اقدامات لازم جهت حمایت از دانشجویان بین المللی

زمان مطالعه: 7 دقیقه

نگاهی به سیاستهای اخیر کانادا در راستای حمایت از دانشجویان بین المللی در دوره شیوع ویروس کرونا

 
🟥 اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی (IRCC ) اقدام به انتشار خلاصه ای از اقدامات موقتی که در شرایط فعلی برای دانشجویان بین المللی در حال اجرا است مانند: مجوز تحصیل و مجوزهای کار پس از تحصیل نموده است.

🟥 با معرفی محدودیت های سفر سختگیرانه که برای کنترل شیوع ویروس کرونا در ماههای اخیر وضع شده بودند، تأثیر زیادی بر برنامه های مهاجرت کانادا داشته است. محدودیت های سفر، ورود دانشجویان بین المللی به کانادا را محدود می کند.
 
 

💯طبق دستورالعمل های دولت فدرال، فقط دانشجویان بین المللی که در سه دسته زیر قرار می گیرند، می توانند در حال حاضر وارد کانادا شوند :

1- دانشجویان بین المللی با مجوز تحصیل معتبر.
2- دانشجویان بین المللی که در 18 مارچ سال 2020 یا قبل از آن مجوز تحصیل خود را دریافت نموده اند.
3- یا دانشجویان بین المللی که از ایالت متحده به این کشور می آیند.

❌ کانادا نقشی که دانشجویان بین المللی در امور اجتماعی و اقتصادی این کشور دارند را به رسمیت می شناسد. به همین دلیل اقدامات مختلفی را برای اطمینان از اینکه دانشجویان بین المللی که کانادا را برای تحصیل انتخاب می کنند، انجام داده است.
❌ این تغییرات شامل یک پروسه مجوز تحصیل در دو مرحله و توانایی شروع تحصیل به صورت آنلاین است که در این زمان برای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP ) محاسبه خواهد شد.
 
 

🛑 برای آن دسته از افرادی که این تغییرات را دنبال می کنند یا ممکن است برنامه های آنها تحت تأثیر قرار بگیرند، در اینجا یک نمای کلی از سیاست های موقت فعلی تحصیل در کانادا بیان شده است :

❌ این اطلاعات بر اساس آخرین اقدامات تسهیل کننده برای حمایت از دانشجویان بین المللی که در دوران شیوع ویروس کرونا دچار خسارت و یا آسیب شده اند، در وب سایت دولت کانادا منتشر شده است.

💢 مجوزهای تحصیل
💢 برنامه مجوز کار پس از فارغ التحصیلی
💢 دانشجویانی که در کانادا هستند.
 

🔴مجوزهای تحصیل :

🔺 شیوع ویروس کرونا موجب شده که دانشجویان خارجی نتوانند مدارکی که معمولا برای مجوزهای تحصیل در کانادا نیاز دارند را دریافت کنند.
🔺 برای رفع این اوضاع، IRCC یک فرآیند تأیید دو مرحله ای را به اجرا در آورده است که امکان شروع ترم پائیز به صورت آنلاین و بدون اجازه تحصیل برای دانشجویان بین المللی فراهم شده است. کسانی که نتوانسته اند داده های بیومتریک، نتایج معاینات پزشکی و یا سایر اسناد مورد نیاز برای مهاجرت خود را ارائه دهند، همچنان می توانند برای مجوز تحصیل در نظر گرفته شوند. افرادیکه در مرحله اول تأیید شده اند، پیش تر معیارهای مجوز تحصیل را اخذ نموده اند.
🔺 IRCC اذعان داشته که درخواستهای مجوز تحصیل که ارائه شده اند، در اسرع وقت پردازش خواهند شد.
🔺 دانشجویانی که هر دو مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارند، با وجود محدودیت های ورود امکان سفر به کانادا را خواهند داشت.

🔴 برنامه مجوز کار پس از فارغ التحصیلی :

🔺 بعد از اینکه دانشجو برنامه تحصیلی خود را نزد یکی از موسسات مشخص کانادا (مانند کالج و یا دانشگاه ) به پایان رسانید، می تواند حداکثر تا سه سال مجوز کار بعد از تحصیل (PGWP) را بدست آورد. مدت زمان نهایی PGWP بستگی به مدت زمان تحصیل فرد در موسسه آموزشی کانادا دارد. پیش از دوره شیوع، تحصیل از راه دور برای اخذ PGWPواجد شرایط نبود. طی ماههای گذشته IRCC با ارائه اعلامیه هایی اعلام کرد که تحصیل به صورت آنلاین شرایط را برای PGWP مهیا می نماید.
🔺 در حال حاضر، دانشجویان می توانند تا 30 آپریل سال 2021 در خارج از کشور تحصیل نمایند، بدون اینکه صلاحیت آنها یا مدت زمان مجوز کار بعد از تحصیل آنها تحت تأثیر قرار گیرد. تنها شرط این موضوع این است که آنها بتوانند حداقل 50 درصد از برنامه تحصیلی خود را در کانادا انجام دهند.

🔺علاوه بر این، دانشجویانی که در برنامه 8-12 ماهه که در ترم های بهار، تابستان و یا پائیز ( می و سپتامبر) سال 2020 آغاز شده اند، ثبت نام کرده اند، حتی اگر کل دوره خود را تکمیل کنند، می توانند برایPGWP درخواست دهند، حتی اگر دوره های تحصیلی خود را در خارج از کشور گذرانده باشند.

🔺 سرانجام، دانشجویانی که در برنامه ای برای ترم می و سپتامبر 2020 ثبت نام کرده اند که تا پایان 30 آپریل 2021 به صورت آنلاین تحصیل کنند و برای بیش از یک برنامه واجد صلاحیت فارغ التحصیل شوند، می توانند مدت زمان برنامه های تحصیلی خود را تلفیق نموده و برای PGWP درخواست دهند.

🔺 این شرایط برای دانشجویان آینده نیز وجود داشته که مستلزم سپری کردن 50 درصد کل تحصیلات خود در کانادا هستند.

 

🔴دانشجویانی که در کانادا هستند.

🔺 IRCC اعلام کرده است که اگر دانشجویان بیش از 50 درصد برنامه خود را به صورت آنلاین انجام دهند، تحصیلات خود را به صورت نیمه وقت و یا کاهش داده اند و یا بنا به محدودیت های اعمال شده برای حضور در کلاس ها و وقفه ایجاد شده، همچنان واجد شرایط برای دریافت PGWP خواهند بود.

 

 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
0

نویسنده این مطلب: Sarah

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا