اجازه تحصیل بلند مدت برای دارندگان اجازه کار کانادا

زمان مطالعه: 4 دقیقه

اجازه تحصیل بلند مدت برای دارندگان اجازه کار کانادا

تحصیل در کانادا بدون نیاز به اجازه تحصیل

هزاران نیروی کار خارجی موقت به کانادا می‌آیند تا مهارت‌های خود را در جهت پیشبرد اقتصاد و پر کردن شکاف‌های موجود در بازار کار این کشور به کار گیرند. در حالی که آنها نقش مهمی در رفاه کانادا ایفا می‌کنند، گاهی اوقات با موانعی در ادامه تحصیل روبرو می‌شوند. 

روز سه‌شنبه ۲۷ ژوئن، شان فریزر، وزیر مهاجرت کانادا، اقدام موقتی برای کمک به  نیروی کار خارجی موقت در جهت گسترش آینده شغلی و افزایش فرصت‌های انتقال آنها به اقامت دائم معرفی کرد.

 

  • با این اقدام جدید که به مدت سه سال اجرا می‌شود، این افراد می‌توانند بدون نیاز به دریافت اجازه تحصیل (study permit) به تحصیل بپردازند. 

نیروهای کار خارجی موقت در کانادا، اکنون می‌توانند در برنامه‌هایی تحصیلی بلند مدت بدون نگرانی در مورد دریافت اجازه تحصیل، به تحصیل بپردازند. 

تاکنون، نیروهای کار خارجی موقت می‌توانستند تنها در برنامه‌های شش ماهه یا کمتر تحصیل کنند یا آموزش ببینند و برای برنامه‌های طولانی‌تر باید اجازه تحصیل جداگانه درخواست می‌کردند. 

شان فریزر اظهار کرد: «نیروی کار خارجی موقت برای اقتصاد کانادا بسیار مهم است. با اعمال این سیاست، ما امیدواریم که اتباع خارجی را توانمند کنیم تا مهارت‌های خود را برای دستیابی به اهداف شغلی و رویاهای خود بهبود بخشند و در عین حال قصد داریم استعدادهای لازم را برای بازار کار خود پیدا کنیم.»

تسهیل درخواست ویزای ویزیتوری اعضای خانواده

نیاز به اجازه تحصیل برای ثبت‌نام در برنامه‌های تحصیلی بلند مدت، ظاهراً مانعی بوده است برای کسانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها و کالج‌ها دارند، از جمله متقاضیان برنامه‌های مهاجرتی که نیاز به ارتقاء یا تأیید مدارک خارجی خود دارند. 

از این پس، نیروی کار خارجی می‌توانند تا زمانی که اجازه کار  (work permit) آنها معتبر است یا تا زمان انقضای سیاست جدید، بدون محدودیت به صورت تمام وقت یا پاره وقت تحصیل کنند. این اقدام برای کسانی اعمال می‌شود که دارای اجازه کار معتبر هستند یا درخواست اجازه کار انها پیش از ۷ جون ۲۰۲۳ به اداره مهاجرت رسیده است. 

  • این سیاست عمومی موقت می‌تواند احتمال دریافت دعوتنامه برای درخواست اقامت دائم از طریق اکسپرس انتری را افزایش دهد. 

متقاضیان احتمالا بتوانند با دستیابی به سطح تحصیلات بالاتر یا با کسب تجربه کاری واجد شرایط در طول تحصیل پاره وقت، امتیاز خود را در سیستم جامع رتبه‌بندی (CRS) افزایش دهند. 

لازم به ذکر است که  کسب تجربه کاری کانادایی در طول تحصیل، تاثیری در برنامه تجربه کانادایی CEC نخواهد داشت و امتیازی برای آن در سیستم جامع رتبه‌بندی کسب نمی‌شود. 

سیاست جدید در حالی است که کارشناسان مهاجرت خواستار ارائه راه‌های بیشتری برای نیروهای کار خارجی موقت جهت دریافت اقامت دائم هستند. 

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا