دانشگاه مموریال (Memorial University)

زمان مطالعه: 9 دقیقه

دانشگاه مموریال فاندلند که به اختصار آن را MUN می‌شناسند، یک دانشگاه جامع است که در شهر سینت جانز در ایالت نیوفاندلند و لابرادور در کانادا مستقر است. نیوفاندلند و لابرادور کانادا واقع شده است.

دانشگاه مموریال کانادا به عنوان تنها دانشگاه نیوفاندلند و لابرادور در کشور کانادا، وظیفه خاصی نسبت به مردم این استان دارد. دانشگاه مموریال به عنوان یادبود نیوفاندلندرها که در طول جنگ جهانی اول و درگیری های بعدی جان خود را از دست دادند تأسیس شد. دانشگاه مموریال نیوفاندلند از این فداکاری های گذشته الهام می گیرد تا دانشجویان را برای ساختن آینده بهتر برای کشور و جهان خود آماده کند.

دانشگاه مموریال نیوفاندلند گواهینامه های مختلف دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و تحصیلات تکمیلی را در شش دانشکده (کمپس) ارائه می دهد. بیش از 40٪ تحقیقات دانشگاه مموریال نیوفاندلند مربوط به اقیانوس است (فقط در دانشکده علوم 68٪).

اگر تحقیقاتی در اقیانوس اطلس شمالی اتفاق افتاده باشد، احتمال این وجود دارد که دانشگاه مموریال درگیر آن باشد. در حقیقت دانشگاه مموریال با موسسه Ocean Frontier Institute همکار تحقیقاتی است.

 

دانشگاه مموریال نیوفاندلند به عنوان یکی از 20 دانشگاه تحقیقاتی برتر کانادا، بیش از 30 مرکز تحقیقاتی دارد و بیش از 130 میلیون دلار بودجه تحقیقاتی در سال های گذشته دریافت کرده است.

مدت هاست که دانشگاه مموریال و شرکای مالی آن به سرمایه گذاری در دانشجویان با استعداد اعتقاد دارند و این دانشگاه بیش از 1500 بورسیه تحصیلات تکمیلی و 854 مورد بورسیه دانشجوی دکترا دارد.

علاوه بر اینکه در میان دانشگاههای کانادا تحصیل در دانشگاه مموریال از نظر شهریه مقرون بصرفه است، همچنین کمپ St.John نیز دارای پایین ترین هزینه های زندگی در میان شهرهای مرکز استانی را دارد.
همچنین دانشگاه مموریال نیوفاندلند تعدادی دوره منحصر به فرد ارائه می دهد از جمله:
  • برنامه تعاونی در مهندسی معماری اقیانوس و نیروی دریایی در جهان
  • MBA کانادا در مشاغل اجتماعی و کارآفرینی
  • برنامه های فولکلور جامعی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • برنامه اپراتور ROV کانادا
  • موسیقی و تجارت
  • کارشناسی ارشد بهداشت و ایمنی شغلی در آتلانتیک کانادا
  • ارائه دهنده چهار سال لیسانس هنرهای زیبا در آتلانتیک کانادا با گزینه هایی در زمینه بازیگری یا تولید تئاتر

پرديس ها،دانشكده ها و بخش هاي دانشگاه مموريال

رنكينگ دانشگاه مموريال 

Memorial در رتبه بندی 9 در بهترین مدارس جامع مجله Maclean’s برای سال 2021 قرار گرفت. 

بر اساس رتبه بندی علمی دانشگاه های جهان در سال 2020 ، دانشگاه Memorial در بین 700 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. قابل ذکر است ، در رتبه بندی جهانی موضوعات آکادمیک 2020 ، Memorial تنها دانشگاه کانادایی است که در لیست بهترین موسسات تحصیلات تکمیلی جهان برای مطالعه مهندسی دریا / اقیانوس قرار دارد و در رده 36 دانشگاه های جهانی قرار دارد. Memorial در عناوین زیر به رتبه های قابل توجهی دست یافته است:

  • 36 رشته مهندسی دریا و اقیانوس
  • 150 رتبه برتر در اقیانوس شناسی ، علوم سیاسی و مهندسی ارتباطات راه دور
  • 300 درعلوم زمین ، جغرافیا ، ریاضیات و بهداشت
  • 400 در علوم کشاورزی ، علوم جوی ، مهندسی شیمی ، بالینی پزشکی ، علوم کامپیوتر ، بوم شناسی ، مهندسی برق و مدیریت
  • 500 در علوم محیطی

رشته هاي تحصيلي دانشگاه مموريال كانادا 

دانشکده های دانشگاه مموریال و برخی از رشته هایی که در مقاطع مختلف ارائه می دهند عبارتند از:

 

دانشکده هنر: کارشناسی زبان انگلیسی، مطالعات تاریخی و روان شناسی.

 

دانشکده مدیریت کسب و کار: کارشناسی مدیریت کسب و کار، تجارت و کارشناسی مدیریت کسب و کار بین المللی. کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار و مدیریت، دکترای مدیریت.

 

دانشکده آموزش: کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای آموزش.

 

دانشکده مهندسی و علوم کاربردی: رشته های مهندسی عمران، کامپیوتر، الکترونیک، مکانیک و مهندسی فرآیند در هر سه مقطع و رشته هایی مانند مهندسی نفت و گاز در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا.

 

دانشکده علوم: رشته هایی مانند بیوشیمی، بیولوژی، شیمی، علوم کامپیوتر و اقتصاد در همه ی مقاطع و رشته هایی مانند علوم محیط زیست و علوم غذایی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا.

 

دانشکده پزشکی: رشته های پزشکی، بهداشت عمومی و اخلاق پزشکی.

 

مدارس این دانشگاه نیز عبارتند از:

 

  • مدرسه ی عالی موسیقی
  • مدرسه ی عالی پرستاری
  • مدرسه ی عالی داروسازی
  • مدرسه ی عالی مددکاری اجتماعی
  • مدرسه ی عالی علوم حرکتی

🟥 اخذ پذیرش از دانشگاه مموریال:

همانند سایر دانشگاه ها، در دانشگاه مموریال نیز رشته های مختلف در مقاطع مختلف، نیازمندی های منحصر به فرد خود را برای اعطای پذیرش دارند. اما به طور کلی برای اخذ پذیرش از این دانشگاه باید مراحل زیر را بگذرانید:

  • انتخاب رشته و مقطع مورد نظر
  • انتخاب ترم تحصیلی مورد نظر و چک کردن تاریخ ددلاین برای سابمیت کردن اپلیکیشن
  • آماده سازی تمامی مدارک درخواستی دانشگاه. مدارکی از جمله:
  • مدرک و ریز نمرات مقاطع قبلی
  • توصیه نامه از اساتید قبلی
  • مدرک زبان
  • رزومه
  • مدارک مالی
  • انگیزه نامه
  • نمره ی GMAT یا GRE برای برخی رشته ها
  • تکمیل فرم درخواست و ارسال آن به دانشگاه همراه با سایر مدارک.

درمورد زبان انگليسي:

از آنجا که انگلیسی زبان اصلی آموزش در دانشگاه مموریال است ، کلیه متقاضیان برای تأمین شرایط پذیرش عمومی دانشگاه ، باید شرایط زبان انگلیسی ما را داشته باشند. مهارت انگلیسی بر اساس یکی از روش های زیر است: 

١-موسسه متوسطه زبان انگلیسی:

 اتمام موفقیت آمیز سه سال آموزش تمام وقت در یک موسسه متوسطه زبان انگلیسی از جمله اتمام زبان انگلیسی در کلاس 12 یا سطح معادل آن. دوره های انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL) این شرایط را برآورده نمی کنند. 

 

٢-زبان انگلیسی موسسه تحصیلات متوسطه:

تکمیل موفقیت آمیز 30 ساعت اعتبار (یا معادل آن) در یک موسسه تحصیلات تکمیلی شناخته شده که انگلیسی زبان آموزش آن است. این 30 ساعت اعتبار باید شامل شش ساعت اعتبار قابل انتقال در دوره های انگلیسی باشد. 

 

٣-برنامه انگلیسی فشرده دانشگاه مموریال:

پایان موفقیت آمیز ارزیابی برنامه انگلیسی فشرده دانشگاه مموریال با نمره قابل قبول در آزمون مهارت انگلیسی که توسط دانشگاه برگزار می شود. این برنامه ها در پردیس های سنت جان و گرنفل ارائه می شود. 

 
٤-شرکای برنامه های زبان انگلیسی:

تکمیل موفقیت آمیز یکی از موارد زیر: 

کالج زبان East Coast – مسیر دانشگاه کالج سطح 500 (UCP500) با حداقل نمره 75٪. 

 

٥-آزمون های استاندارد:

 ارائه گزارش رسمی ، تأیید دستیابی به حداقل نمره مورد نیاز در آزمون تایید شده استاندارد مهارت انگلیسی. 

⚪ ۵. حداقل نمرات لازم در آزمون های زبان

 

آزمون دولينگو(فقط تا بهار ٢٠٢٢):

شرایط: حداقل نمره 115. 

ثبت نام: پس از دریافت نتایج آزمون تأیید شده ، باید نتایج را از حساب Duolingo خود به دانشگاه Memorial of Newfoundland ارسال کنید. 

آزمون آيلتس:

الزامات: حداقل نمره باند کلی 6.5 در IELTS Academic یا IELTS Indicator ، با حداقل باند 6 در خواندن و نوشتن. نتایج آموزش عمومی قابل قبول نیست. 

آزمون تافل:

حداقل امتياز 79 در TOEFL iBT یا TOEFL iBT Home Edition ، با حداقل نمره 20 در خواندن و نوشتن ، و در شنیدن و صحبت کردن کمتر از 17 نمره است.

 

 

🟦 بورسیه و کمک هزینه تحصیلی دانشگاه مموریال برای دانشجویان بین المللی:

دانشگاه مموریال فرصت های زیادی برای دریافت بورسیه و جوایز به دانشجویان بین المللی خود ارائه می دهد. دانشجویان بین المللی همچنین بیش از سال اول تحصیل خود مجاز به ادامه بورسیه های کارشناسی هستند.

 

بورسیه های بین المللی ورودی کارشناسی:

 

برای دانشجویان بین المللی دو بورس تحصیلی اصلی وجود دارد. اگر از معیارهای بورس تحصیلی برخوردار باشید ، هنگام مراجعه به Memorial به طور خودکار یکی از این بورسیه های ورودی تجدید ناپذیر در نظر گرفته می شوید. بورس تحصیلی ورودی بین المللی دانشگاه مموریال نیوفاندلند 4400 دلار CAD تخمین زده شده است و در دسترس متقاضیان هر دو دانشگاه سنت جان و گرنفل است.

بورس تحصیلی ورودی IUGS برای دانشجویان مقطع کارشناسی 6000 و 12000 دلار CAD تخمین زده می شود و فقط در پردیس سنت جان در دسترس متقاضیان است.

 

مهلت درخواست پذيرش عمومي:

ددلاین دانشگاه مموریال

 

شهريه و هزينه هاي

مقطع كارشناسي:

 

 

اپليكيشن في:

شهريه ي دانشجويان تحصيلات تكميلي:

 

سوالات و نظرات خود را درباره دانشگاه مموریال بنویسید و برای اطلاع از نحوه پذیرش و تحصیل در برترین دانشگاه ها و موسسات آموزشی در رشته های مورد علاقه خود با ما از طریق اکانت های زیر در ارتباط باشید:

در تلگرام و واتساپ با شماره:  9453 551  343 (+1) 

 

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
5/5
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا