جاذبه های گردشگری کانادا

زمان مطالعه: 14 دقیقه

کانادا دومین کشور بزرگ جهان، دارای چشم اندازهای زیبا و مکان های منحصر به فرد برای گردشگران است. شگفتی های طبیعی این کشور باور نکردنی است. در غرب کانادا، کوه های راکی و شهرهای ونکوور، ویکتوریا و کلگری بیشترین جاذبه های گردشگری را به خود اختصاص داده اند. در مرکز کانادا ، نایگارا فالز، تورنتو، اتاوا، مونترال و شهر کبک، جزو محبوب ترین شهر های توریستی هستند. پارک ملی گرس مورن، جاذبه های موجود در شهرهای هالیفاکس و سنت جان، شگفتی های منحصر به فرد خود را دارند. ناگفته نماند شمال کانادا نیز به همان اندازه قابل توجه و چشمگیر است که فرصت دیدن خرس های قطبی را در طبیعت و زیبایی های دلنوازی همچون پارک ملی ناهانی و شهرهای وایتهورس و یلو نویف را برای گردشگران عزیز فراهم می کند.

آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا معروف ترین جاذبه طبیعی کانادا است که هر ساله میلیون ها بازدید کننده را به خود اختصاص می دهد. بازدیدکنندگان می توانند این آبشار زیبا را در فاصله بسیار نزدیکی از لبه ی یک سکو ببینند. آبشار نیاگارا و غار نیاگارا بیش از یک قرن است که گردشگران را جذب کرده اند. آبشارهای نیاگارا از اتصال دو دریاچه اروی و انتاریو تشکیل شده اند که شامل سه آبشار مختلف بنام های آبشارهای آمریکایی و آبشارهای آبشار عروس در ایالات متحده آمریکا و “اسب سواری” کانادایی در کانادا می باشند. رودخانه نیاگارا مرز مشترک بین المللی بین ایالات متحده آمریکا و کانادا است که دو شهر نایگارا انتاریو واقع درکانادا و نایگارا نیویورک واقع در ایالات متحده آمریکا را متمایز می کند. ارتفاع آبشار نیاگارای واقع شده در کانادا به 50.9 متر می رسد و حجم آب آن حدود 600,000گالن است. پارک ویکتوریا منطقه اصلی برای مشاهده این آبشار عظیم و شگفت انگیز است.

 

 

پارک آلگون کوئین


این پارک در سال 1893 تاسیس شد و در سال 1992 به عنوان پایگاه تاریخی ملی کانادا شناخته شد که در آن بنا های تاریخی مانند هتل ها، کلبه ها، اردوگاه ها، دروازه های ورودی، ایستگاه راه آهن و ادارات دولتی و موزه نیز ایجاد شده است.
آلگون کوئین از زیباترین پارک‌های کشور کانادا است. این پارک عظیم استانی، بزرگ‌تر از کل جزیره‌ی پرنس ادوارد است و منزلگاهی برای خوش‌منظره‌ترین مسیرهای قایق‌رانی، پیاده‌‌روی و دوچرخه‌سواری کوهستان است. این پارک همچنین اردوگاه و محل ماهی‌گیری مشهوری برای ماجراجویان است. پارک آلگون کوئین، منطقه‌ای ناهموار روی صخره‌ی کانادین شیلد (Canadian Shield) در غرب اوتاوا است. این منطقه به خاطر دریاچه‌ها، صخره‌ها و مناظر جنگلی فراوان خود، شهرت دارد. آلگون کوئین همچنین زیستگاه برخی از گونه‌های حیوانات همچون گوزن شمالی (موس یا کاریبو)، گوزن، سگ آبی و خرس سیاه است.

 
 

دریاچه‌ی لیتل مانیتو


کانادا دریاچه‌ای دارد که در قلب ساسکاچوان نهفته است. این دریاچه به خاطر آب‌های سرشار از مواد معدنی خود معروف است و افرادی که قصد شنا کردن داشته باشند به راحتی در سطح آب شناور می‌شوند. روستاهای کوچک توریستی واتروس و مانیتو بیچ، استراحتگاه و اردوگاه مناسبی برای بازدیدکنندگان دارد.
این دریاچه بزرگترین و برجسته ترین دریاچه در جهان محسوب می شود ودارای آب فیروزه ای رنگ است که در گرما به رنگ سفید می درخشد.

 
 

پارک ملی بنف


قدمت این پارک به سال 1885 بر می گردد و مساحتی حدود 1،641،027 هکتار دارد.
بنف یکی از نقاط برجسته جهان است که دارای یک منطقه جذاب از مناظر کوهستانی با شکوه بی نظیر است.
این پارک بخشی از میراث جهانی یونسکو است.
پارک ملی بنف در قلب کوه های باشکوه راکی در استان آلبرتا قرار دارد و برخی از زیباترین مناظر کانادا را به نمایش می گذارد. دریاچه های سبز فیروزه ای، قله های برفی و یخچال ها به راحتی در این پارکِ خیره کننده قابل دسترسی هستند. دریاچه لوئیز همچون نگینی است که در آب این دریاچه ، رنگ سبز زیبایی حاصل از انعکاس سرسبزی کوه های اطراف ایجاد شده و بازدید کنندگان می توانند به راحتی در کنار ساحل قدم بزنند. در جنوب این پارک، شهر کوچکی بنام Banff وجود دارد که دارای مراکز خرید، رستوران و مکان های تفریحی جهت اقامت گردشگران است.
همچنین در زمستان، بنف بعنوان یک منطقه ورزشی بزرگ، میزبان مسابقات و برنامه های ورزشی زمستانی است و دو منطقه دریاچه لوئیز و روستای سانشاین در این محدوده از برجسته ترین اماکن اسکی کانادا به شمار می آیند.

 

برج NC در تورنتو


این برج یکی از بلندترین سازه های جهان است که در تورنتو واقع شده وکه 553 متر ارتفاع دارد. دارای رستوران گردان 360 درجه که در آن بازدید کنندگان می توانند از غذاهای متنوع لذت ببرند در حالی که به دور شهر می چرخند. حتی کسانی که تصمیم بازدید از این برج را ندارند، از فاصله دور نیز جذب عظمت این برج شده چراکه این برج تقریبا از همه جای شهر تورنتو قابل مشاهده است. در شب، برج در رنگ های مختلف روشن می شود و خودنمایی می کند.
این برج یکی از مهیج ترین و ترسناک ترین برج های دنیاست. تصور کنید قرار است در طی سفر در تور کانادا با آسانسور فوق سرعت برج به ارتفاع 553 متری از سطح زمین رفته و  روی یک سطح کاملا شیشه ای راه بروید. بعد به سطح فوقانی برج رفته و در این ارتفاع از سطح زمین آویزان شوید و همه ی تکیه گاه شما تنها یک تکه طناب آویزان شده از لبه ی برج باشد.
ساعات بازدید : ۹ الی ۲۲:۳۰
قیمت بلیط : بزرگسالان ۳۳ دلار
کودکان ( ۴ الی ۱۲ سال ) ۲۳ دلار

 

سرزمین عجایب واندرلند


سرزمین عجایب واندرلند واقع در تورنتو یکی از بزرگترین شهربازی های دنیا به مساحت 330 هکتار در سال 1981 میلادی ساخته شد . این شهربازی در 40 کیلومتری شمال تورنتو واقع شده است و  دارای بزرگترین رولر کوستر و پارک دایناسورها در دنیا میباشد. در این پارک بیش از 200 جاذبه گردشگری و 68 وسیله سواری هیجان انگیز وجود دارد. ساعات کاری واندرلند کانادا : شهربازی Wonder Land از ماه می تا سپتامبر بصورت روزانه پذیرای علاقمندان است و از اوایل نوامبر در روزهای آخر هفته  باز است .
ساعات کاری شهربازی : 10 صبح تا 12 شب
ساعات کاری پارک آبی : 10 صبح تا 8 شب
جاذبه های دیدنی واندرلند کانادا :
ورودی پارک بنام خیابان بین الملل می باشد ، که اطراف آن را رستوران ها ،  مغازه ها ، فروشگاهها ولباس فروشی ها احاطه نموده اند . همچنین این پارک محلی برای برگزاری جشنواره های بین المللی ازجمله جشن های سالیانه هالووین و … است.
دارای محلی برای بازی کودکان است و مجهز به 16 ترن هوایی میباشد که دومین جایگاه را در جهان به خود اختصاص داده است .
با مساحتی بالغ بر 20 هکتار ، بزرگترین سرسره آبی جهان را دارد . سیاه چاله های این سرسره که سریعتر از یک ماشین حرکت میکنند سرعتی بالغ بر 148 کیلومتر بر ساعت دارند.

خرس های چرچیل


بهترین مکان برای تماشای خرس های قطبی شهر چرچیل است که در خلیج هادسون و استان مانیتوبا قرار گرفته است .این شهر حدود دو ماه از اکتبر تا نوامبر مرکز تجمع این خرس ها می شود .با سرد شدن هوا حدود 900 تا 1000 خرس از خواب زمستانی بیدار می شوند و در این مکان جمع می شوند.سالانه هزاران نفر از مناطق مختلف برای بازدید از این خرس ها در این شهر حاضر می شوند.این خرس ها ممکن است به شهر وارد شوند و این موضوع برای اهالی شهر چیز عجیبی نیست !!
کانادا حدود 60 درصد از جمعیت خرس قطبی در جهان را شامل می شود.

 
 

آبشار کامرون


آبشار Cemaron یکی از زیباترین مناظر طبیعی استان آلبرتا است که در پارک ملی Waterton Lakes واقع شده است. این آبشار در روزهای معمولی با جریان آبی شفاف بسیار زیبا است، ولی به نظر می رسد با زیبایی آن پس از بارش باران قابل مقایسه نیست. پس از باران های شدید و سنگین، آب های قسمت بالا از روی سنگ ها و صخره های قرمز رنگ به سمت پایین جریان می یابند و با رسوباتی به نام آرگیلیت (argillite) ترکیب می شوند. هنگامی که آب در آبشار سرازیر می شود، نور خورشید بر روی آن منعکس شده و به رنگ صورتی زیبایی دیده می شود.فصل بهار که بارندگی این استان چند برابر می شود فصل مناسبی برای مشاهده این منظره طبیعی می باشد.

 

آکواریوم ریپلی کانادا


این آکواریوم بسیار فوق العاده با داشتن بیش از ۱۶۰۰۰ گونه ی دریایی و حجمی بالغ بر  ۱۲۵۰۰  مترمکعب نه تنها بزرگترین آکواریوم کانادا محسوب شده بلکه با داشتن گونه های منحصر به فردی همچون عروس های دریایی و خرچنگهای غول آسای ۶۵ ساله یکی از شگفت انگیزترین و جالب ترین آکواریوم های دنیاست و تقریبا هر موجود آبزی متوسط و کوچک اندامی را که مدنظرتان باشد دراینجا پیدا کنید.از مارماهی و کوسه ماهی های غول پیکر گرفته تا لاکپشت ها و ماهیان زینتی.ولی بی شک زیباترین و استثنایی ترین قسمت این آکواریوم ٬ بخش عروس های دریایی و موجودات تک سلولی اقیانوسیست.
قیمت بلیط : بزرگسالان ۱۲۵ دلار ٬ کودکان زیر ۵ سال ۴۰ دلار و جوانان ۶تا۱۳ سال ۸۰ دلار
ساعات بازدید : ۹ صبح الی ۱۱ شب

 
 
 
 
 
 

هتل یخی کبک


هتل یخی کبک در سال 2001 در آبشار مونتمورنسی افتتاح شد و در سال 2011 به محل جدیدی در چارلزبورگ منتقل شد و تا به امروز در همان جا ساخته می شود این هتل یکی از جاذبه های پر طرفدار این استان است که هر سال شکل ظاهری آن تغییر میکند و عمر آن فقط سه ماه از سال است زیرا اجزای اصلی تشکیل دهنده این هتل یخ و برف می باشد البته برای استحکام در قسمتهایی از چوب هم استفاده می شود.این هتل با داشتن 55 اتاق بزرگترین هتل یخی جهان است. همه قسمت های این هتل از جمله اتاق ها ،رستوران ،راهرو ها و …. از یخ ساخته شده و تنها قسمتی که از یخ شاخته نشده حمام است و وسیله گرمایشی در آن تعبیه شده است. البته یک شومینه هم برای کسانی که سرمایی هستند در اتاق خواب ها وجود دارد.
ساخت این هتل حدود یک ما و نیم طول میکشد و از 50 نفر کارگر برای ساخت آن کمک گرفته میشود و حدود 30،000 تن برف و 500 تن یخ برای ساخت آن استفاده میشود .

 
 

باغ ملی بوچارت


باغ ملی بوچارت در شهر ویکتوریا در استان بریتیش کلمبیا واقع شده است این باغ یکی دیگراز جاذبه های گردشگری این کشور است.این باغ یک نمایشگاه دائمی گل می باشد که در چهارفصل سال برای بازدید مناسب و زیبا میباشد.سالانه بیش از یک میلیون بازید کننده را به خود جذب میکنند.باغ بوچارت در سال 2004 به ثبت ملی کانادا رسید.
این باغ از مجموع چند باغ دیگر به نام های : Sunken Garden ،Concert Lawn Walk ، Rose Garden ، Italian Garden ، Spring Prelude Indoor Garden ،Mediterranean Garden ، Japanese Garden تشکیل شده است .
برای ورود به باغ باید بلیط تهیه شود و به ازای خرید هر بلیط به همه 55 هکتار باغ و همه امکانات آن ازجمله آتش بازی ،غواصی و….دسترسی خواهید داشت.
بهای بلیط: بزرگسالان (+18): 18 دلار
نوجوانان (17-13) : 9 دلار
کودک (12-5) :2 دلار
گروهی بزرگسالان : 16 دلار

موزه حقوق بشر کانادا


موزه حقوق بشر در شهر وینیپگ در استان مانیتوبا قرار دارد این موزه در سال 2014 افتتاح شده است .طراحی نمای این ساختمان منحصر به فرد و شکل هندسی خاصی دارد . کل نمای آن از جنس شیشه می باشد و حدود 100 متر ارتفاع دارد.این موزه از مجموعه شش نمایشگاه و یازده گالری تشکیل شده است . موزه حقوق بشر کانادا اولين موزه‌ای است که کاملا به سير تکامل، گراميداشت و آينده حقوق بشر اختصاص داده شده است.
ساعات کاری : 10 صبح تا 5 شب
4 شنبه ها : 10 صبح تا 9 شب

 
 

پیست اسکی ویستلر


پیست اسکی ویستلر یکی از بزرگترین پیست های اسکی جهان محسوب می شود در استان بریتیش کلمبیا و در شمال ونکوور قرار گرفته است و تنها 2 ساعت تا شهر ونکوور فاصله دارد .در این پیست تله کابین های طولانی از کوههای ویستلر به بلک کام وجود دارد که مینوان هیجان و تماشای مناظر زیبا و دلچسبی را در آنها تجربه کرد. این پیست در زمستان برای اسکی و ورزش های زمستانی و در تابستان مکانی مناسب برای دوچرخه سواری کوهستانی می باشد.
ویستلر در سال 2010 محل برگزاری ورزش های زمستانی المپیک بوده است .

موزه سلطنتی تیرل


موزه ای بسیار هیجان انگیز و جذاب در استان آلبرتا و در شهر ادمونتون وجود دارد که هرساله توجه افراد زیادی از جمله کودکان و باستان شناسان را به خود جلب می کند.در این موزه فسیل های دایناسورهای ما قبل تاریخ و اسکلت بدن آنها، آکواریوم ماهی های بومی و حشرات عجیب و جالب وجود دارد.حدود 160,000 فسیل مهره داران و بی مهرگان در این موزه نگهداری می شود .علاوه بر این اسکلت ها در قسمت دیگری از موزه ماکت های دایناسور های غول پیکر ساخته شده است که از دیگر جاذبه های شگفت انگیز این موزه محسوب می شود.
از موزه سلطنتی تیرل هر روز هفته به جز روزهای تعطیل رسمی می نوانید بازدید کنید .
بهای بلیط:بزرگسالان (64-18): 19 دلار
بزگسالان (+64): 14 دلار
نوجوانان (17-7): 10 دلار
کودکان 6 سال و کوچکتر : رایگان

 
 

 

خلیج فاندی


این خلیج یکی ار سواحل اقیانوس اطلس می باشد که بین دو استان نیوبرانزوئیک و نوا اسکوشیا قرار گرفته است و از هر دو استان میتوان به آن دست یافت.یکی از دلایل اصلی مشهور شدن این خلیج دامنه بالای جزرو مد آن می باشد .کاهی اوقات بالا و پایین شدن جزرومد آبهای این خلیج به 19 متر نیز میرسد .
در سال 2009 خلیج فاندی یکی از عجایب طبیعت نامگذاری شد.
جزر و مد این خلیج به گونه است که در یک روز می توانید در قسمتهایی از این خلیج قایق سواری کنید و در ساعاتی بعد در همان مکان پیاده روی کنید.

 

قصر کازا لوما


قصر کازا لوما یکی از بزرگ ترین اقامتگاه های شخصی در کانادا با ۷طبقه و ۹۸ اتاق به مساحت ۶۰۱۱ متر مربع است. این مکان در سال های ۱۹۱۱ تا ۱۹۱۴ برای تاجری به نام هنری پلات ساخته شده است. کاخ کازا لوما باغ بسیار زیبایی دارد و معماری آن به سبک گوتیگ است. این قصر به دلیل معماری منحصر به فردی که دارد برای فیلم برداری های تلوزیونی و عکاسی استفاده می شود. قصر کازا لوما در شهر تورنتو قرار گرفته و امروزه به عنوان موزه مورد بازدید گردشگران بسیاری است.

 

پل معلق کاپیلانو


پل معلق کاپیلانو به طول 137 متر و ارتفاع 73 متری از سطح زمین بر روی رودخانه کاپیلانو قرار گرفته است . این پل یکی از جاذبه های توریستی شهر ونکوور است که از سال 1889 مقصد عظیم گردشگران بوده است. این پل تجربه بینظیری از تاریخ ، فرهنگ و طبیعت را برای گردشگران در شهر ونکوور فراهم آورده است . در ایام کریسمس این پل با صدها هزار چراغ به شکل بسیار زیبایی چراغانی میشود .
دو طرف پل به صخره های گرانیتی اطراف وصل شده اند و کاملا با ۱۲ نقطه اتصال قوی محکم هستند، در حال حاضر هم جنس پل چوب های بسیار مستحکم و بعضی نقاط شیشه های بسیار زخیم و سیم های مفتولی فلزی است.هنگام راه رفتن روی پل احساس لرزیدن و معلق بودن آن کاملا حس خواهد شد .
بازدید از این پل برای همه به جز بیماران قلبی آزاد است

وکلا و مشاوران رسمی مهاجرتی ” گروه کانادا از ایران”  به شما کمک میکنند بدون خطا فرآیند پذیرش و مهاجرت خود را طی کنید.
در شبکه های مجازی ما را دنبال کنید.

   

5/5
0

نویسنده این مطلب: Main Admin

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا