سایت کمک بگیرید:

Eligibility Check

 

✅ گردآوری مدارک

برای ایجاد پروفایل در سایت اداره فدرال مهاجرت کانادا شما بایستی در چهار زمینه زیر اسناد و مدارک گردآوری کرده و پس از تطبیق با فرمت مورد نظر اداره مهاجرت، انها را در سایت بارگذاری نمایید:
– اسناد هویتی
– اسناد تحصیلی
– اسناد شغلی
– اسناد زبان

 

✅ گواهی تمکن مالی

یکی از مدارکی که برای سابمیت پروفایل مهاجرت نیاز است گواهی تمکن مالیست. در حقیقت شما با نشان دادن حداقل موجودی در بانکتان به اداره مهاجرت اطمینان میدهید که از پس مخارج اولیه زندگیتان پس از ورود به کانادا برخواهید آمد.

✅ معادل سازی مدرک تحصیلی

مدارک تحصیلی شما برای اینکه بتوانند در سایت اداره مهاجرت مورد بررسی قرار گیرند بایستی توسط یکی از سازمانهای مورد تایید این اداره ارزیابی شوند. این مرحله با توجه به مقطع تحصیلی شما و شرایط تحصیلتان بین 2 تا 4 ماه زمان میبرد.

 

 

 

 

 

✅ مدارک زبان

یکی از اصلی ترین مدارک پرونده مهاجرتی شما که تاثیر بسیار زیادی روی امتیاز پرونده تان دارد مدرک زبان شماست. برای شرکت در برنامه اکسپرس انتری شما بایستی مدرک IELTS General داشته باشید. علاوه بر آن داشتن مدرک زبان فرانسه نیز میتواند برای شما امتیاز بیاورد. متقاضیان معمولاً تا آخرین لحظه برای ارتقاء مدرک زبان خود تلاش میکنند و به این دلیل آخرین مدرکی که آماده میشود زبان است.

 

✅سابمیت و دریافت فایل نامبر

پس آز آنکه تمام مدارک طبق فرمت مورد نظر اداره مهاجرت آماده شد، پروفایل را سابمیت میکنید و فایل نامبر دریافت میکنید و به اصطلاح وارد پول (Pool) میشوید.
سابمیت پرونده و ورود به پول رایگان است!

دعوتنامه استانی
(Provincial Nomination Program)

 

دعوتنامه استانی (PNP)

کانادا دارای 10 استان است که به دلیل ساختار فدرالی این کشور، هر کدام از این ایالتها برای خود قوانین پذیرش مهاجر و برنامه ریزی نیروی انسانی خاص خود را دارند.
این استانها علاوه بر برنامه های اداره فدرال طبق برنامه های مصوب پارلمان کانادا برای جذب نیروی کار به صورت مستقیم نیز اقدام میکنند و در صورتی که شما شرایط برنامه های آنها را داشته باشید میتوانند برای شما دعوتنامه صادر کنند و پس از دریافت دعوتنامه استانی شما میتوانید از امتیاز آن در برنامه اکسپرس انتری استفاده کرده و دعوتنامه فدرال دریافت کنید. سهم امتیازی که دعوتنامه استانی به پرونده شما میدهد انقدر زیاد است که هیج احتمالی برای عدم دریافت دعوتنامه فدرال پس از آن وجود ندارد.

دعوتنامه فدرال
(مستقیم)

 

دعوتنامه مستقیم فدرال

در پول تمام متقاضیان بر اساس امتیازشان از بالا به پایین مرتب شده اند و هر دوهفته اداره مهاجرت بین 3000 تا 4000 نفر را به ترتیب امتیاز انتخاب کرده و برای آنها دعوتنامه ارسال میکند. به این کار انتخاب یا به اصطلاح “دراو” میگویند.
بدیهی است بسته به امتیاز افرادی که هر هفته وارد پول میشوند حداقل امتیاز لازم برای انتخاب شدن شناور بوده و تغییر میکند. در صورتی که امتیاز شما به حدی باشد که بتوانید انتخاب شوید، فردای آن روز شما از اداره مهاجرت کانادا دعوتنامه میگیرید تا اسناد خود را تکمیل و برای ویزا اقدام کنید.
ما پیشاپیش به شما تبریک میگوییم !

بعد از دریافت فایل نامبر چه اتفاقی می افتد ؟

بعد از دریافت فایل نامبر دو حالت پیش خواهد آمد:

1- امتیاز شما به حد نصاب انتخاب اداره مهاجرت نزدیک است و باید امیدوار باشید و صبر کنید تا در “دراو” های بعدی دعوتنامه بگیرید.

2- اگر امتیازتان با امتیاز دراوها فاصله زیادی دارد، باید برای ارتقاء امتیازتان برنامه ریزی کنید.
وکلا و مشاوران رسمی مهاجرتی ” گروه کانادا از ایران”  به شما کمک میکنند بدون خطا فرآیند پذیرش و مهاجرت خود را طی کنید.
در شبکه های مجازی ما را دنبال کنید.

   

5/5
1+

نویسنده این مطلب: Main Admin

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا