استان نیو برانزویک کانادا

زمان مطالعه: 5 دقیقه
         

نیوبرانزویک یکی از چهار استان آتلانتیک است که در ساحل شرقی کانادا قرار گرفته است. جمعیتی که در این استان زندگی می کنند حدود 747,101  نفر و مساحت آن   72,907  کیلو متر مربع می باشد . بیش از نیمی از جمعیت این استان در شهر های اصلی زندگی می کنند از جمله شهر های مهم آن سنت جان (Saint John) که بزرگترین شهر ، فدریکتون (Fredericton) که مرکز استان ومونکتون (Moncton) می باشد.از لحاظ جغرافیایی نیوبرانزوئیک از شمال به کبک (Quebec) از شرق توسط اقیانوس اطلس (Atlantic) از جنوب به خلیج فاندی (Fundy) و از غرب به مرز آمریکا ( US state) منتهی میشود  و همینطور از جنوب شرقی به استان  نوا اسکوشیا (Nova Scotia)متصل است.

طبق قانون اساسی کانادا نیوبرانزوئیک یک استان با 2 زبان رسمی فرانسوی و انگلیسی است که دوسوم جمعیت آن به زبان انگلیسی و یک سوم آن فرانسوی صحبت می کنند.در این استان زبان فرانسوی به عنوان زبان اصلی و رسمی شناخته می شود.

نیوبرانزوئیک یک مقصد ویژه برای مهاجرانی است که سبک زندگی ساده تر و بدون زرق و برق و درمیان زمین هایی پر از جنگل و دریاچه را می پسندند.هرساله صد ها نفر به این استان مهاجرت می کنند .یکی از برنامه های مهاجرتی که این استان در آن شرکت دارد برنامه PNP   می باشد.

اقتصاد

🔘 بیش از 83 درصد از مساحت  این استان پوشیده از جنگل است و بخش مهمی از اقتصاد این استان از  صنعت کاغذ سازی و  صادرات محصولات چوبی تشکیل می دهند بیشتر  زمین های کشاورزی این استان در بالای رودخانه سنت جان و در جنوب شرقی استان قرار گرفته  است.و همچنین کارهای دولتی و آموزشی نیز بخش دیگری از اقتصاد این استان را در بر میگیرند.از سال 1950 معادنی مانند روی ، سرب ، مس و پتاس از جایگاه خاصی برخوردار هستند. گردشگری به طور مستقیم  و غیر مستقیم حدود 9 درصد از نیروی کار این استان را به کار میگیرد .جاذبه های گردشگری مانند پارک Fundy National  و  پارک بین المللی Roosevelt Campobello  و صخره های  Hopewellهر ساله تعداد زیادی از گردشگران را به خود جذب می کند.

در سال 2002 تولید نا خالص داخلی این استان به شرح زیر بوده است: خدمات دولتی و ادارات دولتی : 43 درصد
ساخت و ساز : 24 درصد
اجاره املاک :12 درصد
عمده فروش و خرده فروشی ها :11 درصد
کشاورزی ،جنگلداری ، شکار ،معدن ، استخراج نفت و گاز : 5 درصد
حمل و نقل : 5 درصد

12 (2)
مسکن

 🔘 یکی از استانهای کانادا که مسکن در آن قابل دسترس تر و ارزان تر از سایر استان هاست، استان نیوبرانزوئیک می باشد.

میانگین خرید مسکن در دو شهر سنت جان و فدریکتون حدود  160,000 $ -180,000 $  می باشد .در حالت کلی در آمد خانوار نسبت به هزینه های زندگی (به جزهزینه های مسکن که غالبا شخصی می باشد  )حدود 21-32 درصد نسبت به سایر استان ها کمتر می باشد .

بهداشت

🔘 خدمات بهداشتی و درمانی برای تمامی شهروندان کانادا رایگان می باشد . میتوان اینگونه بیان کرد که هزینه به طور مستقیم دریافت نمی شود  و از دریافت مالیات اخذ می شود . البته این قوانین در همه استانها متفاوت می باشد و اغلب خدمات غیر ضروری مانند عمل زیبایی یا مراقبت‌های خاص از دندان تحت پوشش این خدمات نمی‌باشد. در ضمن بیمه‌های خصوصی نیز در این استان موجود می‌باشد.

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به تحصیل در کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Main Admin

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا