فرهنگ مردم ایالت های مختلف کانادا

زمان مطالعه: 7 دقیقه

همانطور که میدانید هر شهر یا کشوری دارای فرهنگ خاص خود است و دارای آداب و رسوم مختلفی هم نیز است.کانادا از چندین ایالت تشکیل شده و پایتخت آن شهر اتاوا است.در کانادا هر ایالت دارای فرهنگ و آداب و رسوم خاص خود است و به دلیل اینکه مهاجران زیادی از نقاط مختلف در انجا زندگی میکنند فرهنگ های مختلفی را رواج داده اند.

فرهنگ کانادا شباهت های زیادی با فرهنگ مردم آمریکا  فرانسه و انگلستان دارد به دلیل اینکه در سال های خیلی دور مهاجران فرانسوی و انگلیسی زیادی کانادا رو به عنوان محل زندگی خود انتخاب کردند.

 

فرهنگ غذا خوردن در کانادا

معمولا کانادایی ها به تنهایی غذا نمی خورند و حتما صبر میکنند تا همه دور میز بنشینند و بعد شروع میکنند مخصوصا در بعضی خانواده ها تا بزرگتر شروع به غذا خوردن نکند بقیه به احترام او شروع به خوردن غذا نمیکنند و نکته ی دیگه اینکه حتما در مهمانی ها میزبان صندلی شما رو مشخص میکند و این به عنوان احترام به میهمان است.

 

فرهنگ تجارت

در کانادا تجارت در هر زمینه ای آداب خاص خود را دارد ولی در برخی از تجارت ها بین تجار آداب رفتاری خاصی رواج دارد به طور مثال برای هر تجارتی آقایان باید کت و شلوار و کراوات پوشیده و خانم ها کت و دامن که به عنوان لباس رسمی شناخته میشود.

یکی دیگر از آداب تجارت در کانادا این است که برای اجرای قرارداد سعی نکنید مفاد قرارداد رو به نفع خودتان تغییر دهید و چانه زنی به معنایی که در ایران رواج دارد نیست و در کانادا به  معنای قواعدی است که طرفین قرارداد باید به آن توجه کنند.

 

فرهنگ مدیریت

مدیران در کانادا انسان های خودرایی نیستند و در مورد هر تصمیمی که مربوط به شرکت و مدیریت باشد جلسه ای رو برگزار میکنند و نظری که  درست تر است را انتخاب کرده حتی اگر از طرف فردی باشد که از نظر سمت و موقعیت پایین تر باشد در کانادا تبعیض نژادی معنایی ندارد و معیار انتخاب افراد براساس مهارت و تخصص است.

 

رفتار مردم در کانادا

مردم در کانادا تا زمانی که رابطه ی دوستانه با طرف مقابل پیدا نکرده باشند او را با اسم کوچک صدا نمی کنند و در زمان دست دادن همیشه به طرف مقابل نگاه میکنند و در زمان صحبت کردن هرگز صحبت طرف مقابل رو قطع نمیکنند واین به معنی احترامی است به طرف مقابل میزارند.مردم کانادا معمولا در روابط اجتماعی خود از حرکات بدن برای فهماندن منظورشان استفاده میکنند اما در کبک و ایالت های فرانسوی زبان ممکنه دیده بشه که کلام کسی رو در هنگام صحبت کردن قطع کنند.

مردم کانادا افراد دروغگو و مرموز و پیچیده نیستند و شما به راحتی در برخورد اول می توانید متوجه شخصیت و نوع زندگی آن فرد شوید به همین دلیل برای داشتن یک رابطه ی دوستانه و صمیمی با مردم کانادا نیاز به تلاش زیادی ندارید و میتوانید دوستان خوبی داشته باشید.

 

آداب مهمانی در کانادا

در کانادا زمانی که شما را به مهمانی دعوت می کنند بهتر است یک دسته گل یا یک جعبه شکلات هدیه ببرید و قبل از ورود آن را به میزبان بدهید و جالب این است که در ایالت کبک مردم قبل  از رفتن به مهمانی هدیه ی خود را میفرستند.

 

آداب رفتاری در ونکوور

مردم ونکوور دارای روحیه ی حساس و شاعرانه ای هستند و تصمیمات خود را بر اساس احساسات میگیرند و اینکه در مناطق روستایی روابط اجتماعی بیشتری دیده می شود تا در مناطقی شهرنشین واین بر اساس تحقیقاتی است که در این زمینه انجام شده.

 

آداب رفتاری در وینیپگ

در این ایالت به دلیل اینکه ساکنان اصلی آن به مکزیک و اسکاتلند مهاجرت کردن بنابراین یک ایالت چند فرهنگی است اما با این حال مردم وینیپگ علاقه ی زیادی دارند که فرهنگشون رو به نسل های بعدی انتقال بدهند.آنها به فرهنگ خود افتخار میکنند و برای حفظ آداب و رسوم خود تلاش میکنند.

مراسم های مذهبی و جشن هایی که برگزار میشود سرگرمی خوبی برای ساکنین این منطقه است.و مردم این شهر علاقه ی زیادی به هنر دارند به همین خاطر کلاس های مختلفی با گرایش های هنری در این شهر برگزار می شود.

 

آداب رفتاری در ویندزور

بیشتر افراد ساکن در ویندزور از مهاجرین هستند و این باعث میشه که شما با آداب و رسوم مختلف آشنا شوید 

ویندزور یک شهر بسیار شاد است که در آن جشن های مختلفی برگزار می شود و آنچه که باعث جذابیت این شهر شده علاقه ی مردم آن به نمایش فیلم و ادبیات و موسیقی است.

مردم این شهر بسیار خوش اخلاق و مودب هستند و برای ارتباط با مردم این شهر نگران نباشید.فرهنگ مردم این شهر به دلیل نزدیک بودن آن به امریکا و رفت و آمد تجار به آنجا خیلی شبیه است. 

 

آداب رفتاری در ویکتوریا

 ایالت ویکتوریا دارای طبیعت شگفت انگیز و زیبایی است که تاثیر زیادی در شکل گیری شخصیت مردم آن داشته است .ورزش و هنر بخشی از فرهنگ این ایالت است ومردم آن بسیار مهربان و صمیمی هستند ولی در برخورد اول سعی کنید خیلی رفتار صمیمانه نشان ندهیدو بهتر است به طرف مقابل این اجازه رو بدید که به ایجاد دوستی با شما تصمیم بگیرد.مردم این ایالت اوقات فراغت خود را به تفریح و گردش در طبیعت و شرکت در مسابقات ورزشی و رفتن به رستوران می گذرانند.

 

آداب رفتاری در مونترال

در مونترال مردم علاقه ی زیادی به کارهای هنری و انجام فعالیتهای هنری مثل ساخت انیمیشن و تئاتر و موسیقی دارند و موسیقی راک و جاز در این شهر بسیار مرسوم بوده مردم آن بیشتر فرانسوی زبان هستند و زبان فرانسه به عنوان زبان اصلی آنها شناخته شده و مردم آن دارای روحیه ی شاعرانه هستند که آن را از اجداد خود به ارث برده اند.

مردم مونترال به سرعت با غریبه ها دوست نمی شوند اما با گذشت زمان می توان با آنها رابطه ی دوستانه خوبی داشت.مردم آن بسیار مودب و عاشق فعالیت های اجتماعی هستند.

 

فرهنگ سخنرانی

در سخنرانی ها معمولا سخنران صحبت خود را با یک احوالپرسی کوتاه شروع میکنند و کمتر به مسائل حاشیه توجه میکنند و هیچ نوع جبهه گیری ای در مورد موضوع مورد بحث نمی کنند و سخنرانی در فضایی بسیار آرام وبا آرامش کامل انجام میشود و هر گونه دعوا و جنجالی نشان دهنده ضعف سخنران است.

در جلساتی که در شرکت ها و موسسات انجام میشود نظرات افراد برای رسیدن به نتیجه مطلوب شنیده میشود.و همچنین در ایالت هایی که انگلیسی زبان هستند افراد در مباحث شرکت کرده و وارد بحث می شوند اما در ایالت های فرانسوی زبان تنها مقامات ارشد بیشتر از همه به بیان نظرات خود می پردازند.

آداب هدیه دادن

مردم در کانادا برای مناسبت های مختلف دوست دارند به هم هدیه بدهند در  مناسبت هایی مثل روز تولد و کریسمس و بهترین هدیه شربت درخت افرا ست که در کانادا هم بسیار رایج است و همچنین بسیار خوشمزه است.در کانادا دوست دارند که بلافاصله هدیه ای که میدهند رو باز کنید و دادن پول نقد در مناسبت های مختلف در کانادا مرسوم نیست و ارزش پولی که بابت هدیه داده اید اصلا سنجیده نمی شود و افراد با کلام ابراز خوشحالی میکنند.خریدن گل و شکلات و شربت برای هدیه دادن گزینه ی رایجی است.

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
5/5
0

نویسنده این مطلب: Pardis

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا