آنچه درباره ویزای تحصیلی باید بدانید !

زمان مطالعه: 4 دقیقه
   
📚 در مرحله ادمیشن شما باید توانایی های خود را به دانشگاه اثبات کنید و در مرحله ویزا افسر مهاجرتی باید متقاعد شود که شما صرفا برای ادامه تحصیل قصد اخذ این ویزا را دارید و هدفتان ماندن غیر قانونی در کانادا نیست.
فاکتورهای زیر میتواند مقداری ریسک کار را بالاتر ببرد:

👨‍🎓 سن بالا: هر چه سن بالاتر میرود، ریسک رجکت شدن پرونده نیز بالاتر خواهد رفت.

👨‍🎓 معدل بسیار پایین: طبیعی است که این افراد بیشتر در معرض خطر رجکتی ادمیشن قرار دارند.

👨‍🎓 نداشتن مدرک زبان: داشتن یک آیلتس بالا میتواند دلیل محکمی برای نشان دادن تواناییهای شما و تصمیمتان به تحصیل باشد. اگرچه برای سن های پایین بدون مدرک زبان هم میشود اقدام کرد.

👨‍🎓 ضعیف بودن نامه ای که دلایل شما را برای تحصیل در کانادا نشان دهد. این نامه بسیار مهم است. در نوشتن آن دقت کنید.

👨‍🎓 نبودن دلایل کافی برای بازگشت به ایران پس از تحصیل و یا نبود دلایل کافی برای ماندن قانونی در کانادا: طبیعی است اگر افسر مهاجرت تشخیص دهد دلایل شما برای بازگشت کافی نیست و گمان میرود که شما تصمیم به ماندن غیر قانونی در کانادا داشته باشید، احتمال رجکتی ویزا بالا میرود.

👨‍🎓 پذیرش از کالج های نامعتبر: اگر پذیرش شما به جای دانشگاه و کالج های معتبر، از موسسات آموزشی باشد که چندان اعتباری ندارد و یا DLI نیستند، نباید به اخذ ویزا خوشبین باشید.

👨‍🎓 پذیرش برای رشته های بی ربط: برخی از دوستان متاسفانه به دلیل عدم آگاهی کافی، از رشته هایی پذیرش میگیرند که مشخصا هیچ استفاده ای در ایران ندارد و افسر مهاجرت متقاعد نمیشود که شما با این رشته میتوانید در ایران کار کنید. و یا بالعکس، رشته ای که انتخاب میکنید به راحتی در ایران قابل دسترس است و البته تاکید میکنم شما نتوانید دلیل تحصیل خود را در این رشته با صرف هزینه های کلان اثبات کنید.

👨‍🎓 گپ تحصیلی و کاری: طبیعی است اگر مدت زمان زیادی از اخذ آخرین مدرک تحصیلی شما گذشته باشد و در این مدت کار هم نکرده باشید، شانس شما برای گرفتن ادمیشن و یا ویزا پایین تر خواهد بود. زیرا دلیل محکمی برای علاقمندی مجدد شما به تحصیل پس از این همه سال وجود ندارد.

🔴 با تمام این وجود هیچکدام از این شرایط نمیتواند رد و یا قبولی پرونده شما را تضمین کند. زیرا این تصمیم فقط و فقط در انحصار اداره مهاجرت بوده و آنها راجع به شما اظهار نظر قطعی را خواهند داشت.

 

 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Samaneh

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا