آزمون آیلتس IELTS

زمان مطالعه: 5 دقیقه

یکی از مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت به کانادا، نمره ی زبان است که یکی از آزمون های زبانی که میتوانید در ان شرکت کنید، آزمون آیلتس می باشد. آزمون آیلتس زیرنظر دانشگاه کمبریج، British Council و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می شود.

آزمون آیلتس در دو نوع جنرال و آکادمیک ارائه می گردد و مدت اعتبار آن دو سال است. توجه داشته باشید برای اقدام از طریق برنامه های استانی و اقامتی در کانادا نیاز به نمره ی آزمون آیلتس جنرال و درصورت ادامه تحصیل در کانادا نیاز به نمره ی آزمون آیلتس آکادمیک دارید.

برای اطلاع از مراکز برگزارکننده آزمون های آیلتس در ایران اینجا را کلیک کنید.

نمره ی آزمون آیلتس از 1 تا 9 می باشد و قبولی و ردی در آن وجود ندارد بلکه شما باید حداقل نمره مورد قبول برنامه ی مهاجرتی خود را کسب نمایید.

هر آزمون آیلتس از چهار بخش تشکیل می شود که نمره ی هر بخش نیز از 1 تا 9 می باشد. در کارنامه آزمون آیلتس، نمره ی هر بخش بهمراه نمره کلی متقاضی (Overall) نشان داده می شود.

👂 بخش Listening : 

در بخش شنیداری آزمون آیلتس، لهجه های متفاوتی را می شنوید ولی اکثر این لهجه ها بریتانیایی می باشد. سوالات این بخش بصورت چندگزینه ای، جای خالی و موارد مشابه می باشد. 

قبل از پخش شدن متن، شما فرصت دارید یک مرور سریع روی سوالات داشته باشید و واژه های خاص را بخاطر بسپارید. دقت کنید که هر یک از گفتگوها و متن هایی که می شنوید، تنها یک بار پخش می شوند و باید در همان زمان که می شنوید به سوالات پاسخ دهید.

مدت زمان این بخش 30 دقیقه می باشد.

🗣 بخش Speaking :

این بخش از آزمون آیلتس مدتی قبل و یا بعد از آزمون کتبی برگزار می شود. مدت زمان این بخش کمتر از 15 دقیقه است و در طول آزمون، فرد مصاحبه کننده سوالات مختلفی را از شما می پرسد. معمولاً این بخش با سوالاتی در مورد خودتان شروع می شود و سپس، فرد مصاحبه کننده موضوعی را روی کاغذ نوشته و به شما می دهد. شما فرصت دارید یک دقیقه به آن موضوع فکر کنید و سپس حداکثر تا دو دقیقه در مورد آن موضوع صحبت کنید.

پس از این مرحله، فرد مصاحبه کننده سوالاتی را از شما می پرسد که روان صحبت کردن و تسلط شما در صحبت را بسنجد.

📄 بخش Reading : 

در این بخش سه متن وجود دارد و سوالاتی از این متن ها طرح شده است که باید در 60 دقیقه پاسخ دهید. سوالات این بخش بصورت درست (True) و غلط (False) ، جای خالی، چهارگزینه ای و … می باشد.

 

✏️ بخش Writing :

در این بخش، شما باید دو انشا بنویسید. ابتدا باید یک یا چند نمودار و یا جدول را تحلیل کنید. در این بخش دقت کنید که حداقل 150 کلمه باید بنویسید. سپس، یک موضوع به شما داده می شود که ان را تحلیل کنید. حداقل تعداد کلمات مجاز برای این انشا 250 کلمه است. در آیلتس جنرال بجای تحلیل یک موضوع، باید یک نامه بنویسید.

مدت زمان این بخش نیز 60 دقیقه می باشد.

کارنامه آیلتس

پس از شرکت در آزمون آیلتس حدود دو هفته زمان میبرد تا نتیجه آزمون مشخص شود. یک نسخه از کارنامه برای متقاضی ارسال می گردد و او میتواند تا 5 نسخه نیز رایگان دریافت کند و به مراکز مورد نیاز خود ارسال کند.

 

 

⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕

شما در آزمون آیلتس چه نمره ای دریافت کرده اید؟

تجربیات خود در مورد این آزمون را با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
5/5
0

نویسنده این مطلب: soli

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا