ارزان ترین دانشگاه های کانادا

زمان مطالعه: 8 دقیقه
در ادامه قصد داریم شما را با ارزان ترین دانشگاه های کانادا آشنا کنیم.

دانشگاه های کانادا به نسبت سایر کشور ها بسیار مقرون به صرفه هستند و نرخ شهریه تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی و بومی پایین است. ما در این مقاله با 5 دانشگاه ارزان قیمت در کانادا برای تحصیلات دانشجویان بین المللی می پردازیم.
✅ از مزایای دانشگاه های کانادا این است که شما در یک محیط انگلیسی و یا فرانسوی زبان در یک کشور بسیار توسعه یافته تحصیل خواهید کرد. سیستم آموزشی در کشور کانادا از شهرت بالایی برخوردار بوده و با کشور‌هایی همچون انگلستان و ایالات متحده آمریکا قابل قیاس است.

عوامل مهمی که باعث میشود کانادا را به عنوان کشوری برای تحصیل انتخاب کرد:
✔️ 1- هزینه‌های مقرون به صرفه :
در مقایسه با دانشگاه‌های برتر ایالات متحده آمریکا، انگلستان و دیگر کشور‌های انگلیسی زبان، کانادا مدارک تحصیلی مختلفی ارائه می‌دهد که با توان و استطاعت مالی شما سازگارتر است.
✔️ 2- شهرت
کانادا از نظر داشتن یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در دنیا شهرت دارد و دانشگاه‌های آن نیز از این امر مستثنی نیستند
✔️ 3- سهولت زندگی:
تحصیل در یک کشور دیگر می‌تواند دلهره آور باشد، اما کسب این تجربه در یک کشور انگلیسی زبان و جهان اولی، شرایط را برای دانشجویان بین المللی آسانتر می‌کند.

🟥 شهریه دانشگاه‌ های کانادا در سال 2020

شهریه برای دانشجویان بین المللی که در کانادا تحصیل می‌کنند به نوع رشته تحصیلی و جایی که برای تحصیل انتخاب می‌کنند بستگی دارد. میزان شهریه برای دریافت مدرک کارشناسی از 8000 دلار تا 50000 دلار در سال متغیر خواهد بود، در حالی که شهریه سالانه برای مدارک کارشناسی ارشد بین 4000 تا 42850 دلار هزینه خواهد داشت.
براساس آخرین آمار، وب سایت U.S. News لیستی از ارزان ترین دانشگاه های کانادا منتشر کرده است که عبارتند از :

• دانشگاه مموریال
• دانشگاه ساسکاچوان
• دانشگاه ویکتوریا
• دانشگاه سایمون فریزر
• دانشگاه آلبرتا
• دانشگاه منونایت
• دانشگاه دومینیکن
• دانشگاه سنت بونیفیس
• دانشگاه برندون
• دانشگاه بریتیش کلمبیا

 

 

⭕ دانشگاه مموریال

در این دانشگاه صدها رشته متفاوت تدریس می‌شود و شیوهٔ آموزشی آن که به کم‌تعداد بودن کلاس‌ها تأکید دارد از استانداردهای بالایی برخوردار است. علاوه‌برآن، این دانشگاه برای دانشجویان تیزهوش بورسیهٔ تحصیلی درنظر می‌گیرد و دانشجویان می‌توانند در پردیس دانشگاه کار کنند. شهریهٔ رشته‌های کارشناسی۸۸۰۰ دلار و رشته‌های دکترا ۱۳,۷۰۵ دلار است. دانشجویان خارجی ۱۱ درصد کل دانشجویان این دانشگاه را تشکیل می‌دهند.

 

⭕ دانشگاه ساسکاچوان

دانشگاه ساسکاچوان (University of Saskatchewan) یکی از بهترین دانشگاه های کانادا است و از جمله دانشگاه‌های ارزان این کشور است. شهریهٔ آن از ۶۰۰۰ دلار است. بیش از صدها سال است که این دانشگاه آموزش‌هایی استثنایی را ارائه می‌دهد و شیوهٔ تدریس آن پیشرفته و به‌روز است.

 

⭕ دانشگاه ویکتوریا

شهریهٔ دانشگاه ویکتوریا (University of Victoria) از 5۰۰۰ تا 8۰۰۰ دلار است. این دانشگاه در کارهای تحقیقاتی بسیار ارزنده در زمینه‌های مختلف و نیز در تلاش‌های نوآورانه ملی و بین‌المللی پیشگام است. اساتید این دانشگاه افرادی متعهد و دلسوز هستند و خدمات آموزشی باکیفیتی را به دانشجویان (بدون هیچ تبعیضی بین دانشجویان بومی و خارجی) ارائه می‌دهند.

⭕ دانشگاه سایمون فریزر

شهریهٔ دانشگاه سایمون فریزر (Simon Fraser University) از 5000 دلار است. این دانشگاه غیرانتفاعی در سال ۱۹۶۵ در برنابی تأسیس شد و به‌دلیل کارهای تحقیقاتی فوق‌العاده‌ای که در زمینه‌های مختلف ترتیب می‌دهد شهرت زیادی کسب کرده است. از رشته‌های تحصیلی مهم آن می‌توان به علوم بهداشت و سلامت، علوم کاربردی، طراحی محیطی، هنر و علوم اجتماعی در مقاطع مختلف اشاره کرد.


 

⭕ دانشگاه آلبرتا

آلبرتا یکی از ۵ دانشگاه برتر کانادایی است که بیش از ۱۷۰ گرایش در رشته‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد. دانشگاه آلبرتا بزرگترین حامی پردیس آلبرتاست. این مؤسسه همواره نقشی فعال در بهبود و افزایش کارامدی بخش آموزشی آلبرتا داشته و در این زمینه پیشگام بوده است. شهریهٔ رشته‌های دکترا و ارشد $10,500 CAD دلار است.


⭕ دانشگاه منونایت کانادا

دانشگاه مسیحی منونایت کانادا (Canadian Mennonite University) در وینیپگ مانیتوبا واقع شده است. بیش از ۱۷۵۰ دانشجوی ثبت‌نامی دارد و شهریهٔ آن برای دانشجویان خارجی مقطع کارشناسی 8000 دلار است. این دانشگاه رشته‌های متنوعی دارد که از آن جمله می‌توان به ریاضیات، موسیقی و علوم اجتماعی اشاره کرد.

⭕ کالج دانشگاه دومینیکن

شهریهٔ کالج دانشگاه دومینیکن (Dominican University College) بیش از 6000 دلار است و یکی از ارزان‌ترین دانشگاه‌های کل کانادا به شمار می‌رود. این دانشگاه در مرکز اتاوا واقع است و رشته‌های تخصصی آن فلسفه و الهیات هستند.

 

⭕ دانشگاه سنت بونیفیس

دانشگاه فرانسوی‌زبان سنت بونیفیس (Universite de Saint-Boniface) در وینیپگ مانیتوبا واقع شده است. درحال‌حاضر بیش‌از ۱۲۰۰ دانشجو در پردیس این دانشگاه ساکن هستند و بیش از ۵۰۰۰ ثبت‌نام در رشته‌های آموزش آنلاین آن انجام شده است. این مؤسسه به دانشگاه مانیتوبا وابسته است و کیفیت آموزش آن در رشته‌های خدمات اجتماعی، علوم و نیز به‌عنوان دانش‌سرا زبانزد است. شهریهٔ این دانشگاه برای دانشجویان خارجی ۶۴95 تا 10505 دلار است.

 

⭕ دانشگاه برندون

این دانشگاه که در برندون مانیتوبا واقع شده است، هر ساله بیش از ۳۰۰۰ دانشجوی دورهٔ کارشناسی را ثبت‌نام می‌کند. شهریهٔ آن $7,203 – $7,968 دلار است و معروف‌ترین رشته‌های آن هنرهای آزاد و رشته‌های علوم هستند.

⭕ دانشگاه بریتیش کلمبیا

این دانشگاه در سال ۱۹۰۸ تأسیس شده است و یکی از مؤسسات تحقیقاتی پیشگام در کانادا محسوب می‌شود. در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان رتبهٔ ۴۰ را دارد. شهریهٔ دانشگاه بریتیش کلمبیا از 8000 دلار به بالا است و از بیش از ۱۴۰ کشور جهان دانشجو می‌پذیرد. دو پردیس بسیار بزرگ دارد و محیط آموزشی آن واقعا استثنایی است. هدف بریتیش کلمبیا تعلیم و تربیت شهروندانی است که به افزایش کیفیت زندگی اجتماعی و ایجاد جوامعی پایدارتر کمک کنند.

 

⭕ دانشگاه کنکوردیا

دانشگاه کنکوردیا (Concordia University) یک دانشگاه عمومی غیرانتفاعی است که در سال ۱۹۷۴ در مونترال، استان کبک تأسیس شد. شهریهٔ این دانشگاه از 6000 تا 8000 دلار است. دارای چهار دانشکده است که در رشته‌های مهندسی، هنرهای زیبا، هنر و علوم دانشجو می‌پذیرند. این دانشگاه به‌خاطر کیفیت علمی بالایی که دارد تا کنون موفق به کسب جوایز متعددی شده است

👇 برای اپلای کردن به عنوان یک دانشجوی بین المللی در دانشگاه‌های کانادا، باید شرایط و الزامات ویژه‌ای را برآورده کنید. علاوه بر دارا بودن الزامات یک دانشجوی معمولی از جمله توصیه نامه، رزومه و سوابق تحصیلی، ممکن است از شما خواسته شود که موارد زیر را نیز ارائه نمایید:

🔵 اثبات تمکن مالی
🔵 مهارت‌های زبان انگلیسی
🔵 تقاضانامه بین المللی
🔵 اطلاعات گذرنامه
🔵 یک نسخه ترجمه شده از ریزنمرات قبلی شما

✅ در مجموع، تحصیل در کانادا به عنوان یک دانشجوی بین المللی به شما این امکان را می‌دهد تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، مدرک تحصیلی معتبری در سطح بین المللی کسب نمایید.

 

(شهریه دانشگاه بر اساس تعداد واحدهای درسی قابل تغییر است.)

 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به تحصیل در کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا