استان آلبرتا کانادا

زمان مطالعه: 6 دقیقه
       

این استــان در غرب کــانادا است که براســـاس سرشماری سال ۲۰۱۶ جمعیت آن حدود ۴,۰۶۷,۱۷۵ نفر بوده و مســاحت آن ۶۶۱,۸۴۷ كيلـــومتر مــربع می باشـــد. از لـــحاظ مســاحت، چهارمین استــان بعد از کبـــک، انتـــاریو و بریتـــیش کلمبیــا است. دو استان بریتـــیش کلمبیــا در غرب و ساســکاچــوان در شرق آن قــرار دارند و از شمـــال غربی به قطب شمـــال و از جنوب به مــونتانا در ایالات متحده منتهی می شود.

شهر هاي اصلي اين استان ادمونتون( Edmonton ) و کلگری ( Calgary ) بوده كه هر كدام جمعيتي بالاي یك ميليون نفر را در خود جاي داده و شهر ادمونتون(Edmonton) مرکز آلبرتا و شمالی ترین شهر کانادا است و به عنوان مرکز وسیعی از منابع طبیعی در شمال کانادا به شمار میرود. این منطقه به دلیل داشتن منابع نفتی دارای بیشترین پالایشگاه نفت می باشد.

تقریبا ۷۵ درصد جمعیت این استان در كلگري و ادمونتون زندگی می کنند. ادمونتون ششمين شهر بزرگ كانادا است.

رودخانه ها و دریاچه های زیادی در این استان وجود دارد که از آنها برای ماهیگیری ،شنا و طیف وسیعی از ورزش های آبی استفاده می کنند. دریاچه ( Claire ) که طول آن ۱،۴۳۶ کیلومتر مربع در پارک ملی بوفالو ( Wood Buffalo National Park )،دریاچه (Lesser Slave ) که طول آن ۴۵۱ کیلومتر مربع و دریاچه (Athabasca) که طول آن ۷،۸۹۸ کیلومتر مربع است سه دریاچه بزرگ این استان هستند و طولانی ترین رودخانه در این استان، رودخانه Athabasca است که طول آن ۱,۵۳۸ کیلو متر مربع می باشد و بزرگترین رودخانه Peace با میانگین وسعت ۲۱۶۱ m3 / s است.

 

نام گذاری آلبرتا

آلبرتا پس از شاهزاده لوئیز کارولین آلبرتا ،چهارمین دختر ملکه ویکتوریا نامگذاری شد. شاهزاده لوئیز همسر جان کمپبل، مارکز لورن، فرماندار کل کانادا بود.دریاچه  لوئیز و کوه آلبرتا نیز به احترام او نامگذاری شده است.

 

اقتصاد

آلبرتا به استان انرژي معروف است و يكي از اشتغالزاترين بخش هاي كانادا مي باشد.یکی از قوی ترین استان ها به لحاظ اقتصادی در جهان استان آلبرتا است که بخش زیادی از اقتصاد آن در زمینه صنعت نفت و بخشی در حیطه ی کشاورزی و تکنولوژی پشتیبانی می شود. در سال ۲۰۱۳ تولید ناخالص داخلی سرانه آلبرتا بیش از ایالات متحده، نروژ یا سوئیس و همینطور در بالاترین سطح نسبت به هر استان دیگر در کانادا بوده است.
آلبرتا بزرگترین تولید کننده نفت خام وگاز طبیعی در کانادا و دومین صادر کننده بزرگ گاز طبیعی و چهارمین تولید کننده بزرگ آن در جهان است.
دو شهر Red Deer و Edmonton از تولید کنندگان پلی اتیلن و وینیل هستند و محصولات تولید شده خود را به سراسر جهان صادر می کنند.
کشاورزی هم به نوبه ی خود در اقتصاد این استان دارای جایگاه قابل توجهی است.گندم یکی از محصولات اصلی است که در این استان کشت می شود.

آب و هوا

آلبرتا دارای آب و هوایی مرطوب با تابستان هاي گرم و زمستان هاي سرد است . این استان به دلیل نزدیکی به قطب شمال و ورود هوای سرد ازقطب شمال، زمستان های سردی دارد البته به علت حرکت توده های هوا از شمال به جنوبِ آلبرتا، درجه هوا به سرعت تغییر می کند .تابستان دما حدود 21 درجه می رسد در کوه های راکی که به مراتب دور تر از قطب شمال قرار دارد دمای تابستان 28 درجه می رسد.
آلبرتا یک استان آفتابی است و تابش نور آفتاب بین 1900 تا 2600 ساعت در سال است. شمال آلبرتا در تابستان حدود 18 ساعت نور آفتاب دارد .
بعد از ساسکاچوان، آلبرتا بیشترین طوفان و گردباد را در کانادا تجربه می کند که میانگین آن در سال به 15 بار می رسد.

مسکن

هزینه مسکن در اکثر شهرهای اصلی استان آلبرتا نسبت به سایر استان های کانادا ارزانتر است البته ورود مهاجران و بالا بودن درآمد باعث افزایش قیمت مسکن در این استان شده اما با توجه به سرعت بالای ساخت و ساز می توان امیدوار بود که هزینه مسکن از حد فعلی کاهش یابد. البته قیمت خرید مسکن در شهرهای مختلف استان متفاوت می باشد برای مثال قیمت خرید مسکن در شهر کلگری به طور متوسط 419 هزار دلار و در شهر ادمونتون 324 هزاردلار می باشد.
قیمت خرید خانه در آلبرتا تقریباً ۴۸ الی ۳۸ درصد کمتر از Toronto و Vancouver می باشد.

گردشگری

آلبرتا از اوایل قرن بیستم یک مقصد توریستی بوده و با جاذبه هایی از جمله مکانهای دیدنی و تفریحی ازجمله اسکی در فضای باز، مکان هایی ویژه ی پیاده روی و کمپینگ، مراکز خرید مانند West Edmonton Mall، Calgary Stampede، جشنواره های فضای باز، مسابقات ورزشی حرفه ای و بین المللی مانند بازی های المپیک در صدر جدول جاذبه های گردشگری کانادا قرار دارد.
با آمدن فصل تابستان فستیوال های استان آلبرتا نیز شروع می شود؛ به خصوص  شهر ادمونتون (میدان ادمونتون) محل برگزاری بیشتر این جشنواره هاست.
فستیوال Fringe بعد از فستیوال  Edinburgh دومین فستیوال بزرگ جهان است که در شهر ادمونتون برگزار میشود.از جمله فستیوال های دیگر این استان که در این شهر برگزار میشود میتوان جشنواره طراحی و آثار هنری را نام برد.
از مکان های دیدنی آلبرتا  می توان به پارک ملی بنف ( Banff National Park) و موزه ی زیست شناسی رویال ( Royal Tyrrell Museum ) اشاره کرد .

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به تحصیل در کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Main Admin

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا