مزایا ومعایب زندگی در شهر مونترال

زمان مطالعه: 10 دقیقه

شهر مونترال کانادا (Montréal) به عنوان کلان‌شهر کبک نامگذاری شده است.

اگر زندگی در منطقه‌ای مشهور برای شما جذابیت دارد، می‌توانید برای زندگی و تحصیل در کانادا شهر مونترال را انتخاب کنید؛ اگرچه زندگی در این شهر پیشرفته و لیبرال با افراد خوش‌برخورد نیز مانند تمام شهرهای دیگر مزایا و معایبی دارد. در این مطلب سعی می‌کنیم که تعدادی از مزایا و مشکلات زندگی در مونترال در هنگام مهاجرت به این شهر را برای شما توضیح دهیم.

مونترال به پایتخت فرهنگی در کانادا شهرت دارد. این شهر مکان بسیار مناسبی برای طرفداران هنر و معماری محسوب می‌شود. همچنین شهر مناسبی است برای تجار به این دلیل که مرکز انجام مبادلات تجاری در ایالت کبک است.

برگزاری کنسرت موسیقی و دایر بودن گالری‌های مختلف هنری، مونترال را به یک شهر ایده‌ال برای دوستداران هنر مبدل نموده است.مونترال نسبت به شهرهایی مانند تورنتو و ونکوور یک شهر آرام و دنج محسوب می‌شود و در عین حال به این دلیل که مونترال بزرگترین شهر در استان کبک محسوب می‌شود کانون فعالیت‌های اقتصادی در این ایالت است.

مزایای زندگی در مونترال

اقتصاد مونترال

مونترال از لحاظ اقتصادی یکی از شهرهای برجسته در کانادا محسوب می‌شود و هر ساله با رشد اقتصادی تقریبا ۲.۹ درصدی به یکی از قطب‌های اقتصادی در کانادا تبدیل شده است. سالانه ۴۲ کنفرانس در حوزه فعالیت‌های اقتصادی در مونترال برگزار می‌شود.

 

در این کنفرانس‌ها با حضور بیش از ۵۰۰ فعال اقتصادی، راهکارهایی برای دستیابی به بازار‌های جهانی ارائه می‌شود. بنابراین برای مهاجرینی که قصد سرمایه‌گذاری اقتصادی در کانادا دارند شهر مونترال مکان بسیار جذابی خواهد بود.

 

مهندسی نرم‌افزار، جذب توریست و تکنولوژی در مونترال باعث رونق اقتصادی در این شهر گشته است. مونترال جزء شهرهای گران در کانادا محسوب شده و هزینه زندگی در آن زیاد است.

کار در مونترال

بیشتر مشاغل در شهر مونترال در بخش ارائه خدمات شکل گرفته‌اند. در واقع کار تولیدی در این شهر کمتر انجام می‌شود. شرکت‌های خدماتی در مونترال با وجود کوچک بودن تعداد زیادی کارکن استخدام می‌کنند. در این شهر، متقاضیان باید شغل مورد نظر خود را از طریق شبکه‌های ارتباطی خاص هر کارفرما پیدا کنند چون مشاغل در روزنامه‌ها آگهی نمی‌شوند. در مونترال استخدام برای تمام متقاضیان بر اساس مهارت و قدرت اجرایی صورت می‌گیرد بنابراین مهاجرین نباید نگران اعمال تبعیض در استخدام و یافتن شغل باشند.

اگر برای انجام کارهای مورد نیاز در مونترال آمادگی کافی ندارید جای نگرانی نیست چون با سپری کردن یک دوره آموزشی کوتاه‌مدت می‌توانید با ضوابط و اقدامات لازم در جهت انجام کار آشنا شوید. در مونترال اگر مهارت زبانی خوبی در نوشتن مطالب داشته باشید موقعیت‌های شغلی متعددی برای شما رقم می‌خورد. کارفرمایان در مونترال نرخ دستمزد را بر اساس میزان مشارکت شخص در کار گروهی و بیزینس تعیین می‌کنند.

رفتار مردم مونترال با مهاجرین

مردم در مونترال رفتار انسان‌دوستانه‌ای با مهاجرین دارند. دلیل این ادعا سازمان غیر انتفاعی است که در راستای کمک به مهاجرین در این شهر تاسیس شده است. مونترال یک شهر هنری و فرهنگی است و شاید همین امر را بتوان به عنوان یکی از مهمترین دلایل رفتار گرم آن‌ها با مهاجرین مطرح کرد.

شهر دوستدار دوچرخه

یکی از دیگر مزایای زندگی در مونترال این است که در این شهر می‌توانید از یک وسیله دیگر برای حمل‌ونقل، یعنی دوچرخه، استفاده کنید. شرکت Copenhagen Design در سال ۲۰۱۳ مونترال را به عنوان بهترین شهر آمریکای شمالی برای دوچرخه‌سواران انتخاب کرد. دو سال بعد، مینیاپولیس جای مونترال را گرفت اما مونترال در لیست ۲۰ شهر برتر دنیا برای دوچرخه‌سواری باقی ماند. مونترال تنها شهر کانادایی این لیست است.در سراسر مونترال خطوط مخصوص عبور دوچرخه دور از ترافیک وسایل نقلیه دیگر وجود دارد و عبور از آن‌ها بسیار امن است. در این شهر می‌توانید استفاده از خودرو شخصی و مترو را فراموش کنید و به‌جای آن از دوچرخه‌تان استفاده کنید.

فستیوال‌های مونترال

از آن‌جایی که مونترال شهری فرهنگی است، فستیوال‌های بزرگ زیادی در این شهر برگزار می‌شود که بعضی از آن‌ها مانند فستیوال کمدی Just for Laughs بسیار مشهورند. فستیوال‌هایی مانند Fantasia Film Festival برای افراد علاقه‌مند به فیلم‌های ترسناک و هنرهای رزمی، Montreal International Jazz Festival برای افراد علاقه‌مند به موسیقی جاز و Osheaga Music and Arts Festival برای علاقه‌مندان به موسیقی آلترنتیو راک در این شهر برگزار می‌شوند. تقریباً در هر موقع از سال یک فستیوال در این شهر در حال اجرا است. بعضی از این فستیوال‌ها برای خانواده نیز مناسب هستند و می‌توانید با فرزندانتان از آن‌ها لذت ببرید.

فرهنگ جهانی

بسیاری از هنرمندان به صحنه هنری این شهر و اجاره‌های پایین در آن جذب می‌شوند. آرکید فایر، لئونارد کوهن و مردکای ریچلر از جمله هنرمندانی هستند که حداقل برای مدتی شهر مونترال را به عنوان خانه خود برگزیده‌اند. شهر مونترال مکان خوبی برای ارتباط با افراد با فرهنگ‌های مشابه است.

علاوه بر این، شهر مونترال شب‌های زنده‌ای دارد. بعضی از رستوران‌های این شهر تا ساعت ۳ صبح و حتی ۶ صبح باز هستند. در سراسر خیابان‌ها و محله‌های این شهر رستوران‌های بسیار زیادی وجود دارد و شما همیشه گزینه جدیدی برای امتحان کردن در این شهر خواهید داشت.

اجاره‌های کمتر

اگر به عنوان یک دانشجو به این شهر بروید یا در این شهر مشغول به کار شوید، متوجه می‌شوید که اجاره آپارتمان‌های مونترال کمتر از سایر شهرها است، به‌خصوص زمانی که اجاره‌ها را با شهرهای دیگر کانادا مقایسه کنید. وبسایت Numbeo می‌گوید که اجاره میانگین برای یک آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر مونترال از اجاره میانگین برای چنین آپارتمانی در اتاوا حدود ۱۴ درصد کمتر است.

 

در شهر مونترال می‌توانید پیشنهادهای مناسبی برای اجاره، مانند پیشنهاد اجاره رایگان برای یک یا دو ماه اول، دریافت کنید.اجاره مکان‌های تجاری در مونترال نیز از شهرهای دیگر کانادا و آمریکا کمتر است. علاوه بر این، تعداد مکان‌های قابل اجاره در این شهر نیز بسیار زیاد است.

 

اما اگر به دنبال خرید یک خانه هستید شرایط کمی تغییر می‌کند. بر اساس آمار وب سایت Metropolis، خانواده شما برای خرید یک خانه در شهر مونترال باید بیش از حدود ۷۸ هزار دلار درآمد داشته باشد؛ اما بااین‌حال خرید خانه در مونترال از شهرهایی مانند کلگری، تورنتو و ونکوور ارزان‌تر است.

معایب زندگی در مونترال

مالیات بالا

اگرچه هزینه زندگی در مونترال نسبتاً کم است، مالیات در این شهر از بسیاری از شهرهای دیگر در کانادا بیشتر است. به گفته مقاله‌ای در Montreal Gazette حدود یک‌سوم از فیش حقوقی شما به عنوان مالیات بر درآمد کسر می‌شود. بر اساس آمار سال ۲۰۱۶ اگر حدود ۴۲ هزار دلار در این سال درآمد داشتید، ۱۶ درصد از این مبلغ به عنوان مالیات بر درآمد استانی از شما کسر می‌شد. ۱۵ درصد مالیات فدرال نیز به این مبلغ اضافه می‌شود.

 

علاوه بر این، در شهر مونترال میزان مالیات فروش نیز بسیار بالا است. مالیات فروش در کبک حدود ۱۰ درصد است که با ۵ درصد مالیات کالاها و خدمات جمع می‌شود.

زمستان‌های بسیار سرد مونترال

اگر از شهرهایی مانند ونکوور یا تورنتو قصد مهاجرت به مونترال را دارید، خودتان را برای مواجهه با یک شوک آماده کنید. مونترال هر سال میزبان زمستانی سخت، برفی، طولانی  است. در ماه ژانویه میانگین دمای هوا حدود منفی ۱۰ درجه سانتی‌گراد است، اما دمای بادهای سرد به منفی ۳۰ درجه سلسیوس نیز می‌رسد.

 

با این‌که رویدادها و فستیوال‌های بسیاری در این شهر برگزار می‌شود، مونترال از ماه دسامبر تا مارس در خواب است. بسیاری از افراد در این ماه‌ها کنار شومینه خانه‌شان مشغول گرم کردن خودشان هستند.

 شهر دوزبانه

اگر به یکی از زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی مسلط باشید مونترال شهری بسیار عالی برای سفر است و همیشه می‌توانید فردی را پیدا کنید که قادر به صحبت کردن با شما باشد؛ اما برای زندگی در این شهر باید هر دو زبان رسمی آن را بدانید. در غیر این صورت نمی‌توانید شغل‌های پردرآمدی را پیدا کنید.

علاوه بر آن، دانستن تنها یکی از این دو زبان می‌تواند باعث شود که در این شهر احساس تنهایی کنید.

با وجود دولت جداگانه در این استان، گاهی مشکلات زبان در آن باعث اختلاف می‌شود. 

به نظر می‌رسد که در سال‌های اخیر اوضاع بهتر شده است اما مشکلات زبانی هم‌چنان هرازگاهی دوباره سر برمی‌آوردند.خبر خوب این است که اگر به عنوان شخصی مسلط به زبان انگلیسی سعی کنید که به زبان فرانسوی صحبت کنید، در این شهر به عنوان فردی تازه‌وارد به‌خوبی پذیرفته می‌شوید. معمولاً فردی در اطراف شما وجود خواهد داشت که به شما در بهتر صحبت کردن به زبان دوم کمک کند.

هم‌چنین می‌توانید در کلاس‌های زبان شرکت کنید. اگر فرزندی دارید نیز در این شهر می‌توانید او را برای تحصیل در دوره‌های زبان فرانسوی ثبت‌نام کنید.

حمل‌ونقل عمومی 

خدمات اتوبوس‌رانی این شهر نیز مشکلاتی دارد. ناوگان اتوبوس‌رانی این شهر قدیمی است و حدود ۲۵ درصد از اتوبوس‌های شهر به تعمیر نیاز دارند. این یعنی تعداد اتوبوس‌های درون شهر کمتر از حد معمول است. ممکن است گاهی مجبور باشید مدت زیادی منتظر بمانید تا اتوبوسی با جای خالی برای سوار شدن پیدا کنید. بااین‌حال همان‌طور که گفتیم خدمات حمل‌ونقل عمومی هم‌زمان از مزایا و مشکلات زندگی در مونترال است و هزینه حمل‌ونقل عمومی پایین در این شهر می‌تواند باعث شود که این اختلالات در ارائه خدمات را نادیده بگیرید.

 به مونترال مهاجرت کنیم یا نه؟

با وجود تمام مزایا و مشکلات زندگی در مونترال که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد اگر شغلی در این شهر منتظر شما است، فرهنگ را دوست دارید و به زبان فرانسوی صحبت می‌کنید، مونترال شهر مناسب شما است. علی‌رغم تمام مشکلات زندگی در مونترال، مزایای زیادی در این شهر وجود دارد که شهرهای همسایه آن مانند اتاوا با حسادت به آن نگاه می‌کنند. مزایای زندگی در مونترال به اندازه کافی زیاد است که ارزش امتحان کردن را داشته باشد.

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Pardis

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا