استان نیوفاندلند و لابرادور

زمان مطالعه: 4 دقیقه

این استان شرقی ترین استان کانادا است که در شمال شرق آمریکای شمالی واقع شده است و با اقیانوس اطلس مرزساحلی مشترک دارد. مساحت این استان 405,720 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 519,716 در آن زندگی میکنند و تراکم آن 1.39 نفر در هر کیلومتر مربع می باشد. حدود 92 درصد از جمعیت این استان در جزیره نیوفاندلند زندگی می کنند که نیمی از آن‌ها شبه‌جزیره آوالون ساکن‌اند.این استان از دو بخش اصلی جزیره نیوفاندلند و منطقه لابرادور که تشکیل می شود. این استان شامل بیش از 7،000 جزیره کوچک است.
مرکز این استان شهرسنت جان (Saint John ) می باشد که بیستمین شهر بزرگ در کانادا است و بیش از ۴۰ درصد جمعیت نیوفاوندلند و لابرادور در این شهر زندگی می‌کنند.

اقتصاد

🔘 اقتصاد نیوفاندلند و لابرادور به شدت متکی به منابع طبیعی است. ماهیگیری بزرگترین صنعت این استان است. ماهیگیری به طور سنتی قطب مالی این استان بوده است و بسیاری از اهالی این استان تمام عمر خود را در ماهیگیری سپری کرده اند.بعد از ماهیگیری، صنعت معدن دومین صنعت بزرگ و مهم نیوفاوندلند و لابرادور است و سالانه 3.7 میلیارد دلار و اغلبا به شکل سنگ آهن که از لابرادور به دست می آید درآمدزایی می کند. بعد از معدن، سومین صنعت درآمدزا در این استان خمیر کاغذ و کاغذ است.
بخش انرژی نیز بخش مهمی از اقتصاد نیوفاونلند را تشکیل می دهد. بزرگترین تاسیسات تولید برق آبی در چرچیل فالز لابرادور واقع شده است. نیوفاوندلند همچنین دارای ذخایر نفتی است که در حال حاضر به میزان زیادی در حال توسعه و استخراج می باشد.

newfoundland

آب و هوا

🔘 نیوفاندلند و لابرادوربه دلیل منطقه جغرافیایی خود طیف گسترده ای از تغییرات آب و هوایی را دارند و به شش نوع اقلیمی تقسیم شده است اما به طور کلی به دلیل اینکه فاصله این جزیره تا اقیانوس کمتر از 100 کیلومتر می باشد به شدت تحت تاثیر دریا قرار گرفته در بیشتر ماهای سال بارندگی زیاد است.این استان تابستانی خنک و مرطوب با حداکثر دمای 21 درجه و زمستانی نه چندان سرد با حداکثر دمای -21 درجه دارد.

مسکن

🔘 مسکن در این استان به نسبت سایر استان ها و شهرهای کانادا به خصوص شهرهای بزرگ مانند تورنتو و ونکوور بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه می باشد از آنجایی که میانگین سطح در آمد خانواده ها در این استان به نسبت میانگین درآمد در کانادا پایینتر است (البته لازم به ذکر است که کمترین دستمزد 10 دلار در ساعت می باشد) میانگین هزینه مسکن نیز در پایین ترین سطح در کشور قرار گرفته است.

 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به تحصیل در کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Main Admin

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا