کالج های کانادا

زمان مطالعه: 11 دقیقه
کالج ها در عرصه ها و زمینه های کاربردی آموزش می دهند. به طور کلی، کالج ها حرفه ای تر از دانشگاه هستند. این بدان معنی است که تمرکز بیشتر بر روی پروژه های عملی و فنی است. دوره های تحصیلی در کالج ها به دو دسته تمام وقت و پاره وقت تقسیم می شوند.اکثر کالج ها سه نوع گواهینامه ارائه می دهند:
Certificate- مختص دوره های تمام وقت
Diploma – برای دوره های تمام وقتی که 2 الی 3 سال طول می کشد
Bachelor- برای دوره هایی که 3 تا 4 سال طول می کشد
هزینه های دانشجویان بین المللی در هر سال (دو ترم) بستگی به کالج ، رشته تحصیلی و از حدود 14،000 دلار شروع می شود.
دانشجویان بین المللی برای مراقبت های پزشکی، بیمارستان یا مراقبت های دندان توسط دولت کانادا بیمه نمی شوند. با این حال، بیشتر کالج ها دارای برنامه بهداشتی مخصوص به خود برای دانشجویان بین المللی هستند.
جهت تمایل به ادامه تحصیل در یکی از کالج های کانادا شما نمی توانید کمک مالی از دولت کانادا دریافت کنید و به عنوان بخشی از الزامات مهاجرت، شما باید ثابت کنید که پول کافی برای حمایت از خود و وابستگان خود را در طول اقامت خود در کانادا دارید.
تحقیقات نشان داده است که 85 درصد از فارغ التحصیلان کالج پس از گذراندن یک دوره یک ساله تمام وقت، شش ماه پس از فارغ التحصیلی وارد بازار کار شده اند.
رشته های محبوب در دوره های کارشناسی کالج ها عبارتند از :
* دوره های فنی
* مهمانداری
* فناوری اطلاعات
* مهندسی
* هنر
* ارتباطات
* دیزاین
* چند رسانه ای
* روزنامه نگاری
* مدیریت تجاری
* مدیریت کسب و کار
برای انجام فرایند پذیرش در کالج ها حداقل از 6 ماه قبل از شروع سال تحصیلی کالج ها باید اقدام کرد. تاریخ های مهم ددلاین کالج ها متفاوت است اما بطور کلی :
اول آپریل برای ترم بهار
اول آگوست برای ترم پاییز
اول دسامبر برای ترم زمستان

کالج جورج براون (GBC) یک دانشکده عمومی و کاملا معتبر از هنرهای کاربردی و تکنولوژی در تورنتو واقع در استان انتاریو است. GBC در سال 1967 توسط دولت انتاریو تاسیس شد. جورج براون طیف گسترده ای از رشته هایی در زمینه هنر و طراحی، کسب و کار، خدمات اجتماعی، آموزش و پرورش، فن آوری های تولید و مهندسی، علوم سلامت، مهمانداری و هنر آشپزی، مطالعات مقدماتی، و همچنین رشته های تخصصی ارائه می دهد و پذیرای مهاجران تازه وارد و دانشجویان بین المللی است.
دراین کالج همچنین بیش از 1300 دوره آموزشی وجود دارد. در حال حاضر حدود 15،000 دانشجوی تمام وقت، از جمله 1400 دانشجوی بین المللی و بیش از 60،000 دانشجوی پاره وقت در رشته های مختلف در این کالج مشغول به تحصیل هستند.
فارغ التحصیلان جورج براون به لحاظ اعتبار بالای این مرکز و سطح آموزشی بی نظیر نهایتاً شش ماه پس از فارغ التحصیلی مشغول به کار می شوند.

کالج شریدان

کالج شریدان واقع در استان انتاریو، حومه غربی تورنتو است. این کالج در سال 1967 تأسیس شد و در حوزه ی انیمیشن و تصویرسازی، تئاتر و موسیقی بسیار شهرت دارد.
دراین کالج همچنین رشته های تجاری، علوم کاربردی و مهندسی، علوم رایانه و مطالعات اجتماعی و سیاسی ارائه می شود. رشته مهندسی الکترونیک این کالج نیز در سطح بی نظیری به دانشجویان عزیز ارائه می شود.
همچنین این کالج تعدادی از رشته های آموزشی مشترک را از طریق دانشگاه تورنتو در Mississauga، دانشگاه یورک و دانشگاه بروک ارائه می دهد.

کالج سِنِـکا

کالج هنرهای معاصر و فناوری Seneca یک کالج اجتماعی عمومی برای هنرهای کاربردی و فناوری در تورنتوواقع در استان انتاریو است. کالج Seneca عضو پلی تکنیک کانادا است. این موسسه در سال 1967 تاسیس شد.
دراین کالج تجربه بیش از 140 سال فعالیت های تخصصی ارائه می شود. دراین کالج مدارک سرتیفیکیت، دیپلم و کارشناسی در زمینه فناوری، بیو تکنولوژی، تجارت بین الملل، بازاریابی، حسابداری، مدیریت برند، مدیریت پروژه، مدیریت پروژه، علوم کامپیوتری، مهندسی، مسافرت، مهمانداری، مدیریت، طراحی و مُد، دیجیتال و انیمیشن چند رسانه ای، و رشته های بسیار زیاد دیگری ارائه می شود.
در کالج Seneca دانشکده های هنرهای کاربردی و علوم بهداشتی، دانشکده علوم کاربردی و مهندسی فناوری، دانشکده تجارت و دانشکده هنر و فناوری اطلاعات وجود دارد.

برای دیدن رشته های تحصیلی این کالج اینجا را کلیک کنید.

کالج سنتنـیال

اولین کالج دولتی که در سال 1966 در تورنتو تأسیس شد، کالج سنتنیال می باشد و بیش از 95 رشته در زمینه کسب و کار، ارتباطات، جامعه و مطالعات بهداشتی، علم و فن آوری مهندسی، هنرهای عمومی، مهمانداری و حمل و نقل ارائه می دهد.
تحصیل در کالج سنتنیال، زمینه قوی در یادگیری آزمایشگاهی، صنعت و سرمایه گذاری و آموزش را برای دانشجویان فراهم می کند. دانش آموزان نیز در این کالج از طریق رشته های عمومی، هنر و علوم و آموزش زبان انگلیسی برای ورود به کالج و دانشگاه ها آماده می شوند.
این کالج شامل دانشکده های مدیریت، کسب و کار، مطالعات اجتماعی و سلامت، علوم آموزشی،مهندسی فناوری و علوم کاربردی، هتلداری، گردشگری و فرهنگ و حمل و نقل می باشد. کالج سنتنیال از طریق این 8 دانشکده، بیش از 100 رشته تمام وقت و 160 رشته پاره وقت ارائه می دهد.

کالج Fanshawe

کالج Fanshawe یک کالج بزرگ در لندن شهری در استان انتاریو است. دراین کالج حدود 15،000 دانشجوی تمام وقت و 40،000 دانشجوی پاره وقت وجود دارد. تاکنون از کالج Fanshawe بیش از 112،000 نفر فارغ التحصیل شده اند.
این کالج در سال 1962 توسط مرکز حرفه ای انتاریو (OVC) تأسیس شد. در سال 1967، کالج Fanshawe، یکی از مراکز عالی در زمینه ی هنرهای تجسمی و فن آوری تبدیل شد. با بیش از 40 سال تجربه این کالج یکی از کالج های برتر کانادا شده است.
در این کالج مدارک سرتیفیکیت، دیپلم و کارشناسی در رشته های مختلف مانند هنرهای کاربردی، کسب و کار، فن آوری و خدمات بهداشتی و انسانی ارائه می گردد.
این کالج شامل دانشکده های تجارت، مراقبت های بهداشتی، خدمات انسانی، فناوری اطلاعات، حمل و نقل و زبان انگلیسی می شود.

کالج کانستوگا

کالج Conestoga با ارائه آموزش پیشرفته کاربردی و تحقیقاتی که منجر به تجاری سازی نوآوری می شود، در جنوب غربی انتاریو واقع شده است.
Conestoga یکی از کالج های برجسته پلی تکنیک و عضو مؤسسه ی پلی تکنیک کانادا است. این کالج دارای 8500 دانشجوی تمام وقت، 4000 دانشجوی کارآموزی و 38000 دانشجوی پاره وقت است.
تحصیل در این کالج همچون چراغی برای ورود سریع به بازار کار می باشد. دراین کالج 120 رشته تمام وقت، 37 رشته مربوط به کارآموزی، 7 رشته در سطح کارشناسی، 25 رشته در سطح کارشناسی ارشد و بیش از 100 رشته پاره وقت ارائه می گردد.
دانشکده های این کالج عبارتند از: کسب و کار و مهمانداری، آموزش حرفه ای، مهندسی و فناوری اطلاعات، بهداشت و علوم زیستی و خدمات اجتماعی، مطالعات لیبرال، رسانه و طراحی، تجارت و کارآموزی و زبان

کالج Lambton کالج هنر و فناوری های کاربردی در Sarnia واقع در انتاریو است. این کالج در مجاورت دانشگاه تورنتو قرار دارد. حدود 3500 دانشجوی تمام وقت، 6500 دانشجوی پاره وقت و 500 دانشجوی بین المللی در این کالج مشغول به تحصیل هستند. کالج Lambton دارای بیش از 70 رشته پس از دوره متوسطه و کارآموزی است. مدرک تحصیلی این کالج از درجه اعتبار بالایی برخوردار است.
در محوطه این کالج، ساختمانی جهت اقامت دانشجویان وجود دارد و دسترسی به رستوران ها و فروشگاه ها بسیار آسان است.

کالج NAIT

کالج Northern Alberta Institute of Technology یکی از بهترین مراکز در زمینه های فنی و کاربردی است که به منظور رفع نیازهای صنعت جهانی طراحی شده است. NAIT در مرکز شهر ادمونتون، پایتخت پر جنب و جوش آلبرتا واقع شده است و قدمت 50 ساله دارد.
طبق آمار بدست آمده از سال 2018 ، 86 درصد از فارغ التحصیلان این کالج پس از اتمام تحصیل وارد به راحتی وارد بازار کار می شوند.
کالج NAIT دومین دانشگاه بزرگ در کانادا است. این کالج دارای بیش از 2000 دانشجوی بین المللی از صدها کشور دنیاست.
دانشجویانNAIT در مقطع کارشناسی در رشته های مدیریت کسب و کار، فناوری اطلاعات، تکنولوژیهای مهندسی، مدیریت زیست محیطی، علوم بهداشتی، هنرهای آشپزی و صنایع مشغول به تحصیل هستند. علاوه بر این، ترم زبان انگلیسی به عنوان یک رشته تحصیلی دوم، دانشجویان را جهت کسب موفقیت های بیشتر آماده می کند.

کالج Cégep de la Gaspésie et des Îles

این کالج در سال 1968در کبک تأسیس شد. در حال حاضر شامل پنج دانشکده می شود: Gaspé، Grande-Rivière، Carleton، Îles-de-la-Madeleine و Montreal.
در این کالج آموزش دوره های تخصصی در زمینه های تکنیک های ماهیگیری گراند-روویر، تکنیک های گردشگری و تفریحی در Gaspé ارائه می گردد.

کالج نیاگارا

این کالج در سال 1967 تاسیس شد و آموزش عالی را به هزاران فارغ التحصیل ارائه داده است. حضور بیش از 500 دانشجوی بین المللی از کشورهای مختلف، فرهنگ، تجربه و تنوع را در کلاس های کالج نیاگارا به ارمغان آورده است.
کالج نیاگارا یک کالج بزرگ است که دوره های یک، دو و سه ساله تا مقطع کارشناسی و دوره های چهار ساله در رشته های مدیریت کسب و کار، محیط زیست، باغبانی، تجارت، کشاورزی، مهمانداری، گردشگری، فن آوری اطلاعات و رایانه، مطالعات بهداشتی و اجتماعی، و مهندسی ارائه می دهد.

کالج Red River

این کالج (RRC) در شهر وینیپگ، پایتخت مانیتوبا و هشتمین شهر بزرگ کانادا و بزرگترین کالج در مانیتوبا است. RRC با ارائه بیش از 90 گواهینامه فنی و حرفه ای، دیپلم و مدارک سرتیفیکیت، به عنوان یک کالج بی نظیر پس از دوره متوسطه محسوب می شود که توسط دولت مانیتوبا حمایت و تأیید شده است. در این کالج سالانه بیش از 30000 دانشجوی تمام وقت و پاره وقت را تحصیل می کنند.
این کالج دارای مشارکت و توافق بین المللی با دانشگاه ها و نهادهای سراسر جهان است. مزایای عمده کالج RRC، آموزش عالی و باکیفیت توسط اساتید مجرب با شهریه ای مناسب، پشتیبانی آموزشی عالی، آموزش پیشرفته مبتنی بر کامپیوتر، و صدور گواهینامه های بین المللی برای دانشجویان است.
دوره های تخصصی برگزار شده ر این کالج عبارتند از توسعه تجارت و تجارت بین الملل، آموزش زبان انگلیسی، خدمات بهداشتی و کاربردی، مدیریت هتل و رستوران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)، حمل و نقل، مهندسی و تکنولوژی صنعتی
هزینه های اقامت و مسکن در مانیتوبا از حداقل 550 دلار تا 600 دلار در هر ماه، هزینه های زندگی از 200 دلار تا 300 دلار می باشد.

کالج British Columbia Institute of Technology

BCIT کالجی بسیار عالی جهت ارائه مهارت های آماده شغلی، با تأکید کاربردی، برای دانشجویان است. دوره های تحصیلی BCIT دانشجویان را به سمت یک محیط چالش برانگیز سوق می دهند. این کالج با ارائه بیش از 130 رشته ی تخصصی درزمینه های مدیریت کسب و کار، محاسبات مطالعات، برق و الکترونیک، علوم بهداشتی، ساخت و ساز، صنعتی مکانیک، پردازش و انرژی و منابع طبیعی، حمل و نقل از بهترین گزینه ها جهت ادامه تحصیل در کانادا می باشد. BCIT گواهی نامه هایی از دیپلم تا کارشناسی ارائه می دهد.

کالج هامبر

کالج هامبر در تورنتو در سال 1967 تأسیس شد. هامبر دارای سه محوطه اصلی، محوطه Humber North، دانشگاه Lakeshore و دانشگاه Humber Orangeville است.
هامبر بیش از 150 برنامه تا مقطع کارشناسی به 25000 دانشجوی تمام وقت و 57000 دانشجوی پاره وقت ارائه می دهد.
این کالج در ارائه ی برنامه های تخصصی از جمله انیمیشن، حسابداری، طراحی گرافیک، مالی، مدیریت منابع انسانی و مدیریت کسب و کار دیجیتال، روزنامه نگاری، ارتباطات و اطلاعات شهرت بسیاری دارد و هر ساله پذیرای دانشجویان بین المللی از بیش از 90 کشور دنیاست.
طبق آمار بدست آمده، 93% از کارفرمایان پس از استخدام فارغ التحصیلان کالج هامبر، از تخصص آنها بسیار رضایت داشته و بیش از 90% دانشجویان به راحتی وارد بازار کار می شوند. کالج هامبر بعنوان اولین کالج دارای رتبه از سازمان AASHE در انتاریو می باشد.

وکلا و مشاوران رسمی مهاجرتی ” گروه کانادا از ایران”  به شما کمک میکنند بدون خطا فرآیند پذیرش و مهاجرت خود را طی کنید.
در شبکه های مجازی ما را دنبال کنید.

   

5/5
0

نویسنده این مطلب: Main Admin

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا