زمان مطالعه: 13 دقیقه

تحصیل در کانادا

آنچه درباره تحصیل در کانادا باید بدانید

– هزینه های تحصیل در کانادا به چه صورت است؟
– تفاوت تحصیل در کالج با دانشگاه چیست؟
– دانشگاه های معتبر کدامند؟
– آیا امکان اقامت دائم پس از تحصیل دارم؟
– شرایط کار حین تحصیل چیست؟
– امکان دریافت بورسیه از دانشگاه و شرایط آن
– کدام شهر برای ادامه تحصیل به صرفه تر است؟

پاسـخ سـؤالات شمـا در زمینه ویـزای تحصیلی، اینجــاست!


کانادا به‌عنوان شبکه‌ای وسیع از کالج‌ها و دانشگاه‌ها، بهترین زمینه‌های تحصیلی در مقاطع دانشگاهی را در سراسر جهان ارائه می‌دهد. در سراسر این کشور، دانشگاه‌های رسمی بین‌المللی زیادی در نواحی شهری و روستایی قرار دارد.
به‌ طور کلی مدارک تحصیلی اعطاء شده از سوی دانشگاه‌های کانادا در دانشگاه‌های سراسر جهان به‌صورت معادل به رسمیت شناخته شده و موردپذیرش قرار می‌گیرند. متقاضیان تحصیل در بسیاری از رشته های فنی، مهندسی، کاربردی و هنری می توانند پذیرش تحصیلی از یک کالج یا دانشگاه کانادایی دریافت نمایند. مدت تحصیل در دوره های کالج بین 1 تا 4 سال می باشد و اغلب طول دوره ها کوتاه تر از دانشگاه ها می باشد. متقاضیانی که دارای مدرک زبان انگلیسی نیستند، باید ابتدا در دوره های زبان شرکت کنند.
در کالج ها، دوره ها تا مقطع لیسانس ارائه می گردند اما دانشگاه ها تا مقطع دکتری دانشجو می پذیرند.
 

کشور کانادا سیستم آموزشِ جامع، قوی و مجهزی دارد که در هر استان یا ایالت متفاوت است اما از آنجا که سیستم آموزشی تحت نظارت دولت فدرال قرار دارد، استانداردهای آموزشی در سراسر کشور تا حد زیادی یکپارچه باقی می‌مانند.
به طور کلی تمامی مدارس کانادا آموزش به محصلان از سن 5 سال تا 17 یا 18 سال را پوشش می دهد. اما سیستم آموزشی کانادا و سطح بندی دانش آموزان در استانهای مختلف متفاوت است:
مدارس ابتدایی کانادا سطوح 1 (یا پیش دبستانی) تا 4، 5، 6 و یا گاهی سطح 7 را شامل می شود.
مدارس راهنمایی کانادا سطوح 5، 6، 7 و 8 را شامل می شود البته سطوح ارائه شده به منطقه و مدرسه نیز بستگی دارد.
دبیرستان مقدماتی سطوح 7، 8 و گاهی 9 را شامل می شود و در واقع دانش آموزان را برای انتقال به دبیرستان آماده می کند.
دبیرستان کانادا سطوح 8، 9 یا 10 تا 12 را شامل می شود البته به جزتحصیل در استان کبک که دبیرستان در این استان سطوح 7 تا 11 را شامل می شود.
عموماً ساعات مدرسه بین 5 تا 6 ساعت می باشد به جز پیش دبستانی که تقریبا نیمی از ساعات روز را تشکیل می دهد.
سال تحصیلی از ماه سپتامبر (مهر) تا ماه ژوئن (خرداد) را شامل می شود البته گاهی برخی مدارس کل سال را برنامه ارائه می دهند.


پس از گذراندن مقطع دبیرستان امکان ادامه تحصیل در کالج ها یا دانشگاه ها فراهم می گردد. برای این منظور باید به نکات زیر توجه کنید:
✅ به Deadline ارسال مدارک و اپلای برای دریافت پذیرش خیلی توجه کنید. تقریباً اکثر دانشگاه ها و کالج های کانادا تنها 2 بار در سال دانشجو می پذیرند. مرحله اول حدوداً سپتامبر و مرحله دوم فوریه هر سال (البته برخی از کالج ها و دانشگاه ها تنها در برخی از رشته ها ممکن است در فصل بهار هم دانشجو بپذیرند که تعداد رشته ها و دانشجویان پذیرفته شده در ترم بهار بسیار کم است).
✅ دارا بودن مدرک آیلتس آکادمیک، تافل یا PTE شانس دریافت پذیرش و ویزای شما را بسیار افزایش می دهد. بنابراین به توانایی های خود اطمینان داشته باشید و زمان با ارزش خود را صرف کلاس های طولانی مدت زبان نکنید. بسیاری از افراد برای رسیدن به سطح مورد نیاز زبان فقط نیاز به اعتماد به نفس و مطالعه فشرده برای آزمون دارند.
✅ روی شهر و استان خاصی برای گرفتن پذیرش پافشاری نکنید. همه دانشگاه ها و کالج های کانادا در همه شهرها دارای استانداردهای جهانی هستند. قطعا برخی دانشگاه ها به مراتب از اعتبار بالاتری نسبت به دیگر دانشگاه ها برخوردارند ولی این بدان معنی نیست که اگر فردی در کالج و یا دانشگاهی کمتر شناخته شده تحصیل کرد در آینده موفق نخواهد شد. حتی اگر شما پس از ورود به موسسه آموزشی و شروع رشته تحصیلی خود از رشته و کالج یا دانشگاه خود ناراضی بودید قادر خواهید بود رشته، کالج یا دانشگاه خود را تغییر دهید.

💎 برای دریافت پذیرش برای ترم پاییز 2019 و زمستان 2020 از همین الان باید اقدام کنید.
تحصیل در کالج های کانادا

دوره کالج در کانادا مربوط به دوره هایی میشود که بیشتر روی آماده سازی متقاضی برای ورود به بازار کار تمرکز دارند، بنابراین کالج ها از نظر تئوری تمرکز کمتری روی دروس گذاشته و بیشتر به جنبه کاربردی و عملیاتی توجه میکنند. دوره کالج در کانادا به متقاضیانی توصیه میشود که قصد ورود سریع به بازار کار را دارند
دانشجو ابتدا در کالج مورد نظر خود دوره ای را شروع کرده و در ادامه بر اساس معدل بدست آورده در کالج میتواند دروس خود را به کالج یا دانشگاه دیگری انتقال دهد.
در هر یک از ۱۱ استان کانادا جهت اخذ اقامت پس از تحصیل در دوره های کانادا شرایط خاصی وجود دارد. در برخی از استان ها پس از ادامه تحصیل بلافاصله امکان اخذ اقامت دائم وجود داشته و در برخی دیگر متقاضی ابتدا اجازه کار و سپس ویزای اقامت را دریافت میکند.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس و دکتری

پذیرش فوق لیسانس و دکتری در تمامی رشته ها ممکن میباشد.
🎓شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد:
🔸داشتن حداقل نمره ایلتس 6 تا 6.5
🔹هزینه دانشگاهای در کانادا با توجه به دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت میباشد, این مقدار سالیانه 13000 تا 18000 هزار دلار کانادا میباشد.
🔸سایر هزینه های زندگی شامل مسکن , خوراک بنابراین میانگین هزینه های تحصیل و زندگی در مقطع فوق لیسانس در کانادا حدودا 30000 دلار کانادا می‌باشد.
🔹دانشجوی اینترنشنال طبق قوانین کانادا می‌تواند هفته ای 20 ساعت خارج از محل تحصیل و بدون محدودیت ساعت در محیط محل تحصیل کار کند. میانگین حقوق دریافتی ساعت 12.29 دلار در کانادا می‌باشد.
🔸داشتن حداقل معدل 14 در مقطع لیسانس
🔹داشتن رزومه علمی و کاری مناسب
🎓شرایط پذیرش در مقطع دکترا:
الزامات تحصیل در مقطع دکترا در کانادا، بسته به دانشگاه‌ و دوره‌ فرق می‌کند.
🔸 یک مدرک فوق لیسانس در رشته‌ای مرتبط، به همراه نمرات قوی و اثبات توان پژوهشی.
🔹 نمره‌ی قوی در یکی از آزمون‌های پذیرش تحصیلات تکمیلی مانند GMAT یا GRE .
🔸 بیشتر دوره‌های دکترای کانادا حدوداً ظرف چهار تا شش سال تمام می‌شوند.

تحصیل در مدارس کانادا

تحصیل در مدارس کانادا را میتوان یک امتیاز نه تنها برای فرزندان، بلکه برای والدین نیز لحاظ کرد. با توجه اینکه یادگیری زبان انگلیسی برای دانش آموزان با سن پایین، بسیار آسان تر و روان تر از افرادی است که با سن بالا شروع به یادگیری زبان انگلیسی می نمایند و کودکان و نوجوانان به راحتی می توانند با جامعه جدید و زبان جدید سازگار شوند و حتی سریع تر از والدینشان، به معاشرت با هم سن و سالان خود با ملیت های مختلف بپردازند، توصیه می شود تحصیل در کانادا از مدرسه آغاز گردد.
همچنین در نظر داشته باشید فارغ التحصیلان مدارس کانادایی در مقایسه با دانشجویان بین المللی، در اخذ پذیرش دارای اولویت هستند.
تحصیل در مدارس کانادا این امکان را برای دانش آموزان شامل می شود که بتوانند نظام آموزشی این کشور را بهتر بشناسند و مسیر نهایی برای تحصیلات تکمیلی خود را با دانش بهتر انتخاب نمایند.

تحصیل در مقطع لیسانس

ادامه تحصیل در این مقطع، در برخی از کالج ها و کلیه دانشگاه ها امکان پذیر می باشد.
🔹 پذیرش در مقطع لیسانس در کشور کانادا تا سطح زیادی به سابقه تحصیلی شخص متقاضی و همچنین سطح زبان بستگی دارد.
🔸پذیرش برای این مقطع در کشور کانادا برای تمامی رشته ها و همچنین تمامی شهر های کشور کانادا میسر می باشد.
🔹در صورتی که شخص متقاضی برای دوره لیسانس در کشور کانادا دارای سطح زبان کافی نباشد باید ابتدا در دوره های زبانی که در خود دانشگاه برای آماده سازی شخص برگزار می گردد شرکت نماید.
🔸طول دوره لیسانس به صورت تمام وقت از سه تا چهار سال متفاوت می باشد.
🔹یکی دیگر از مدارک مورد نیاز برای شرکت و اخذ پذیرش در دوره لیسانس در کشور کانادا داشتن دیپلم و پیش‌ دانشگاهی می باشد که البته در برخی از استان های کشور کانادا متقاضیان می توانند دوره پیش دانشگاهی را در کالج های کانادا سپری کنند و طول این دوره حدودا ۲ سال می باشد.

تحصیل در کشور کانادا دارای سه گام مهم است که برخی از افراد با تصور اینکه با ورود به کانادا تحت هر شرایطی به هدف ها و آرزوهایشان می رسند، ناآگاهانه قدم برمیدارند و با شکست روبرو می شوند. برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا در نظر داشته باشید:
چگونه و در کجا پذیرش بگیریم؟
چگونه پذیرش تحصیلی در کشور کانادا به اخذ ویزای تحصیل کانادا منجر می شود؟
و درآخر اینکه چگونه اقامت تحصیلی در کانادا را به اقامت دائم کانادا تبدیل کنیم؟
شاید در ظاهر امر، این سه گام بسیار ساده بنظر برسد ولی درواقعیت باید بدانید چنانچه گام اول را درست و هوشیارانه انتخاب کنید، به موفقیت دست پیدا می کنید که در چگونگی اخذ پذیرش و انتخاب دانشگاه یا کالج نکات ظریفی وجود دارد که در سرنوشت شما تأثیرگذار خواهد بود.

مدارک و شرایط ویزای تحصیلی

بسیاری از عزیزان برای سهولت در روند پذیرش تحصیل کانادا در ابتدا برای پذیرش کالج اقدام می کنند. باید در نظر داشته باشید که در انتخاب دانشگاه مقصد برای تحصیل در کشور کانادا باید شرایط شما به نحوی باشد که بعد از تحصیل بتوانید برای کار در کانادا اقدام کنید. در هنگام پذیرش تحصیلی در کانادا و انتخاب دانشگاه مقصد رنکینگ دانشگاه یکی از پارامترهای مهم می باشد اما مهمتر از آن رنکینگ کاریابی بعد از تحصیل در کشور کانادا است و ارتباط با صنعت یکی از مهمترین فاکتورها می باشد.
* با توجه به مقطعی تحصیلی شرایط سنی متفاوت است. درواقع باید سن متقاضی به نحوی باشد که بعد ازتحصیل در کشور کانادا بتواند برای کانادا مفید باشد.
* دانشجو باید در یک نامه کاملاً صحیح و دقیق تمامی مقاصد و اهداف خود را برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا به سفارت ارائه دهد . این موضوع به حدی مهم است که باید بدانید این نامه تمام سرنوشت پرونده شما را ممکن است تحت تاثیر قرار دهد ، لازم به ذکر است که باید این نامه بیانگر تمامی حقایق باشد و نظر افسر ویزا را جلب نماید .
* در نظر داشته باشید گپ تحصیلی شما نباید زیاد باشد. اگر فاصله زمانی لیسانس و فوق لیسانس بیش از 6 سال باشد شما باید نشان دهید که در این مدت در رشته یا کاری مرتبط با رشته تحصیلی مشغول بوده اید.
* اگر دانشجو سابقه کیفری داشته باشد مجاز به اخذ ویزای تحصیلی کانادا نخواهد بود. در واقع، دانشجو باید نامه عدم سوءپیشینه داشته باشد و با توجه به اینکه این نامه صادره از ایران در مدت محدود ارائه می شود باید دقت کنید زمان ترجمه این نامه، تاریخ آن نگذشته باشد .
* داشتن دو قطعه عکس پاسپورتی که نکته قابل توجه آن این است که باید نام و مشخصات و تاریخ تولد شخص در پشت عکس به افسر ویزا ارائه شود .
* سفارت جهت صحت سلامت کامل روان و جسم شخص از متقاضی تست پزشکی اخذ می کند.
* دانشجو باید نامه ای دال بر تمکن مالی داشته باشد که باید مبلغی بالغ بر هزینه های تحصیل و زندگی خود را در یک سال آتی در مدت مشخص در حساب بانکی خود به سفارت نشان دهد تا سفارت از حمایت مالی وی اطمینان خاطر داشته باشد . همچنین برای افرادی که سن پایین تری دارند می توانند حساب بانکی پدر و یا قیم خود را به سفارت ارائه دهند .
* درشرایط ویزای تحصیلی کانادا نیازی به بیمه نامه مسافرتی برای دانشجویان ایرانی وجود ندارد .

وکلا و مشاوران رسمی مهاجرتی گروه کانادا از ایران به شما کمک میکنند بدون خطا فرایند پذیرش و مهاجرت خود را طی کنید.
در شبکه های مجازی ما را دنبال کنید.

   

5/5
0
اسکرول به بالا