آخرین وضعیت دانشجویان بین المللی

زمان مطالعه: 5 دقیقه

اطلاعات کامل در مورد تأثیر ویروس کرونا بر مهاجرت، پناهندگی، شهروندی و خدمات پاسپورت از سوی IRCC منتشر شده است. اطلاعات بیشتر را در لینک های زیر جستجو کنید:

🟥 برای دانشجویان خارجی بطور مشخص:


• دانشجویان خارجی که در کانادا می مانند می توانند برای تجدید استادی پرمیت خود اقدام کنند و در جریان پروسه تجدید مجوزشان می توانند به کار و تحصیل خود ادامه دهند.

• در حال حاضر دانشجویان خارجی که استادی پرمیت آنها قبل از 18 مارچ 2020 صادر شده است می توانند به کانادا سفر کنند.

• اگر استادی پرمیت یک دانشجوی خارجی در تاریخ 18 مارچ یا پس از آن صادر شده باشد، در حال حاضر مجاز به سفر به کانادا نیستند.

 

🟥 اطلاعاتی برای دانشجویان بورسیه شده دولت کانادا


• اداره امور بین الملل کانادا در ارتباط نزدیک با مقامات تصمیم گیرنده در خصوص بورس ها و اسکالرشیپ است تا راهنمایی ها و حمایت های لازم را به دریافت کنندگان اسکالرشیپ ارائه کند. افرادی که در این خصوص نگرانی هایی دارند می توانند در درجه اول از مراکز آموزشی میزبان خود کسب اطلاعات کنند.

• ددلاین های اسکالرشیب دانشجویان خارجی: اداره امور بین الملل کانادا (GAC) ددلاین های کلیه رقابت های اسکالرشیپ موجود را تمدید کرده است. اطلاعات بیشتر را در سایت EduCanada.ca پیدا کنید.

• دانشجویان خارجی که تحت یکی از برنامه های تبادل دانشجو در حال حاضر در کانادا هستند، می توانند به کشور خود بازگشته و بصورت آنلاین تحصیلات خود را ادامه دهند؛ این اقدام جریمه ای برای دانشجو نخواهد داشت. در صوتیکه دانشجویی تصمیم بگیرد تحصیلات خود را متوقف کند، همچنان بخش سرشکن شده ای از مبلغ اسکالرشیپ خود را دریافت خواهد کرد.

• برای کسب آخرین اطلاعات درباره بورس¬ها و اسکالرشیپ¬های دولت کانادا، برای دریافتEduCanada RSS مشترک شوید یا به صفحه فیس بوک @EduCanada.Official مراجعه کنید.

 

🟥 اقامت دانشجویان


• از دانشجویان خارجی که در پردیس دانشگاه¬ها زندگی می کنند دعوت می شود در تماس دائمی با مراکز آموزشی میزبان خود در کانادا باشند -بخصوص دفتر دانشجویان بین المللی-، تا در جریان اطلاعات لازم در خصوص خدمات اقامتی و حمایتی برای دانشجویان خارجی در شرایط فعلی قرار بگیرند.

• هر مرکز آموزشی در خصوص ارائه خدمات حمایتی به دانشجویان خود مستقلاً تصمیم گیری می نماید.

• اداره امور بین الملل کانادا بطور پیوسته با انجمن¬های آموزشی کانادا که مراکز آموزشی سراسر کشور را نمایندگی می کنند در تماس می باشد و در جریان است که اکثریت موسسات آموزشی کانادا خوابگاه¬های خود را برای اقامت دانشجویان خارجی و دانشجویان کانادایی که اقامتگاه دیگری ندارند باز نگه داشته اند. اما از آنجا که اقامت در پردیس دانشگاه¬ها دیگر ارائه نمی شود، این مراکز در تلاش هستند تا به دانشجویان خارجی برای پیدا کردن اقامتگاه مناسب کمک نمایند.

 

🟥 مراقبت های بهداشتی، از جمله سلامت روانی


• از دانشجویان خارجی دعوت می شود در تماس دائمی با مراکز آموزشی میزبان خود باشند -بخصوص دفتر دانشجویان بین المللی، و بیمه کنندگان- تا در جریان اطلاعات لازم در خصوص اقدامات حمایتی برای دانشجویان خارجی در شرایط فعلی قرار بگیرند.

• اداره امور بین الملل کانادا بطور پیوسته با انجمن های آموزشی کانادا که مراکز آموزشی سراسر کشور را نمایندگی می کنند در تماس می باشد و در جریان است که موسسات کانادایی بصورت بسیار فعال در حال ارائه حمایت های روانشناسی و سلامت روانی مرتبط با پاندمیک به دانشجوان کانادایی و خارجی هستند.

• از دانشجویان دعوت می شود بصورت پیوسته با مراکز سلامت عمومی در سطح شهر، استان و منطقه مشاوره نمایند و اطلاعات لازم در خصوص راهنمایی ها و حمایت های ارائه شده به جامعه میزبان خود را دریافت کنند.

IRCC پردازش فوری را به صورت موردی بررسی میکند. کسانی که احساس می کنند پرونده آنها فوری است می توانند با بخش مهاجرت در IRCC.Rescheduling-RVreporteCOVID.IRCC@cic.gc.ca تماس بگیرند.

 

 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا