آخرین دستورالعمل ها برای متقاضیان اقامت دائم

زمان مطالعه: 7 دقیقه

فهرست مطالب

آخرین دستورالعمل ها برای متقاضیان اقامت دائم

⭕ توضیحات اقامت دائم :

🔵 در پاسخ به وضعیت موجود (کووید – 19 ) دولت کانادا سیاست ها و مقرراتی را مربوط به مسافرت و مهاجرت به کانادا برای دارندگان اقامت دائم جدید در نظر گرفته و به اجرا در آورده است.

🔵 مهاجرت به کانادا در طول شیوع ویروس کرونا می تواند چالشی برای دارندگان اقامت دائم جدید باشد و بسیاری از آنها از نحوه برخورد دولت کانادا در قبال حل این مساله تعجب خواهند کرد.

🔵 اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا IRCC دستورالعمل هایی را صادر و تمهیداتی را برای اسکان متقاضیان اقامت دائمی که قصد دارند در چند ماه آینده به این کشور سفر کنند در نظر گرفته است و این افراد در بدو ورودشان متوجه خواهند شد که این بیماری همه گیر، تمام برنامه هایشان را تحت تأثیر قرار داده است.

🔵 آخرین دستورالعمل در رابطه با کووید 19 برای متقاضیان اقامت دائم در کانادا و خارج کشور در 29 ماه می 2020 توسط اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا IRCC منتشر شده است.

🔻جذب متقاضیان جدید اقامت دائم بدین صورت ادامه دارد:

💠 در حال حاضر، برنامه هایی برای متقاضیان جدید اقامت دائم وجود دارد.
💠 پرونده هایی که نقص مدارک داشته اند، به مدت 90 روز نگهداری و بررسی خواهند شد.
💠 درخواستهای جدید تکمیل شده برای متقاضیان اقامت دائم، طبق روال معمول، مراحل عادی خود را طی خواهند نمود.
💠 با این حال، اگر درخواستها فاقد مدارک تکمیلی باشند، می بایست توضیحی مبنی برتوقف درپروسه تکمیل مدارک با وجود محدودیت های سفر در شرایط فعلی (کووید -19) به عنوان رفرنس به مدارک اضافه گردد.
💠 ارائه این توضیحات بسیار مهم بوده و ممکن است منجر به بررسی و یا پیشرفت در پروسه درخواست مربوطه در طی 90 روز گردد.
💠 درخواستهای جدید به ترتیب دریافت، کنترل و بررسی خواهند شد.
💠 در صورتیکه توضیح ارائه شده برای عدم ارائه مدارک تکمیلی مرتبط با شرایط حاضر (ویروس کرونا) نباشد، منجر به رد پرونده و یا درخواستها خواهد شد.
💠 درخواستهای متقاضیان اصلی که برای اقامت دائم خود در کانادا بوده و وابستگانی در خارج از کشور دارند نیز مورد بررسی قرار خواهند گرفت ولی شاید در این روند بررسی، تأخیری وجود داشته باشد.
💠 با این حال، به متقاضیان اصلی که وابستگان آنها در خارج از کشور بوده و قادر به سفر نخواهند بود، اقامت دائم اعطا نخواهد شد.
💠 هنگامی که شرایط سفر مجدد امکان پذیر شد، متقاضیان از مراحل بعدی مطلع خواهند شد.

🔻تأییدیه های اقامت و ویزاهای اقامت دائم :

 

🔹متقاضیان اقامت دائمی که دارای تأییدیه اقامت دائم CoPR و یا ویزای اقامت دائم PRV هستند، در صورتیکه نمی توانند پیش از تاریخ انقضا مدرک خود سفر کنند، می بایست از طریق وب فرم اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا را از این موضوع مطلع سازند، سپس شرایط پرونده ها با توجه به شرایط خاص متقاضی بررسی می گردند.
🔹کسانی که دارای CoPR و یا PRV معتبر بوده و قادر به مسافرت نیستند و یا تمایل ندارند، می بایست به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا IRCC اطلاع دهند تا توضیحشان به عنوان یادداشت به پرونده شان اضافه گردد.
🔹همچنین یک یادآوری در خصوص تاریخ انقاضای مدارک می بایست به پرونده شان اضافه شود.
🔹اگر متقاضی بتواند پیش از تاریخ انقضای CoPR و یا PRV خود را به کانادا برساند، او می تواند از همان مدرک خود برای ورود به کانادا استفاده نماید.
🔹افرادی که CoPR و یا PRV آنها منقضی شده و عدم سفر و یا تمایل خود را به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا IRCC اطلاع داده اند، می توانند پرونده های خود را مجدد در طول مدت 90 روز بازبینی و بررسی کنند.

🔻بازگشایی برنامه ها :

🌀 هنگامی که متقاضی به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا IRCC از طریق وب فرم اطلاع داده است که می تواند سفر نماید، درخواست او امکان بازبینی و تأیید مجدد برای خود متقاضی و یا خانواده وی را خواهد داشت، به شرط آنکه معاینات پزشکی مهاجرتی و کنترل های کیفری و امنیتی را گذرانده باشند و دارای گذرنامه معتبر باشند.
🌀 اگر مدت 60 روز گذشته باشد و متقاضی هنوز IRCC را از عدم سفر خود به کانادا مطلع نکرده باشد ، می بایست یادداشتی برای تمدید 60 روز دیگر روی درخواست خود اضافه نماید.
🌀 از زمان شیوع ویروس کرونا، IRCC مجدد تأکیده کرده است که برنامه هایی که در حال حاضر در دست بررسی هستند بسته و یا رد نخواهد شد. این اداره همچنین انعطاف پذیری خود را افزایش و سیاست گذاری های مختلفی را در طول شیوع ویروس کرونا برای اسکان هرچه بیشتر اتباع خارجی معرفی کرده است.

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت و کار در کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما

با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
5/5
0

نویسنده این مطلب: Sarah

اسکرول به بالا