مسائل بعد از PPR

زمان مطالعه: 5 دقیقه

 

در نهایت مرحله آخر و بسیار مهم از فرآیند گرفتن اقامت دائم کانادا گرفتن نامه PPR هست که در واقع مخفف Passport Request است.

زمانی که فرآیند بررسی پرونده شما کامل شود این نامه از طریق ایمیل یا حساب CIC برای شما ارسال میشود و توضیحات کاملی از قبیل ارسال عکس و مدارکی که برای صدور ویزا لازمه رو توی نامه می دهند. بعد از دریافت این نامه معمولاً ۳۰ روز مهلت دارید که پاسپورتتون رو به همراه عکس به سفارت اشاره شده (معمولاً آنکارا) برسونین تا ویزای شما صادر شود.

🔻 اگر نامه PPR یا ایمیل Ready for Visa را دریافت کرده اید مطابق دستورالعمل موجود در این نامه نکات زیر را باید رعایت کنید:

☑️ ۱) پاسپورت شما باید حداقل تا ۱۲ ماه بعد از دریافت نامه PPR معتبر باشد. در ضمن باید حتما صفحه اول پاسپورت را امضا کرده باشید (در دستورالعمل اشاره نکرده که اگر معتبر نبود چه کاری باید انجام دهید، اما روال کار به این صورت است که پاسپورت را تعویض می کنید و پاسپورت جدید را برای ویزا به آنکارا ارسال می کنید. فقط توجه کنید که به محض دریافت پاسپورت جدید باید آن را از طریق CSE به IRCC ارسال کنید. هنگام پیکاپ ویزا هم حتما کپی صفحه اول پاسپورت قبلی که باطل شده را هم باید همراه پاسپورت جدید ارسال کنید.)

☑️ ۲) تعداد دو قطعه عکس ۵ در ۷ سانتی متر. دستورالعمل تهیه عکس برای شما ارسال می شود. دقت کنید که ابعاد عکس، جدید بودن عکس، ارتفاع صورت از زیر چانه تا بالای موهای سر (باید حتما و حتما بین ۳۱ تا ۳۶ میلیمتر باشد) خیلی مهم هستند. در ضمن پشت یکی از عکس ها حتما باید مهر عکاسی با آدرس را داشته باشد. تاریخ گرفتن عکس (میتواند با خودکار نوشته شود) و همچنین اسم کامل شما و تاریخ تولد باید پشت یکی از عکسها باشد. عکس دیگر نباید مهر یا پشت نویسی داشته باشد. بعد از گرفتن عکس از عکاسی حتما خودتون ابعاد عکس و ارتفاع سر رو چک کنید. این عکس ها برای صدور کارت PR بعدا استفاده می شود.
در تصویر سمت راست شیوه صحیح عکس و در تصویر چپ اشتباهات رایج در عکس هست که باید جدا پرهیز کنید.
 

☑️ ۳) نامه PPR رو پرینت بگیریئ و صفحه آخرش رو تکمیل کنید. اسم کوچک و قد و رنگ چشم و آدرس و ایمیل و شماره تلفن تمام افراد پرونده رو بنویسید.

☑️ ۴) ۳۰ روز فرصت دارید که مدارک را به ویزا آفیس ارسال کنید.

☑️ ۵) اگه تغییرات مهمی تو پرونده تون اتفاق افتاده (مثل ازدواج و …) حتما باید با ایمیل بهشون اطلاع بدید.

🔗 مشخصات عکس ارسالی رو میتونید در این فایل ببینید.

در نهایت وقتی پاسپورت به دست شما می رسد نمونه ویزای زیر در آن صادر شده و به همراه آن به ازای هر نفر یه COPR به شما تحویل داده می شود. البته هر COPR دو نسخه دارد. یکی برای شما و دیگری برای CIC که موقع لند حتما هر دو برگه باید همراهتان باشد. یک عکس بر روی یکی از COPR ها خورده و عکس دیگر را به شما پس می دهند.
 
🔴 توجه کنید همراه با ویزا و COPR یک دستورالعمل ۵ صفحه ای نیز به شما تحویل داده می شود که توصیه می شود قبل از لندینگ حتما آن را مطالعه کنید.

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به تحصیل در کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا