دانشگاه مک گیل (McGill University)

زمان مطالعه: 7 دقیقه

دانشگاه McGill قدیمی ترین دانشگاه در مونترال و یکی از سه دانشگاه انگلیسی زبان در کبک است. این دانشگاه یک موسسه تحقیقاتی عمومی است که توسط جیمز مک گیل افتتاح شد و در سال 1829 اولین دانشکده پزشکی کانادا در این دانشگاه تاسیس گردید.
این دانشگاه از 11 دانشکده تشکیل شده است که در مجموع 300 رشته در مقاطع مختلف ارائه می دهد. بیش از 40،000 دانشجو که 24٪ آنها از بیش از 150 کشور دنیا است، در آن مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه در زمینه پزشکی جزو برترین دانشگاه های بین المللی محسوب می شود.


💢 فارغ التحصیلان دانشگاه مک گیل تقریبا 250،000 نفر هستند که در بیش از 180 کشور زندگی می کنند.

💢 این دانشگاه دارای 12 برنده جایزه نوبل و 140 افتخار Rhodes می باشد که سبب برجسته شدن این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه ها گردیده است.

💢 دانشگاه مک گیل مفتخر به داشتن تیم های ملی در ورزش های فوتبال آمریکایی، هاکی و بسکتبال نیز می باشد.

💢 این دانشگاه از سال 1926 عضو انجمن دانشگاه های آمریکایی بوده است.

💢 کتابخانه این دانشگاه از 13 بخش تشکیل شده است و درمجموع بیش از شش میلیون کتاب دارد.

💢 ایجاد اولین سلول های بنیادی یکی از دستاوردهای تحقیقاتی این دانشگاه می باشد.

رشته های ارائه شده در مقطع کارشناسی در این دانشگاه براساس دپارتمان های زیر طبقه بندی می شوند:

👈 Business and economics

👈 Education

👈 Engineering

👈 Environment

👈 Health sciences

👈 Humanities and social sciences

👈 Languages

👈 Math, computing and technology

👈 Music

👈 Politics and law

👈 Pure and applied sciences

اخذ پذیرش تحصیلی مقطع کارشناسی از دانشگاه مک گیل

  • نمره معدل آخرین مدرک تحصیلی متقاضی تحصیل در کانادا است. معدل آخرین مدرک تحصیلی یا GPA از نمره 4 محاسبه می‌شود؛

برای اخذ پذیرش تحصیلی این مقطع باید حداقل نمره 3 (از 4) را در مدرک تحصیلی خود ارائه دهید.

متقاضیان تحصیل در کانادا در این مقطع دانشگاه McGill می‌توانند دو برنامه تحصیلی انتخاب کنند و برای هر یک admission fee (یا application fee) بپردازند. این مبلغ جهت بررسی وضعیت تحصیلی متقاضی دریافت می‌شود و بسته به رشته تحصیلی متفاوت است.

میانگین این مبلغ 115 دلار اعلام شده است؛ البته بررسی درخواست متقاضی در رشته‌هایی که نیاز به ارسال کار عملی دارند، حدود 70 دلار بیشتر است.

اخذ پذیرش تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه مک گیل

با پر کردن فرم درخواست پذیرش تحصیلی و ارسال اسکن مدارک مورد نیاز نوبت به پرداخت ادمیشن فی می‌رسد.

  • اخذ پذیرش تحصیلی از این مقطع نیاز به ارائه مدرک دو سال آخر تحصیلی با نمره معدل معادل GPA، حداقل 3.2 به بالا دارد. 
  • در برخی از رشته‌های تحصیلی این موسسه آموزشی نیاز به نگارش پایان‌نامه یا مقاله به زبان فرانسوی هم دیده می‌شود. بنابراین پیش از انتخاب رشته باید به این جزئیات نیز توجه کرد. 
  • در کل ارائه دو توصیه‌نامه و راه‌های ارتباطی با استادان نویسنده نامه، مدرک تحصیلی لیسانس مرتبط با رشته منتخب، انگیزه‌نامه، مدرک زبان انگلیسی (حداقل معادل آیلتس 6.5)، رزومه تحصیلی و اسکن ترجمه مدارک شناسایی از جمله مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی از این مقطع برشمرده می‌شوند.

مدرک زبان انگلیسی جهت پذیرش تحصیلی دانشگاه مک گیل

مدرک زبانی که برای ثبت درخواست پذیرش تحصیلی ارسال می‌شود باید معتبر باشد؛ در واقع باید در ظرف دو سال پیش از ثبت درخواست دریافت شده باشد. مدارک دریافت‌شده از آزمون‌های آیلتس، تافل، CAE، CPE، و ELTE با نمره مناسب برای این موسسه آموزشی مورد قبول هستند.

تحصیل در این موسسه آموزشی نیاز به حداقل نمره 6.5 آیلتس، و 86 تافل دارد. البته برای اخذ پذیرش تحصیلی از مقطع دکترا نیاز به ارائه مدرک آیلتس با نمره 7 به بالا (یا معادل آن) دارد.

هزینه تحصیل در دانشگاه مک گیل کانادا

هزینه تحصیل در کانادا بستگی به مقطع و رشته تحصیلی دارد.

اما به‌طور کلی شهریه سالانه تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه مک‌گیل حدود 20 تا 56 هزار دلار است که با هزینه‌های جانبی (هزینه ثبت‌نام، بیمه و خدمات دانشجویی، اینترنت، هزینه فتوکپی، و … ) به سالی 24 هزار و 800 دلار تا 63 هزار و سی‌صد دلار نیز می‌رسد.

 

تحصیلات تکمیلی در این موسسه آموزشی هزینه‌های متنوعی دارد؛ به طور میانگین می‌توان نرخ 9 هزار دلار را به عنوان شهریه درنظر گرفت که با هزینه‌های جانبی هزینه تحصیل در مقطع ارشد حدود 12 هزار دلار برآورد می‌شود. 

بورسیه تحصیلی دانشگاه مک گیل

دریافت کمک‌هزینه‌های تحصیلی دانشگاه McGill غیرممکن نیست، اما برای دانشجویان بین‌المللی شرایط بسیار پیچیده‌ای دارد.

اگر دانشجو بتواند سوابق تحصیلی خوبی ارائه دهد و مدارک پژوهشی تالیفی داشته باشد، شرایط سنی مناسبی داشته باشد، و نمره مدرک زبان آن در حد پیشرفته و عالی باشد، می‌تواند برای دریافت بورسیه تحصیلی McGill University امیدوار باشد. 

دانشگاه مک‌گیل برای دانشجویان بین‌المللی واجد شرایطی که به تازگی وارد این موسسه آموزشی شده‌اند، مبلغ 3 هزار دلار بورسیه تحصیلی اعطا می‌کند. برای این برنامه کمک‌هزینه تحصیلی نیازی به ثبت درخواست نیست و در صورت واجد شرایط بودن روی مبلغ پرداختی دانشجو محاسبه می‌شود.

بسیاری از برنامه‌های کمک‌هزینه تحصیلی این دانشگاه به دانشکده‌ها و دپارتمان‌های خاصی اختصاص پیدا می‌کند که علاوه‌بر شرایط متقاضی تحصیل در کانادا، بر رشته و مقطع تحصیلی او نیز بستگی دارد.

رنکینگ دانشگاه مک گیل کانادا

در اغلب سایت‌های آماری معتبر نام دانشگاه مک‌گیل کانادا خوش درخشیده است.

این موسسه آموزشی معمولا در شمار 50 دانشگاه برتر جهان و 3 دانشگاه برتر کانادا قرار می‌گیرد.

دانشگاه م در 16 سال گذشته در رتبه‌بندی سالانه دانشگاه کانادا Maclean برترین مقام را در رشته‌های تحصیلی پزشکی کسب کرده است.

 

بر اساس آخرین آمار موسسه آماری QS دانشگاه McGill در سال 2021 جایگاه 31 جهانی و 2 ملی کانادا قرار گرفته است. بر اساس رتبه‌بندی CWUR در همین سال این دانشگاه بیست‌وهفتمین دانشگاه جهان و دومین دانشگاه کانادا معرفی شده است.

 

موسسه آماری تایمز هم دانشگاه McGill را در رتبه 40 جهانی و دوم ملی کانادا قرار داده است. ARWU از شانگهای این موسسه آموزشی پرآوازه را در آخرین گزارش خود در رده 78 جهان و سوم ملی کانادا جای داده است.

افزون بر آمار دانشگاهی، McGill University در میان برترین دانشکده‌های جهان نیز نامی ماندگار از خود به جای گذاشته است. دانشکده حقوق، دانشکده بازرگانی، دانشکده مدیریت و مهندسی این موسسه آموزشی جایگاه ثابتی را در شمار برترین‌های جهان و کانادا یافته‌اند.

 

اگر در رابطه با الزامات پذیرش دانشگاه مک گیل در رشته های مختلف سوالی دارید، در کامنت این پست از ما بپرسید.

 

سوالات و نظرات خود را درباره دانشگاه مک گیل بنویسید و برای اطلاع از نحوه پذیرش و تحصیل در برترین دانشگاه ها و موسسات آموزشی در رشته های مورد علاقه خود با ما از طریق اکانت های زیر در ارتباط باشید:

در تلگرام و واتساپ با شماره:  9453 551  343 (+1) 

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
5/5
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا