کار در کانادا

زمان مطالعه: 10 دقیقه

کار و درآمد یکی از دغدغه های اصلی مهاجران محسوب می شود . درنتیجه کسب اطلاع دقیق از بازار کار و دستمزدها می تواند در تعیین مقصدی مناسب برای مهاجرت بسیار کارساز باشد.با توجه به اینکه کشور کانادا اقتصاد پررونق و متنوعی دارد می تواند مقصد مناسبی برای مهاجران می باشد .در این کشور شغل های زیادی در بخش های خصوصی و دولتی وجود دارد که بیش از 18 میلیون نفر در آنها مشغول به کار هستند.در واقع طبق آمار بدست آمده می توان گفت که نرخ بیکاری در کشور کانادا نسبت به سایر کشورها بسیار پایین تر می باشد .

بعد از ورود به کانادا:

🔹 بعد از ورود به کانادا استرس تمام شدن سرمایه ای که با زحمت بسیار در ایران جمع آوری نمودید و با نرخی نامنصفانه تبدیل به دلار کردید شاید تمرکز شما را بر هم بزند اما بایستی با برنامه ریزی پیش بروید. پیشنهاد ما این است که چند طرح مختلف داشته باشید و همگی را بصورت موازی پیش ببرید. مواردی که می تواند به شما کمک کند:

✅ شرکت در کلاس ها و کارگاه های آموزشی حضوری رایگان که با حمایت دولت برای افرادی که تازه وارد کانادا شده اند برگزار می شود
✅ شرکت در Job Fair ها
✅ شرکت در جلسات Networking حرفه ای
✅ شناسایی و شرکت در جلسات انجمن های حرفه ای مرتبط با رشته
✅ حضور در دوره هایی که Work Placement برای شما فراهم می کنند
✅ تلاش برای پیدا کردن کانکشن (ارتباط) از روش های مختلف
✅ پیدا کردن پوزیشن های آگهی شده و ارسال رزومه استاندارد برای آن ها
✅ شروع از کارهای جنرال در صورت لزوم
✅ انجام فعالیت های داوطلبانه
✅ تلاش، تلاش و باز هم تلاش و نا امید نشدن
⚠️ دوری از افراد منفی (بسیار مهم)

قبل از ورود به کانادا:

🔹کاریابی را باید از مرحله صفر شروع کنید! یعنی قبل از ورود به کانادا. مهمترین اقداماتی که پیش از ورود به کانادا می توانید انجام دهید عبارتند از:



✅ تحقیق در مورد بازار کار رشته تان در وبسایت های کاریابی
✅ تهیه رزومه مناسب بر اساس فرمت های کانادایی
✅ ساخت و تکمیل پروفایل Linkedin
✅ شرکت در کلاس ها و کارگاه های آموزشی آنلاین رایگان که با حمایت دولت کانادا برای کمک به تازه واردان برگزار می شوند (ویژه افرادی که ویزا یا نامه PPR دریافت کرده اند و هنوز وارد کانادا نشده اند)
✅ پیدا کردن کانکشن (رابطه) در بازار کار کانادا
✅ تقویت مهارت های زبانی و ارتباطی

قوانین استخدامی در کانادا

قوانین استخدامی در کانادا به دو بخش فدرال و ایالتی تقسیم می‌شوند. این قوانین به منظور برقراری تعادل و توازن بین منافع کارگر و کارفرما تدوین شد‌‌ه‌اند. در قوانین استخدامی کانادا، مقررات لازم جهت جلوگیری از تضییع حق کارگران پیش‌بینی شده است. همچنین در وضع قانون کار در کانادا  جلوگیری از برخورد کارفرما با کارگر بر اساس نژاد و جنسیت، به عنوان یک هدف مهم دنبال شده است.

 

نحوه پرداخت دستمزدها در کانادا

در کانادا دستمزد کارگران و کارمندان در بخشی از مشاغل که دارای اتحادیه و یا صنف خاصی هستند توسط اعضای اتحادیه تعیین می‌شود. در اتحادیه نمایندگان کارگر و کارفرما حضور دارند و در مورد حقوق و دستمزدها با هم توافق می‌کنند. معمولا در کانادا در یک بازه زمانی ۶ تا ۱۸ ماه، دستمزدها مورد بازنگری قرار می‌گیرند. کارفرمایان دستمزد کارکنان خود را به صورت نقد یا با صدور چک پرداخت می‌کنند.

 

بالاترین درآمد در کانادا به چه میزانی است؟

از بین جمعیت ۳۴ میلیون نفری کانادا:

۸۰۰ هزار نفر، دارای درآمدی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار دلار
۳۳۳ هزار نفر، دارای درآمد بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار دلار
و ۱۷۴ هزار نفر که ۰٫۷ درصد جمعیت را تشکیل می دهند ، بالای ۲۵۰ هزار دلار در سال درآمد دارند.

همچنین با در نظر گرفتن متوسط ۱۰ دلار برای حداقل حقوق و دستمزد در استان های مختلف، درآمد یک کارگر ساده یا کارمندان فروشگاه و رستوران ها، با ۴۰ ساعت کار در هفته ، پس از کسر مالیات، حدود  ۱۸،۰۰۰ دلار در سال می شود.

مجوز ویزای کاری C11
وضعیت کار در کانادا برای ایرانیان
مجوز کار در کانادا (Work Permit)
برنامه کارگر ماهر فدرال (FSWP) کانادا

ساعات كاری و پرداخت اضافه‌ كار

معمولاً ساعت كاري بين 7 تا 8 ساعت در روز و 35-40 ساعت در هفته است. يك هفته كاري متداول براي كارگران صنعتي كه به‌صورت ساعتي حقوق مي‌گيرند، 40 ساعت است. در حالي كه كارمندان دفتري به طور معمول 35-5/37 ساعت در هفته كار مي‌كنند. در صورتي كه كارمندان بيش از ساعت كاري در يك هفته كار ‌كنند، براي اضافه كار خود 150 درصد از دستمزد خود را دريافت مي‌نمايند.

 

مرخصي ساليانه

تمامي كاركنان بايد حداقل درسال، دو هفته مرخصي با حقوق داشته باشند. كساني كه قبل از استفاده از مرخصي، شغل خود را ترك كنند، بايد به جاي آن مبلغي را دريافت كنند. در صورتي كه يك سال كامل در جايي مشغول به كار نباشيد، ميزان حق استفاده از مرخصي با حقوق، بر اساس ماه‌هاي اشتغال به كار، محاسبه مي‌شود.
همچنين كارمندان در 6 سال اول كار خود 4 درصد از حقوق را به‌عنوان هزينه سفر در تعطيلات دريافت مي‌كنند (اين هزينه بر اساس حقوق دريافتي سال قبل محاسبه مي‌شود) و در سال‌هاي بعد به 6 درصد افزايش مي‌يابد.

مهاجرت کاری ساده به کانادا
10 مهارت موردنیاز کارفرمایان کانادایی در 2022
بررسی تایید سابقه کاری برای مهاجرت به کانادا
مشاغل پر تقاضا در کانادا برای سال 2022

مدارک لازم جهت اشتغال مطابق با قوانین کانادا

  • مشاغل سطح صفر: این نوع از مشاغل شامل کارهای مدیریتی می‌شود مانند مدیریت رستوران،
  • مشاغل سطح A : این دسته از شغل‌ها، کارهای حرفه‌ای هستند که برای دریافت مجوز ، جهت اشتغال به آن‌ها ارائه مدرک دانشگاهی مرتبط، ضروری است. پزشکی، دندانپزشکی و معماری در این دسته قرار می‌گیرند.
  • مشاغل سطح B : اشتغال به شغل‌هایی که در این گروه قرار گرفته‌اند نیاز به دیپلم کالج یا مدرک کار‌آموزی دارد. سرآشپزی، لوله‌کشی و سیم کشی کارهایی هستند که در این طبقه از مشاغل قرار می‌گیرند.
  • مشاغل سطح C : برای انجام این دسته از مشاغل، گذراندن دوره دبیرستان کفایت می‌کند. البته با سپری کردن دوره‌های آموزشی مخصوص، متقاضیان می‌توانند مجوز لازم را دریافت کنند و به کسب درآمد در کانادا بپردازند. مشاغلی مانند قصابی صنعتی و رانندگی ماشین سنگین در این دسته قرار می‌گیرند.
  • مشاغل سطح D : مشاغلی که در این دسته جای گرفته‌اند نیاز به ارائه مدرک خاص ندارند و گذراندن یک دوره آموزشی ساده برای پرداختن به این مشاغل کافی است. انجام کارهای نظافتی و فروش میوه در این دسته قرار می‌گیرند.

شما باید در مرحله اول، سطح شغل مورد نظر خود را مشخص کنید سپس برای دریافت مجوز لازم اقدام نمایید. بدین منظور باید وارد وب سایت   NOC website  شوید. در این وب سایت، با وارد کردن شغل موردنظرتان، می‌توانید کد شغل خود را در بین سطوح مختلف مشاغل دریافت کنید و روند دریافت مجوز کار را سپری نمایید.

 

برای دیدن سایت های مفید کاریابی در کانادا کلیک کنید


کار در کانادا، شرایط مهاجرت کاری به کانادا و همچنین اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در کانادا برای مهاجرین یکی از مسائل مهم است.

✅ وضعیت بازار کار در کانادا چگونه است؟ ✅ آیا بازار کار مهندسی عمران در کانادا مناسب است یا خیر؟ ✅ شرایط کار در کانادا برای ایرانیان چگونه است؟ ✅ جستجوی کار در کانادا و نحوه کاریابی در کانادا به چه صورت می باشد؟ ✅ سایت های کاریابی ایرانی در کانادا کدامند؟

این سوالات ممکن است برای هر یک از متقضایانی که قصد کار در کانادا برای مهاجرت را دارند مطرح شود و ما در لینک مقابل به این قبیل سوالات و بازار کار انواع رشته ها پاسخ می دهیم.

در پست تصویر روبرو به بیان برخی قوانین کار در کانادا و همچنین بازار کار انواع رشته ها از مهندسی گرفته تا پزشکی و جنرال پرداخته میشود و همچنین وضعیت اشتغال در سال ۲۰۲۰ را در استان های مختلف کانادا و صنایع متفاوت بررسی نموده و در انتها به برخی مشاغل مورد نیاز کانادا در سال ۲۰۲۰ اشاره شده است.

 

 

می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (9453 – 551 – 343 – 1+) و (7154 – 222 – 613 – 1+) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید

وکلا و مشاوران رسمی مهاجرتی ” گروه کانادا از ایران”  به شما کمک میکنند بدون خطا فرآیند پذیرش و مهاجرت خود را طی کنید.
در شبکه های مجازی ما را دنبال کنید.

   

5/5
0

نویسنده این مطلب: Main Admin

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا