افزایش مهاجرت دانشجویان بین المللی به کانادا

زمان مطالعه: 6 دقیقه

دانشجویان بین‌المللی بیشتری به کانادا مهاجرت می‌کنند

🔹 تجربه کاری کانادایی و مشاغل پردرآمد، عامل اصلی ماندگاری دانشجویان بین المللی در کاناداست.

 

دانشجویان بین المللی بیشتر و بیشتر تحصیل در کانادا را انتخاب می کنند و دولت کانادا آنها را به عنوان منبع نیروی کار امیدوار کننده می داند.
براساس اداره مهاجرت ، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) ، تعداد دارندگان مجوز تحصیل از 122،700 به 642،500 بین سال های 2000 و 2019 افزایش یافته است.

از هر 10 دانشجوی بین المللی که پس از سال 2000 وارد کانادا شدند ، سه نفر از زمان دریافت اولین اجازه تحصیل ، به اقامت دائم منتقل شدند. این مطابق با گزارشی است که توسط آمار کانادا ارائه شده است ، که جزئیات آن نشان می دهد نیمی از دانشجویان کارشناسی ارشد و شش نفر از هر 10 دانشجوی دکترا در همان بازه زمانی انتقال یافته اند.
فارغ التحصیلان بین المللی که در تحصیلات تکمیلی غیر دانشگاهی ثبت نام کرده اند مورد توجه خاص هستند. تعداد این فارغ التحصیلان بین المللی که برای اولین بار بین سالهای 2010 و 2014 ثبت نام کردند و ساکن دائمی شدند ، در مقایسه با کسانی که برای اولین بار بین 2000 و 2004 ثبت نام کردند ، بیش از دو برابر شد.
این ممکن است نشان دهد که تعداد فزاینده ای از دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل در مقطع متوسطه برای فرصت اقامت دائم به کانادا می آیند. ورود به دوره های بعد از متوسطه غیر دانشگاهی ممکن است از قبولی در کورس های دانشگاه راحت تر باشد.
در میان دانشجویان بین المللی که بین سالهای 2010 و 2014 اولین مجوز تحصیل خود را دریافت کرده اند ، تقریباً نیمی (46 درصد) از افرادی که از هند می آیند در مدت 5 سال اقامت دائم می کنند ، بیش از هر کشور دیگر. پس از هند، نیجریه با 30 درصد و ویتنام با 21 درصد پس از آن قرار دارند.

فارغ التحصیلان دانشجوی بین المللی که در طول دوره تحصیل یا پس از فارغ التحصیلی کار می کردند ، بیشتر (60 درصد) اقامت دائم می کنند. علاوه بر این ، کسانی که شغل با درآمد بالاتری دارند ، احتمال اقامت دائم آنها بیشتر است.
برای کسانی که بین سالهای 2005 و 2009 اولین مجوز تحصیل خود را دریافت کرده اند و سالانه 50 هزار دلار یا بیشتر حقوق داشتند ، 87 درصد به اقامت دائم تبدیل شدند. برای کسانی که حقوق سالانه زیر 20 هزار دلار دارند ، فقط 46 درصد از این افراد اقدام به انتقال می کنند.

با نگاهی کلی به این داده ها ، به نظر می رسد که داشتن تجربه کاری کانادایی و مشاغل پردرآمد قوی ترین عواملی هستند که بر تصمیم فارغ التحصیلان بین المللی برای اقامت دائم در کانادا تأثیر می گذارند.

 

 

 

چرا دانشجویان بین المللی برای کانادا مناسب هستند

دانشجویان بین المللی بخشی جدایی ناپذیر از جمعیت کانادا هستند که اخیراً به دلیل بازگشت دانشجویان بین المللی و سایر مهاجران به سطح قبل از همه گیری بازگشتند.
دلیل اینکه دانشجویان بین المللی کاندیداهای خوبی برای بازار کار کانادا هستند به دلیل عوامل متعددی است.
🔵این شامل سن نسبتاً جوان ، مدارک تحصیلی کانادایی ، تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی و در برخی موارد ، تجربه کاری کانادایی آنها می باشد. بسیاری نیز می توانستند در جوامع محلی خود ادغام شده و شبکه های اجتماعی را برای خود بسازند.

به همین ترتیب ، دانشجویان بین المللی ممکن است نسبت به ساکنان دائمی که از کشور خارج از کشور با اعتبار خارجی و تجربه کار می آیند ، برتری داشته باشند.
فارغ التحصیلان دانشجویان بین المللی ممکن است واجد شرایط درخواست مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) باشند. این یک اجازه کار آزاد است که به فارغ التحصیلان یک موسسه یادگیری تعیین شده (DLI) اجازه می دهد تا برای هر کارفرمایی در کانادا کار کنند و تجربه کار ارزشمند کانادایی را بدست آورند.

🔸از طریق این کار، فارغ التحصیلان ممکن است بتوانند به اقامت دائم منتقل شوند. کسانی که حداقل یک سال سابقه کار در کانادا دارند و می توانند مهارت خود را در یکی از دو زبان رسمی کانادا (انگلیسی یا فرانسه) نشان دهند ، ممکن است بتوانند از طریق کلاس تجربه کانادا (CEC) وضعیت اقامت دائم را بدست آورند.
🔸برخی از فارغ التحصیلان دانشجویی بین المللی ، به ویژه فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد و دکترا که دارای تجربه خارجی هستند ، ممکن است تصمیم بگیرند که پس از فارغ التحصیلی مستقیماً برای اقامت دائم اقدام کنند ، نه اینکه مسیر PGWP را طی کنند.

 

از نظر شما تاثیر گذار ترین حضور دانشجویان بین المللی برای اقتصاد و فرهنگ کانادا در این سالها چه بوده است؟
سوالات شما را در کامنت ها پاسخگو هستیم.

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
5/5
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا