استان کبک کانادا

زمان مطالعه: 5 دقیقه

این استان از لحاظ مساحتی بزرگترین استان و از لحاظ جمعیتی دومین استان بزرگ (بعد از استان انتاریو) در کشور کانادا می باشد و تنها استانی است که مردم آن زبان اصلی خود را فرانسه می دانند و فرانسوی صحبت می کنند.افراد ساکن در شمال این استان بسیار کم هستند و تراکم جمعیت 6 نفر در هر کیلومتر مربع می باشد اکثر ساکنان این استان در مناطق شهری در نزدیکی رودخانه سنت لارنس بین دو شهر مونترال و کبک سیتی ، زندگی می کنند .

کبک از سمت غرب به استان انتاریو ( Ontario ) از سمت شمال به تنگه Hudson و از سمت شرق به استان نیوفاندلند و لابرادور ( Newfoundland and Labrador)و خلیج سنت لارنس (Saint Lawrenc )و از جنوب به استان نیوبرانزویک (New Brunswick) منتهی می شود.

مرکز این استان، کبک سیتی (سومین شهر بزرگ این استان)و بزرگترین شهر آن مونترال است که دومین شهر بزرگ کانادا نیز محسوب میشود و همچنین مونترال مرکز اصلی تجاری این استان می باشد.

 
اقتصاد

🔘 کبک از لحاظ اقتصادی، بسیار صنعتی و مدرن شده و جایگاه سی و هفتم در اقتصاد دنیا را ازآن خود کرده است. حدود 50 هزار نفر از نیروی کار این استان در 158 شرکت مشغول به کارند.
در بخش هایی تولیدی این استان، محصولات پیشرفته و متنوعی برای صادرات تولید میشود . لوازم کنترل ترافیک هوایی، نرم افزار، قطارهای زیر زمینی، هلیکوپتر، تصفیه کننده های هوا و….. از تولیدات این استان می باشند. کبک، دومین اقتصاد بزرگ در کانادا را دارد. تقریبا 60 درصد از تولیدات صنعت هوافضای کشور کانادا در شهر کبک می باشد که در سال 2009 فروش آن 12.4 میلیارد دلار بوده است.
تقریبا 52 درصد از شرکت های بزرگ کانادایی در استان کبک و عمدتا در مونترال و کبک سیتی ، مستقر هستند. ازجمله شرکت های بزرگ مخابراتی مانند موتورولا و اریکسون و حدود 115 شرکت مخابراتی دیگر… در این استان مشاغل مربوط به معدن نیز 6/3 درصد تولید ناخالص داخلی کبک را به خود اختصاص داده است.
همچنین مونترآل نیز در سال اخیر به عنوان مرکز اصلی تولید فیلم شناخته شده است.

آب و هوا

🔘 به علت گستردگی جغرافیایی، آب و هوای این استان در مناطق مختلف، متفاوت است ولی در حالت کلی زمستان و تابستان های طولانی از جمله فصل هایی هستند که دراین استان نقش پر رنگ تری دارند و دو فصل دیگر یعنی بهار و پاییز بسیار کوتاه میباشند.زمستانها بسیار سرد و برفی و تابستان ها گرم و نمناک می باشد .در قسمت هایی جنوبی استان کبک زمستان شدیدتر است. دوره زمستان در این شهر هایی جنوبی به چهار ماه می رسد.
در بعضی از شهر های این استان مانند مونترال زمستان دما به 14- درجه و تابستان دما به 28 درجه هم میرسد .

مسکن

🔘 یکی از استان هایی که بازار خرید مسکن درآن پر رونق است استان کبک می باشد.با توجه به موقعیت خوب اقتصادی و مساحتی این استان برخی از شهر های آن مانند مونترال و کبک سیتی در رده ارزانترین شهرها برای خرید مسکن قرار می گیرند.البته بازهم این نرخ در مناطق مختلف، متفاوت می باشد اما این مقدار به نسبت میانگین کل نرخ خرید در کشور پایین تر است .حتی در مقایسه ی دو شهر مونترال و کبک سیتی هم کبک سیتی ارزانتر از مونترال می باشد.

بهداشت

🔘 طبق قانون اساسی کشور کانادا همه شهروندانی که در استانهای این کشور زندگی می کنند حق استفاده از خدمات درمانی رایگان رادارند.البته این خدمات در هر استان ممکن است متفاوت باشد اما به طور کلی بیشتر خدمات درمانی شامل آزمایش های پزشکی، تست دارو، مراقبت های اورژانسی، مراقبت های بیمارستانی و مراقبت های اورژانسیرایگان می باشد و شهروندان هزینه ای برای این خدمات به طور مستقیم پرداخت نمی کنند و فقط خدمات جراحی زیبایی و برخی از خدمات درمانی دندان را شامل نمی شود.

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به تحصیل در کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Main Admin

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا