آشنایی با قلمرو یوکان

زمان مطالعه: 4 دقیقه

🔴معرفی :

استان يوکان (Yukon) غربی ترین و کوچکترین استان شمال غرب کانادا می باشد. اسم این استان از کلمه “رودخانه بزرگ” در زبان محلی  گرفته شده است. جمعیت این استان در حدود 32000 نفر می باشد که بیش از 70 درصد آن (23,511 نفر) در شهر مرکزی وایت هورس (Whitehorse) زندگی می کنند. در حدود یک چهارم ساکنین يوکان بومی بوده و این استان خانه 14 ملیت اولیه کانادا با 8 زبان مختلف می باشد.

🔴 بخش های اقتصادی اصلی در استان یوکان:

  • معدن
  • انرژی
  • کشاورزی
  • گردشگری
  • ماهیگیری
  • جنگلداری

🔴 آب و هوای یوکان:

زمستان در یوکان، سرد  و تابستان گرم و کوتاه است. دمای هوا در استان یوکان از منفی ۱۸ درجه سانتی‌گراد در ژانویه تا دمای ۱۴ درجه سانتی گراد در ماه جولای متغیر است.

مشاغل تجاری و اداری پس از منابع طبیعی دومین زمینه اشتغال جامعه را تشکیل می‌دهد. علاوه بر این ، دولت منبع اصلی فعالیت اقتصادی در مرکز قلمرو وایتهورس، است که بخش قابل توجهی از کل اشتغال را به خود اختصاص داده است. اقتصاد یوکان به تدریج متنوع شده است و اکنون گردشگری بخش قابل توجهی از مشاغل و خدمات یوکان را تشکیل می‌دهد. بیکاری در وایتهورس در حال حاضر تقریباً 7 درصد است اما این نرخ در فصل‌های مختلف دستخوش تغییر می‌شود.

 

🔴 فرهنگ مردم‌:

فرهنگ یوکان شامل تمام جنبه‌های معماری مدرن و چند فرهنگی کانادا با روح ماجراجویانه است و افرادی را که در جستجوی ثروت و برای کشف طلا به منطقه کلوندیک هجوم آورده اند را تعریف می‌کند. این روحیه به ایجاد جامعه‌ای گرم و پر جنب و جوش در کنار آب و هوای شدید کمک می کند. این جوامع کوچک اما بومی، هویت منحصر به فردی دارند که به وسیله سنت حفظ شده و زنده مانده ‌است.

یوکان موطن اقوام اولیه کانادا است که تا حدود ۱۵۰ سال پیش ارتباط بسیار کمی با انگلیسی زبانان کانادا داشتند. در یوکان، هشت گروه با زبان های بومی مختلف وجود دارد که امروزه توسط اقوام اولیه کانادا زنده نگه داشته می شود. امروزه فرهنگ اقوام اولیه کانادا، تاثیر زیادی در حوزه یوکان دارد.

🔴 شهر اصلی یوکان:

وایت هورس

شهر وایت هورس، به عنوان پایتخت یوکان، موطن بیش از ۲۸ هزار نفر است. این شهر بعد از وایت هورس رپیدز نامگذاری شده‌است که گفته می‌شود به یال اسب سفید شباهت دارد. این شهر از سال ۱۹۵۳ تاکنون وقتی که کنترل داوسون سیتی را به دست گرفت، پایتخت یوکان بوده‌است. صنعت اصلی و کارفرمای وایت هورس، خدمات دولتی به همراه صنعت معدن کاری است.

وایت هورس برای منطقه، به عنوان یک مرکز فرهنگی بزرگ عمل می‌کند. این شهر میزبان بازی‌های المپیک زمستانی کانادا است و به زودی میزبان بازی‌های زمستانی کانادا هم می شود که یک رویداد بزرگ ورزشی می است که بسیاری از ورزش‌کاران برتر کشور را جذب می‌کند. افزون بر آن، این شهر دارای یک جامعه فرهنگی پر جنب و جوش است و میزبان چنین رویدادهایی مانند جشنواره زمستانی فراست بایت می‌باشد، رویدادی که در زمستان سرد، شهر را با موسیقی گرم نگه می دارد.

🔴 کار در ایالت یوکان:

 یافتن شغل در یوکان منوط به این است که حضور شما در کانادا، قانونی باشد. همچنین در هر مصاحبه‌ای که شرکت کنید کد 9 رقمی SIN را از شما می‌خواهند. همچنین مدارکی که به سازمان مهاجرتی کانادا ارائه کرده‌اید باید معتبر باشد.

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
5/5
0

نویسنده این مطلب: Sarah

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا