آیا تجربه کاری شما واجد شرایط اکسپرس انتری است؟

زمان مطالعه: 7 دقیقه

تجربه کاری زمانی برای اکسپرس انتری اهمیت دارد که طبق سیستم طبقه بندی مشاغل کانادا ماهر تلقی شود.

اداره مهاجرت کانادا IRCC علاوه بر تجربه کاری شما، میزان تحصیلات شما را نیز ارزیابی و مورد توجه قرار می دهد. به طور کلی، هر چه تحصیلات و تجربه بیشتری برای کار در موقعیت شما لازم باشد، سطح مهارت شغلی شما نیز بالاتر خواهد بود. در حال حاضر، کانادا سطح مهارت های شغلی را با استفاده طبقه بندی مشاغل 2016 تجزیه و تحلیل می کند.

 

در مجموع، اداره مهاجرت کانادا IRCC برای ارزیابی یک متقاضی مهاجرت گروه اقتصادی از NOC استفاده می کند. برنامه های مهاجرتی کلاس اقتصادی به طور خاص برای تکمیل ظرفیت مشاغل ماهر و با استعداد خارجی برای حمایت از بازار کار کانادا و رفاه بلندمدت طراحی شده است.

 

زمانیکه در مورد اکسپرس انتری صحبت می شود، شغل خاص و اندازه سطح مهارت مهم نیست. ارزیابی درخواست شما توسط اداره مهاجرت کانادا بر اساس تطابق شرح وظایف متقاضی با NOC مورد نظر خواهد بود. پنج سطح مهارت NOC در وب سایت دولت کانادا شرح داده شده است:

  • نوع مهارت 0 (صفر): مشاغل مدیریتی، مانند: مدیران رستوران ها، مدیران معادن و کاپیتان های ساحلی (ماهیگیران)
  • سطح مهارت A: مشاغل حرفه ای که معمولاً از دانشگاه مدرک می گیرند. مانند: پزشکان، دندانپزشکان و معماران
  • سطح مهارت B: مشاغل فنی و مشاغل ماهر که معمولاً دیپلم کالج یا آموزش به عنوان کارآموز را می طلبد، مانند: آشپزها، لوله کش ها و برقکاران
  • سطح مهارت C: مشاغل متوسط ​​که معمولاً نیاز به دبیرستان و/یا آموزش های خاص شغل دارند، مانند: قصابی های صنعتی، رانندگان کامیون های طولانی مدت، سرورهای غذا و نوشیدنی
  • سطح مهارت D: مشاغل کارگری که معمولاً آموزش های حین کار را ارائه می دهند، مانند: میوه گیرها، کارکنان نظافت، کارگران میدان نفتی

 

با این حال، فقط مشاغلی که در سطوح 0، A و B قرار می گیرند، ماهر تلقی می شوند. برای واجد شرایط بودن در یکی ازسه برنامه مهاجرت اکسپرس انتری، به تجربه کاری ماهر نیاز دارید. میزان تجربه کاری مورد نظر شما به برنامه ای که برای آن درخواست می دهید، بستگی دارد.

 

اداره مهاجرت کانادا، کار تمام وقت را معادل 30 ساعت در هفته می داند. در طول یکسال کار تمام وقت به میزان 1560 ساعت خواهد رسید. شما می توانید با چند روش مختلف، با کار تمام وقت به مدت یکسال یا نیمه وقت، این الزام را ارائه کنید. برای کار پاره وقت، می توانید ±15 ساعت در هفته کار کنید تا به میزان 1560 ساعت دست بیابید. IRCC ساعات کاری بیش از 30 ساعت در هفته را محاسبه نمی نماید. بنابراین نمی توانید برای دستیابی سریعتر جهت واجد شرایط بودن، ساعات بیشتری را کار کنید.

همچنین، برای تجربه کاری می بایست هزینه ای پرداخت شود، کارهای داوطلبانه و کاراموزی بدون حقوق محاسبه نخواهند شد.  

 

برای دارا بودن معیارهای اصلی برنامه نیروی کار متخصص فدرال (FSWP) باید شرایط تجربه کار، تسلط به زبان و تحصیلات را دارا باشید.

در حداقل شرایط، به یک سال تجربه کار تخصصی طی ده سال گذشته نیاز دارید. تجربه کار مورد استفاده برای این برنامه باید با شغل اصلی در درخواست مهاجرتتان یکسال باشد.

زمانی که شرایط حداقل را دارا باشید، اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) درخواست شما را بر اساس سیستم امتیازات مخصوص این برنامه، ارزیابی می کند. شما باید حداقل ۶۷ امتیاز از مجموع ۱۰۰ امتیاز این برنامه را داشته باشید. دست کم ۱۵ امتیاز از تجربه کار به شما تعلق می گیرد.

برای دریافت امتیازات تجربه کاری، باید حداقل یک سال به شغل تمام وقت در یکی از مشاغل تخصصی، اشتغال داشته باشید. مجموع تعداد ساعات تجربه کاری، باید به ۱۵۶۰ ساعت برسد. کار نیمه وقت نیز اگر طی ده سال پیش از درخواست مهاجرت، به حداقل ساعات ممکن برسد، قابل محاسبه می باشد.

 

تجربه کار شما در صورتی محاسبه می شود که در کانادا یا خارج از این کشور بوده و در حین تحصیل یا خوداشتغالی خارج از کانادا انجام شده باشد. خوداشتغالی در خاک کانادا در این برنامه، محاسبه نمی شود.

برای دریافت ۱۵ امتیاز کامل، به حداقل ۶ سال تجربه کار واجد شرایط نیاز دارید. با داشتن تنها یک سال تجربه کار، ۹ امتیاز دریافت می کنید. دو تا سه سال تجربه برای دریافت ۱۱ امتیاز کافی است و چهار تا پنج سال تجربه، ۱۳ امتیاز به شما اضافه می کند.

 

تجربه کار                                                                   حداکثر 15 سال

1 سال                                                                             9 امتیاز

2-3 سال                                                                         11 امتیار

4-5 سال                                                                         13 امتیاز

6 سال و بیشتر                                                                  15 امتیاز

 

شما می توانید ۱۰ امتیاز بیشتر نیز برای «تطبیق پذیری» دریافت کنید در صورتی که حداقل یک سال تجربه کار تخصصی تمام وقت در کانادا داشته باشید.

 

 

🔺 شرایط تجربه کار برای گروه تجربه کانادایی
  • گروه تجربه کانادایی (CEC) برای افراد دارای تجربه کار در خاک کانادا است.

🔷 برای دارا بودن شرایط لازم تجربه شغلی، باید به مدت حداقل یک سال در یکی از مشاغل تخصصی در خاک کانادا کار کرده باشید. این تجربه کار می تواند هر زمان، در بازه زمانی سه سال پیش از درخواست اقامت دائم از طریق CEC انجام شده باشد. خوداشتغالی و مشاغلی که در حین تحصیل در کانادا داشته اید، محاسبه نمی شوند. برای CEC باید حداقل تسلط به زبان را نیز، در کنار شرایط دیگر، دارا باشید.

 

  • شرایط تجربه کار برای برنامه نیروی کار فنی متخصص فدرال

🔷 برنامه نیروی کار فنی متخصص فدرال (FSTP)، همانطور که مشخص است، برای افراد شاغل در مشاغل فنی تخصصی است.

برای دارا بودن شرایط تجربه کار، به حداقل دو سال تجربه شغلی تمام وقت در یکی از تخصص های فنی، طی پنج سال پیش از درخواست، نیاز دارید. کار نیمه وقت معادل این ساعات کار تمام وقت نیز، در صورتی که با دریافت حقوق همراه بوده است، واجد شرایط محسوب می شود.

 

به علاوه، باید شرایط شغلی تخصص های فنی در درخواست خود، مطابق با NOC مورد نظر را نیز، به غیر از دارا بودن گواهی آموزش، دارا باشید. همچنین، به پیشنهاد شغلی معتبر برای شغل تمام وقت به مدت حداقل یک سال، یا گواهی آموزش در تخصص فنی مورد نظر از یکی از مراکز معتبر استانی، قلمرویی یا فدرال کانادا نیاز دارید.

متقاضیان FSTP، علاوه بر تجربه کار به حداقل تسلط به زبان انگلیسی نیز در کنار شرایط دیگر، نیاز دارند.

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
5/5
0

نویسنده این مطلب: Sarah

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا