تشخیص پیشنهاد شغلی جعلی در کانادا

زمان مطالعه: 7 دقیقه

نکاتی برای جلوگیری از کلاهبرداری و یافتن شغل واقعی در کانادا:

کلاهبرداران می دانند که جویندگان کار در موقعیتی آسیب پذیر هستند و مایلند اطلاعات شخصی یا حتی پول خود را برای تضمین شغل در کانادا ارائه دهند. اگر گرفتار کلاهبرداری شده اید، تنها نیستید.  

 

کلاهبرداری های آنلاین از زمان شروع همه گیری در حال افزایش بوده است. آمار مرکز مبارزه با کلاهبرداری کانادا (CAFC) نشان می دهد که بیش از 68000 مورد تقلب در سال 2021 گزارش شده است، بدون احتساب دسامبر مجموع زیان ها به 231 میلیون دلار رسید که بیش از دو برابر زیان سال 2020 است.

دانش، بهترین دفاع شما در برابر کلاهبرداری است. فراتر از وب سایت CAFC، Better Business Bureau (BBB) ​​یک ردیاب کلاهبرداری دارد که موارد گزارش شده از کلاهبرداری را بررسی می کند.

در این مقاله، ما لیستی از نکات برای جلوگیری از پیشنهادهای شغلی جعلی و چند نکته دیگر را برای کمک به شما در یافتن معامله واقعی گردآوری کرده ایم.

مشاوره رایگان تحصیلی از طریق واتساپ (9453 - 551 - 343 - 1+)
مشاوره رایگان مهاجرتی از طریق واتساپ (7154 - 222 - 613 - 1+)

 

در اینجا برخی از سرنخ‌هایی وجود دارد که ممکن است نشان دهد شما یک پیشنهاد شغلی جعلی دارید: 

شماره یک : 

۱- اگر برای آن درخواست نداده اید، احتمالاً واقعی نیست. پیشنهادهای شغلی جعلی معمولاً ناخواسته هستند.

آنها از شرکت هایی می آیند که برای آنها درخواست نداده اید، برای مشاغلی که شما برای آنها درخواست نداده اید.

آنها ممکن است حقوق بالایی ارائه دهند و شرایط مبهمی داشته باشند که به نظر می رسد هر کسی می تواند کاندیدای خوبی باشد (بالای 18 سال، بدون نیاز به تجربه و غیره). تمام شده است و شما منبعی از امنیت مالی پیدا کرده اید.

شماره دو : 

۲- آدرس ایمیل فرستنده ممکن است مشکوک باشد یا ممکن است نباشد. صاحبان مشاغل قانونی از خدمات ایمیل رایگان مانند Gmail استفاده می کنند، اما احتمال بیشتری وجود دارد که شرکت ها نام دامنه خود را در آدرس ایمیل خود داشته باشند.

به خاطر داشته باشید که کلاهبرداران می‌توانند ایمیل‌های شرکت‌های موجود را ربوده و به عنوان استخدام‌کننده ظاهر شوند.

 

شماره سه :

۳- اگر مشکوک هستید که یک پیشنهاد شغلی جعلی از یک شرکت واقعی دریافت کرده اید  به ایمیل پاسخ ندهید  اما با شخص دیگری در آن شرکت تماس بگیرید تا ببینید آیا واقعاً سعی کرده است شما را نگه دارد یا خیر.

 

شماره چهار : 

۴- اگر اطلاعات تماسی در ایمیل فرستنده وجود ندارد، ممکن است علامت قرمز باشد.استخدام کننده جعلی ممکن است از شما بخواهد که برای دریافت پیشنهاد شغلی پول بپردازید. آنها ممکن است چکی به شما بدهند تا با آن لوازم بخرید، که معلوم می شود جعلی است و شما در قلاب هر چیزی که خریده اید رها می شوید.

شما نباید برای یک پیشنهاد شغلی قانونی پول بپردازید، یا هیچ فعالیت معاملاتی انجام دهید.آنها اطلاعات شخصی مانند آدرس منزل و شماره بیمه اجتماعی شما (SIN) را می خواهند. شما هرگز نباید SIN خود را اعلام کنید، مگر اینکه از نظر قانونی لازم باشد. کارفرمایان تنها پس از استخدام شما به SIN شما نیاز دارند.

 

شماره پنج :

۵- در نهایت، قبل از اینکه با هر چیزی موافقت کنید، یک جستجوی ساده انجام دهید. روی هیچ پیوندی کلیک نکنید، به هیچ پیامی پاسخ ندهید، یا چیزی را دانلود نکنید تا زمانی که راضی نشدید که با یک استخدام کننده قانونی صحبت می کنید.

اگر هستید باید منتظر پیام آنها بودید. یک بررسی سریع پس‌زمینه فرستنده و شرکتی که آنها نمایندگی می‌کنند انجام دهید. ببینید آیا تایپ نام شرکت همراه با «کلاهبرداری» نتیجه‌ای دارد یا خیر.

شماره شش:

۶- اگر مشکوک هستید که یک پیشنهاد شغلی جعلی دریافت کرده اید، می توانید آن را به CAFC و BBB گزارش دهید.

 

 

 

 

 

یافتن پیشنهادهای شغلی واقعی:

زمانی که یک پیشنهاد شغلی واقعی دریافت می کنید، از طرف شرکتی است که شما می شناسید یا درخواست داده اید یا از طریق شبکه های اجتماعی به آنها معرفی شده اید.

تخمین می‌زند که حدود 85 درصد مشاغل از طریق شبکه های اجتماعی پیدا شده است.

بنابراین اگر افرادی را در کانادا می‌شناسید، از آنها سرنخ بخواهید. اگر در کانادا هستید، می توانید خدمات استخدامی ارائه شده توسط شهرداری یا استان خود را نیز جستجو کنید.

اگر دانشجوی بین المللی هستید، دانشگاه شما منابعی برای کمک به شما در یافتن شغل خواهد داشت. هنگامی که درخواست آنلاین داده اید، سعی کنید درخواست خود را مستقیماً به وب سایت شرکت ارسال کنید.

همچنین می توانید منابعی را بیابید که به طور خاص برای کمک به تازه واردان برای یافتن شغل هستند.

مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) خدمات اسکان و اشتغال رایگان را در وب سایت خود ارائه می دهد که چه در کانادا باشید و چه در خارج از کشور می توان از آنها استفاده کرد.

کانادا همچنین دارای یک وب سایت بانک کار است که در آن کارفرمایان کانادایی می توانند استعدادهای محلی و بین المللی را جستجو کنند.

همچنین می‌توانید وب‌سایت‌های استانی را که در برنامه مهاجرت اقیانوس اطلس (AIP) شرکت می‌کنند، بررسی کنید تا کارفرمایان تعیین‌شده‌ای را که به دنبال نیروی کار خارجی هستند، بیابید.

همچنین، جوامعی که در برنامه آزمایشی مهاجرت روستایی و شمالی (RNIP) شرکت می‌کنند، ممکن است در صفحات وب شهرداری خود فرصت‌هایی داشته باشند.

هنگام درخواست اطمینان حاصل کنید که یک نامه پوششی و یک رزومه به سبک کانادایی دارید، که معمولاً شامل اطلاعات شخصی کمتری نسبت به آنچه در کشورهای دیگر مورد نیاز است، است.

درخواست خود را متناسب با شغلی که برای آن درخواست می کنید تنظیم کنید. شرح شغل را به طور کامل بخوانید. به مدیر منابع انسانی توضیح دهید که چرا مناسب هستید و چگونه می توانید برای شرکت سود ببرید.

یک بررسی سریع پیشینه شرکت را نیز انجام دهید، ببینید آیا محل خوبی برای کار است یا خیر.

در نهایت، فقط درخواست دهید.

کارفرمایان به دلایلی فراتر از آنچه در صفحه نوشته شده است، استخدام می کنند. حتی اگر فکر نمی کنید واجد شرایط هستید، به هر حال درخواست دهید.

سوالات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

وکلا و مشاوران رسمی مهاجرتی گروه کانادا از ایران به شما کمک میکنند بدون خطا فرایند پذیرش و مهاجرت خود را طی کنید.
در شبکه های مجازی ما را دنبال کنید.

   

5/5
0

نویسنده این مطلب: Sarah

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا