اقامت دائم کانادا بعد از تحصیل (PGWP)

زمان مطالعه: 7 دقیقه
کشور کانادا علاوه بر داشتن سیستم آموزشی بسیار با کیفیت این امکان را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است که بتوانند در این کشور پس از گذراندن دوره تحصیلی خود اقامت داشته باشند. روش های عمومی که در همه استان ها برای متقاضیان قابل اجرا است، سه روش زیر می‌باشد.
اکسپرس اینتری یک سیستم مدیریت جذب فعال است که درخواست ها را در سه روش از مشهورترین برنامه های مهاجرتی کانادا مدیریت می کند. این سه گروه شامل برنامه ی تجربه ی کانادایی (CEC)، برنامه ی نیروی متخصص فدرال (FSWC)، و برنامه ی نیروی فنی حرفه ای فدرال (FSTC) می باشند. بهترین روش برنامه تجربه کانادایی است.
– علاوه بر این سه روش، میتوانید بر اساس استانی که در آن تحصیل کرده اید امکان اقامت دائم کانادا را اخذ کنید.

🔹 مهاجرت از طریق تجربه کانادایی CEC از طریق سیستم اکسپرس اینتری که توسط سازمان مهاجرت کانادا برنامه ریزی شده است صورت می گیرد. این روش مخصوص متقاضیانی است که تجربه کار در کانادا را داشته اند و از طریق این برنامه متقاضی مهاجرت به کانادا، می تواند اقامت دائم را برای خود و خانواده اش دریافت کند. نکته جالب توجه این است که این برنامه برای دانشجویان بین المللی نیز که دوره Post Graduate Work Permit (کار پس از تحصیل) را گذرانده اند نیز موثر واقع می شود.

🎓 فارغ التحصیلان بین المللی قادر هستند در مدت زمانی که پس از تحصیل خود در کانادا فرصت دارند، حداقل شرایط لازم برای اقدام جهت اخذ اقامت دائم از طریق این روش را کسب نمایند.🎓
تمام اقدامات لازم جهت این پرونده مهاجرتی بصورت آنلاین شامل ثبت پروفایل در سیستم اکسپرس انتری صورت می گیرد.

🔻 حداقل شرایط لازم برای برنامه مهاجرت از طریق تجربه کانادایی

– داشتن تجربه کاری در کانادا در طول سه سال گذشته به مدت 12 ماه (یا 1560 ساعت) بصورت تمام وقت (یا معادل همین مقدار بصورت نیمه وقت( در یکی از گروه های شغلی 0، A یا B
– تجربه کاری بدست آمده در کانادا باید با مجوز کار مناسب همراه باشد.
– داشتن سطح زبان مورد نیاز (در هر چهار مهارت اصلی) متناسب با شغل شما (CLB7در مشاغل گروه 0 و A، CLB5 در مشاغل گروه B)

 
🟥 نکته1: این گروه برنامه مهاجرتی کانادا برای خارج از استان کبک تنظیم شده است.(برنامه مهاجرتی استان کبک مجزا از سیستم express Entry می باشد). در نتیجه متقاضی نباید قصد زندگی در کبک را داشته باشد.
🟥 نکته 2: برای این برنامه، داشتن حداقل درآمد یا اثبات درآمد اهمیتی ندارد.
🟥 نکته 3: برای گروه مهاجرت تجربه کانادایی، الزامی در داشتن حداقل سطح تحصیلات برای افرادی که دانشجو نیستند وجود ندارد.
🟥 نکته 4: متقاضی می تواند در زمان ارائه درخواست مهاجرت از طریق این روش، در خارج از کشور باشد.
🟥 نکته 5: خود اشتغالی و کار آموزی بعنوان تجربه کاری کانادا در این سیستم مهاجرتی پذیرفته نمی شود.
🟥 نکته 6: اگر از اعتبار مجوز کاری کانادا (ویزای کاری) شما چهار ماه یا کمی کمتر باقی مانده باشد، و شما شرایط bridging open work permit را داشته باشید و این به این معناست که شما می توانید شغل خود را حفظ نمایید .در اینصورت همچنان شرایط لازم جهت اقدام از طریق برنامه مهاجرتی تجربه کانادایی را دارید. این برنامه به شما اجازه میدهد تا به کار خود ادامه دهید و همزمان منتظر ویزای اقامت دائم کانادای خود باشید. برای این منظور باید دارای ویزای کار مورد تایید باشید و با درخواست اقامت شما در یکی از س روش (FSWP), (CEC), (PNP) موافقت اولیه انجام شده باشد.
🟥 نکته 7: از اعتبار مدرک زبان (انگلیسی/فرانسوی) شما در زمان در خواست اقامت نباید بیش از دو سال گذشته باشد.
🟥 نکته 8: اگر شما متاهل هستید و همسر شما حداقل شرایط لازم را دارا باشد، یک نفر و یا هر دو می توانید برای این برنامه مهاجرت تجربه کار کانادایی اقدام فرمایید.
در برنامه مهاجرت تجربه کاری کانادایی باید تجربه کاری شما در یک شرکت کانادایی و مطابق با طبقه بندی ملی مشاغل کانادا با ناک معتبر،در سه گروه کاری زیر باشد:
+ شغلهای مدیریتی (NOC skill level 0)
+ شغلهای حرفه ای (NOC skill type A)
+ شغلهای تکنسینی ،فنی و مهارتی (NOC skill type B)

با این حساب، شما باید ثابت کنید شرح وظایف شغلیتون (شامل وظایف اصلی و تعیین شده )مطابق با توضیحات موجود در NOC مورد نظر می باشد.
🔴 برای برنامه مهاجرت تجربه کار کانادایی همانطور که گفته شد نیاز به ارائه مدارک تحصیلی نمی باشد مگر اینکه بخواهید از این طریق امتیاز خود را افزایش دهید که در اینصورت شما نیاز به ارائه مدارک زیر را دارید .

🔹اگر در کانادا تحصیل کرده اید :مدرک دبیرستان ،گواهینامه مدرک بعداز دیپلم ،دیپلم
🔹اگر در خارج از کانادا تحصیل کرده اید :مدرک دبیرستان ،دیپلم ،گواهینامه مدرک بعداز دیپلم و ارزیابی شده توسط سازمانهای مورد تایید اداره مهاجرت کانادا که ثابت کند مدرک تحصیلی شما معادل مدارک همین سطح در کانادا می باشد.

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به تحصیل در کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 

 در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا