جدول تبدیل نمره زبان

زمان مطالعه: 5 دقیقه

✔ اگر شما قصد مهاجرت به هر کشوری حتی بجز کانادا را داشته باشید باید از مهارت بالای زبان انگلیسی و یا فرانسوی برخوردار باشید.
✔ اگر به دنبال مهاجرت و اخذ پذیرش در کشور کانادا بوده باشید حتما با اصطلاح “CLB” برخورد داشته اید.
✔ در معیار مهارت های زبان، مهارت های شنوایی، مکالمه، خواندن و نوشتن مورد ارزیابی قرار میگیرد.

🔴 توجه: مجددا تاکید می کنیم که برای مهاجرت از طریق اکسپرس انتری فقط امتحان های IELTS جنرال و TEF و CELPIP و TCF Canada قابل قبول است و امتحان تافل قابل قبول نیست.

در این بخش جدول تبدیل نمره های امتحان های زبان به CLB را می توانید ببینید.

 

به طور خلاصه توضیح میدهیم که امتیاز زبان شما در هر سیستم امتیازی چطور حساب میشود. برای اینکار سیستم های امتیاز دهی فدرال FSW (از ۱۰۰) و اکسپرس انتری (از ۱۲۰۰) و برای استان ساسکاچوان رو جداگانه بررسی می کنیم:

الف) برای محاسبه ۱۰۰ امتیاز FSW جهت واجد شرایط بودن باید حداقل ۶۷ امتیاز داشته باشین که امتیاز زبان به صورت زیر باید باشد:
🔸 حداقل باید نمره ۶ در هر مهارت زبانی رو داشته باشید تا واجد شرایط شوید.
🔸 هر مهارت جداگانه امتیاز دارد. مثلاً اگه یک مهارت شما CLB9 باشد امتیاز ۶ میگیره و یه مهارت دیگر شما CLB7 باشد امتیاز ۴ میگیره و در نهایت امتیاز ۴ تا اسکیل شما با هم جمع میشود.

ب) برای محاسبه ۱۲۰۰ امتیاز اکسپرس انتری امتیاز زبان به صورت زیر خواهد بود:
🔸 توجه داشته باشید دو بار به زبان شما امتیاز داده میشود.
🔸 بار اول هر مهارت جدا گانه معادل CLB رو حساب می کنید و در نهایت امتیاز ۴ تا اسکیل با هم جمع میشود.
🔸 بار دوم امتیاز تلفیقی هست که در صورت داشتن سابقه کار و تحصیلات (تلفیقی) به شما امتیاز تعلق میگیرد. در این حالات مینیمم ۴ تا مهارت شما رو ملاک قرار میدهند. یعنی اول معادل CLB چهار تا مهارت رو حساب می کنند و بعد کمترین CLB میشه به عنوان معیار انتخاب می شود. مثلاً اگه ۳ تا CLB9 دارید و یه CLB8 اون موقع بر مبنای CLB8 به شما امتیاز میدهند.

ج) برای محاسبه ۱۰۰ امتیاز برنامه استانی ساسکاچوان جهت واجد شرایط بودن باید حداقل ۶۰ امتیاز داشته باشید که امتیاز زبان به صورت زیر است:
🔸 اینجا مینیمم ۴ تا اسکیل شما رو ملاک قرار میدهند. یعنی اول معادل CLB چهار تا اسکیل رو حساب می کنند و بعد کمترین CLB میشه به عنوان معیار انتخاب میشود. مثلاً اگه ۳ تا CLB8 دارین و یه CLB6 اون موقع بر مبنای CLB6 به شما امتیاز میدهند.

🔴 نکته: آزمون های مورد قبول برای تطبیق در سیستم مدرک CLB آزمون های CELPIP و IELTS برای زبان انگلیسی و آزمون TEF برای زبان فرانسه است.

🔴 نکته: البته نباید فراموش کنید که CLB یک مدرک زبان نیست بلکه نمرات تطبیق یافته شما در آزمون های مورد پذیرش دولت کانادا است.

🔴 نکته: جهت اقدام برای هر کدام از استان های کانادا باید توجه فرمایید که حداقل CLB مورد نیاز آن چند باشد.

 

 
وکلا و مشاوران رسمی مهاجرتی ” گروه کانادا از ایران”  به شما کمک میکنند بدون خطا فرآیند پذیرش و مهاجرت خود را طی کنید.
در شبکه های مجازی ما را دنبال کنید.

   

5/5
1+

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا