مسائل بعد از دریافت AOR

زمان مطالعه: 5 دقیقه

 

تنها مرحله باقی مانده قبل از گرفتن ویزا، مدت زمان انتظار بین گرفتن نامه AOR و دریافت PPR است. بعد از سابمیت مدارک و گرفتن نامه AOR باید منتظر چند تا مرحله مهم باشید و لازمه آن این است که هر روز ایمیل و پروفایلتون رو چک کنید.

🔻 دریافت UCI:

بعد از دریافت AOR یک شماره ۸ رقمی UCI که مخفف Unique Client Identifier است به شما اختصاص داده میشود. اگر بعد از AOR نامه ای از طرف CIC برای شما ارسال شود (که ممکن است درخواست مدارک اضافی و … باشد) در بالای نامه می توانید UCI خود رو ببینید. همچنین اگر سفارش Note بدهید در فایلی که به عنوان نتایج برای شما ارسال می شود می توانید UCI خود را ببینید.
اما اگر هیچ کدام از روش های بالا برای شما اتفاق نیفتاد و به هر دلیلی به UCI خود نیاز داشتید می توانید به ایمیل زیر مکاتبه کنید و با ارسال اطلاعات شخصی خود مانند نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد و همچنین شماره اکسپرس انتری درخواست کنید که UCI به شما اعلام شود.

🔗 CPC-CTD-Ottawa@cic.gc.ca

🔹 در تصویر زیر یک نمونه نامه UCI در پروفایل اکسپرس انتری را میتوانید مشاهده فرمایید.:

🔻 ارسال از CSE :

مهمترین نکته برای این دوره ارسال مدارک از طریق CSE هست. اگه بعد از AOR متوجه شدید که مدارکتان ناقص است و می خواهید مدرکی را ارسال کنید باید از طریق سیستم CSE (Case Specific Enquiry) این کار را انجام دهید. اگر تغییری در وضعیت شما به وجود بیاد (مثل ازدواج، طلاق، صاحب فرزند شدن و …) باید از طریق CSE اطلاع بدید. اگه شش ماه از AOR شما گذشته و PPR نشدید باز هم میتوانید از طریق CSE سوال کنید که پرونده شما در چه مرحله ای هست و چرا PPR نشدید که البته نباید انتظاردریافت پاسخ روشنی هم داشته باشید. برای ارسال CSE از طریق لینک زیر اقدام کنید:

🔗 ارسال CSE

🔹 مانند تصویر زیر:

🔻 GCMS یا نوت:

یکی از راه های دسترسی به اطلاعات پرونده و همچنین آگاهی از وضعیت پرونده و کامنت های آفیسر استفاده از GCMS است.
🔴 توجه: اگر حدود ۴ ماه از AOR شما گذشته و هنوز PPR نشدین توصیه میشه که درخواست GCMS بدین که از وضعیت پرونده تون با خبر بشین.

🔻 استعلام وضعیت چک امنیتی از CSIS:

معمولاً وقتی مدت پرونده شما بالای ۶ ماه شود و همچنان در وضعیت BGC in Progress باشید به این معنی است که هنوز در مرحله Security Check هستید. سازمانی که معمولاً CIC برای سکیوریتی چک استعلام می کند CSIS است. شما این حق را دارید که وضعیت چک امنیتی خود را از CSIS استعلام کنید. در واقع CSIS باید به شما اعلام کند که نتیجه چک امنیتی را برای CIC ارسال کرده است یا نه. به این ترتیب شما می توانید متوجه شوید که نتیجه چک امنیتی برای CIC ارسال شده است یا خیر. البته ارسال این نتیجه به CIC به این معنی نیست که باید بلافاصله PPR صادر شود چون ممکن است همین مرحله به ظاهر ساده چندین ماه طول بکشد که بستگی به آفیسر و خیلی مسائل دیگر دارد.

 

قابل ذکر است که در هر یک از مراحل مهاجرتی می توانید از گروه کانادا از ایران کمک بگیرید

تنها مجموعه ای که به شما در هر مرحله ای بدون پیش شرط کمک خواهد کرد ما هستیم

 

 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به تحصیل در کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   

 

0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا