استان نوا اسکوشیا کانادا

زمان مطالعه: 5 دقیقه

یک استان در جنوب ‌شرقی کشور کانادا است که یکی از سه استان ساحلی در کانادا وجزو یکی از چهار استان آتلانتیک است.این استان با مساحت 52,942 کیلومتر مربع بعد از جزیره پرنس ادوارد، دومین استان کوچک در کانادا می باشد.وجمعیت آن حدود923,598 نفراست که کم جمعیت ترین استان در کانادا می باشد اما این استان با توجه به مساحتی که دارد از تراکم بالایی برخوردار است و تراکم آن 17.45 نفر در هر کیلومتر مربع می باشد. استان نوا اسکوشیا و سه استان دیگر (انتاریو ،نیوبرانزویک و کبک ) اولین استانهایی بودند که به کنفدراسیون کانادا پیوستند.

بخش اصلی شبه جزیره نواسکاشیا توسط اقیانوس اطلس احاطه شده است و نوا اسکوشیا با توسط خلیج های کوچک: خلیج Saint Lawrence در شمال، خلیج Fundy در غرب، خلیج Maine در جنوب غربی احاطه شده است.

جزیره کیپ برتون(Cape Breton )بزرگترین جزیره این استان و جزیره سبل (Sable) کوچکترین جزیره های این استان هستند. در این استان 5400 دریاچه وجود دارد .

شهر هلیفکس ( Halifax.) بزرگترین شهر و مرکز این استان است یکی از مراکز اصلی اقتصادی این استان بشمار می آید.

آب و هوا

🔘 آب و هوای استان نوا اسکوشیا معتدل است اگرچه اطراف این استان را آب ها فرا گرفته اند و توسط آب احاطه شده ولی بیشتر آب و هوای آن به قاره ای نزدیک است تا آب و هوای دریایی. درجه حرارت زیاد توسط آب اقیانوس تعدیل می شود.آب و هوای سرد زمستانی و گرم تابستانی توسط اقیانوس معتدل می شود. یا این حال زمستان ها در این استان بسیار سرد می باشد. این استان روزهاي آفتابي كمتري دارد. بيش از 100 روز از سال مه آلود است .بهترین آب و هوا در هالیفاکس اواسط تا اواخر تابستان است.

اقتصاد

🔘 اقتصاد در این استان از بخش های متنوعی تامین می شود و شامل بخش های خدمات، تولید و معدن می باشد. در گذشته ماهیگیری و شیلات نقش زیادی در اقتصاد داشتند و بیشتر ساکنان این استان از این راه امرار معاش می کردند اما متاسفانه این روزها با خطراتی مواجه شده است که باعث از رونق افتادن آن شده است.این استان در سال های اخیر موفق شد که برای اقتصاد خود را رشد دهد و برای ماهیگیران بیکاربازار کار جدیدی ایجاد کند در سال 2006 امر باعث شد تا برای اولین بار در تاریخ نوا اسکوشیا نرخ بیکاری این استان به زیر متوسط نرخ بیکاری ملی برسد.
شهر هالیفکس به عنوان مرکز این استان و همچنین بزرگترین شهر آن مرکز بسیاری از صنایع و حرفه ها و مشاغل است و اقتصاد این مرکز به عنوان قلب کانادای آتنلانتیک در نظر گرفته می شود.
نوا اسکوشیا دارای صنعت جنگلداری بسیار توسعه یافته و نیز مرکز کشاورزی تجاری به شدت تخصصی است. بخش اصلی صنعت معدن بیشتر به تولید ذغال سنگ می پردازد.
توریسم هم بخش مهمی از اقتصاد این استان است به علت وجود ساحل های زیبا و مناظر طبیعی جذاب هر ساله بیش از دو میلیون گردشگر ازاستانها و کشورهای دیگر وارد این استان میشود که این امر نیز در در تامین اقتصاد این استان نقش دارد

مسکن

🔘 هزینه پایین مسکن در این استان باعث شده که نرخ هزینه زندگی هم در این استان نسبت به سایر شهر ها پایین تر باشد. این امر باعث شده سالانه ۳۰۰۰ مهاجر وارد نوا اسکوشیا ‌شوند زیرا این مهاجران در این شهر کمتر دغدغه خرید مسکن را دارند.و با همان میزان مبلغی که باید در استانهای های دیگر بپردازند میتوانند در این استان یک خانه دوطبقه در بهترین منطقه داشته باشند.

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به تحصیل در کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 

 در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Main Admin

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا