اقدامات ویژه کانادا برای متقاضیان ویزا تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا

زمان مطالعه: 9 دقیقه
کانادا اقدامات ویژه ای را برای متقاضیان ویزا که تحت تأثیر شیوع کروناویروس در ایران و کره جنوبی قرار دارند ، گسترش می دهد.
اداره مهاجرت کانادا در تلاش است تا برای کسانی که اقدامات مهار COVID-19 مانع فرآیند درخواست ویزایشان در چین ، ایران و کره جنوبی می شوند، اسکان دهد.
اداره مهاجرت کانادا همچنین در تلاش است تا متقاضیان ویزا از چین ، ایران و کره جنوبی را در خود جای دهد ، زیرا گسترش coronavirus (COVID-19) باعث اختلال در سرویس و محدودیت سفر می شود. به اتباع این سه کشوری که متقاضی ویزای کانادا شده اند، اما به دلیل شرایطی که خارج از کنترل آنها نباشد ، زمان بیشتری برای تکمیل مراحل لازم از جمله تهیه اثر انگشت و عکس به آنها داده می شود.
پناهندگان مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) اقدامات ویژه ای را که در تاریخ 7 فوریه برای چین انجام شده است ، گسترش داد تا شهروندان ایران و کره جنوبی را در 29 فوریه نیز دربرگیرد.
در صفحه IRCC آمده است كه اقدامات ویژه ای در مورد متقاضیان زیر وجود دارد:

🔹 اتباع چینی ، ایرانی یا کره جنوبی؛ یا
🔹 کسانی که در چین ، ایران یا کره جنوبی هستند. و
🔹 کسانی که تحت تأثیر اختلال در خدمات یا محدودیت های مسافرتی مربوط به COVID-19 قرار دارند

“اختلال” ممکن است شامل موارد زیر باشد:

🔸 تعطیل شدن مرکز درخواست ویزا؛
🔸 اختلال در خدمات
🔸 دسترسی محدود به دفاتر و مشاغل دولت محلی. و
🔸 دسترسی محدود به پزشک که می تواند معاینه پزشکی مهاجرت را انجام دهد.
 
 
IRCC همچنین قادر خواهد بود به کسانی که نیاز به یک مدرک معتبر دائمی برای بازگشت به کانادا دارند، کمک کند. علاوه بر این ، اداره مهاجرت هنوز هم درخواست هایی ناقص از کسانی که متقاضی ویزای توریستی، کاری، تحصیلی یا اقامت دائم هستند، می پذیرد.

صفحه وب IRCC می گوید: “هیچ برنامه در حال انجام به دلیل عدم وجود مستندات بسته یا رد نمی شود.” “ما به طور خودکار 90 روز دیگر مهلت برای انجام این مراحل به شما میدهیم. هر زمان که توانستید ، مراحل را در اسرع وقت برای جلوگیری از تأخیر انجام دهید.”
🔴 نامه‌های بایومتریک
دستورالعمل اجرایی در خصوص نامه‌های بایومتریک بدین صورت خواهد بود که برای کسانی که قادر نیستند در مهلت 30 روزه مقرر در نامه برای انگشت نگاری حضور یابند، تا 90 روز فرصت در نظر گرفته می‌شود. IRCC دستورالعمل های ویژه ای را برای متقاضیان مقیم دائم متاثر ، متقاضیان مجوز کار یا تحصیل و متقاضیان تابعیت وضع کرده است. در بیشتر موارد ، ارتباط با IRCC از طریق Web-Form بصورت آنلاین ضروری است.

🔴 درخواست‌های داخلی برای اقامت دائم
پذیرش برای درخواست‌های اقامت دائم جدید همچنان ادامه دارد. متقاضیانی که به دلیل شرایط پیش آمده، قادر به تکمیل پرونده‌های خود نیستند، پرونده آن‌ها تا 90 روز در سیستم باقی می‌ماند و بررسی می‌شود.
متقاضیان پرونده‌های جدید که مدارک آن‌ها کامل نیست، باید همراه با درخواست خود توضیح دهند که چگونه شیوع ویروس کرونا در روند پرونده آن‌ها اختلال ایجاد کرده است. پرونده‌هایی که این توضیح را ندارند یا به دلیلی غیر از شرایط شیوع ویروس کرونا مدارک آن‌ها کامل نیست، رد می‌شوند و هزینه‌های پرداختی مرتبط، به متقاضی مسترد می‌گردد. دلیل رد پرونده باید به اختلالات ایجاد شده به خاطر شرایط موجود ربطی نداشته باشد.
در مورد متقاضیان اقامت دائم، چنانچه متقاضی اصلی در خاک کانادا حضور داشته باشد و اخیرا وابستگان خود را در “چین”، “کره جنوبی” یا “ایران” ملاقات کرده باشد، روند پرونده آن‌ها ممکن است با کمی تاخیر پیش رود. چنانچه وابستگان او به دلیل ممنوعیت‌های موجود، قادر به سفر نیستند، اقامت دائم به متقاضی اصلی داده نمی‌شود و پس از برقراری مجدد امکان سفر برای وابستگان، متقاضی در جریان مراحل و اقدامات بعدی قرار می‌گیرد.

🔴 درخواست‌های شهروندی (Citizenship Applications)
در مورد متقاضیان درخواست‌ شهروندی که به دلیل شرایط موجود، قادر به حضور در مراسم آزمون، آزمون مجدد، مصاحبه یا سوگند نبوده‌اند؛ به محض این‌که اداره مهاجرت از حضور مجدد آن‌ها در خاک کانادا اطمینان حاصل نمود، به آن‌ها تاریخ جدید برای حضور در مراسم داده می‌شود. مامور مربوطه باید اطمینان حاصل کند که تاریخ جدید در یک بازه زمانی مناسب داده شود تا روند پرونده‌ها دچار تاخیر بی مورد نگردد.

🔴 درخواست تکمیل مدارک در مورد پرونده‌های در حال بررسی
چنان‌چه درخواست برای تکمیل مدارک از جانب افسر مهاجرت، فرستاده شده و متقاضی به علت شرایط پیش آمده، قادر به فرستادن مدارک در مهلت مقرر نباشد؛ افسر مهاجرت باید دوباره درخواست را مطرح نموده و 90 روز مهلت اضافه به متقاضی دهد تا مدارک خود را ارسال نماید.

🔴 درخواست مدارک
مامور مربوطه برای آن دسته از متقاضیان که دفاتر محلی مهاجرت را از بازگشت خود از ایران، چین و کره جنوبی مطلع نموده‌اند، 30 روز مهلت اضافی برای ارائه مدارک به اداره مهاجرت در نظر می‌گیرد.
 
 
🔴 دارندگان ویزای موقت: توریستی، نیروی‌کار، تحصیلی
به خاطر منع ورود ایرانیان به کشور‌‌های همسایه، ایرانیان قادر نخواهند بود تا مراحل انگشت نگاری، مصاحبه و معاینات پزشکی مربوطه را انجام دهند. ولی متقاضیان ایرانی هچنان می‌توانند درخواست خود را به صورت طریق آنلاین ثبت نمایند.

🔴 دارندگان اقامت دائم که برای شهروندی کانادا درخواست داده‌اند
برای آن دسته از دارندگان اقامت دائم که درخواست شهروندی کانادا را نموده‌اند، روز‌های اضافه که به خاطر ممنوعیت‌های ایجاد شده در چین، ایران و کره جنوبی مانده‌اند، به عنوان روز‌های حضورشان در کانادا محسوب نمی‌شود و آن‌ها طبق روال سابق، همچنان باید در کانادا حضور فیزیکی داشته باشند.

🔴 کسانی که با ویزا موقت وارد خاک کانادا شده‌اند
سرنوشت آن دسته از کسانی که با ویزا موقت وارد خاک کانادا شده‌اند و به خاطر ممنوعیت‌های ایجاد شده، قادر نیستند تا در موعد مقرر خاک کانادا را ترک نمایند، چه می شود؟
با توجه به دستورالعمل مهاجرت در زمان شیوع ویروس کرونا برای درخواست اقامت موقت یا تمدید آن، هیچ هزینه‌ای کسر نمی‌شود و کسانی که در خاک کانادا هستند و تاریخ ویزا موقت آن‌ها به زودی تمام می‌شود، باید طبق روال سابق برای تمدید ویزای موقت خود اقدام نمایند و تمام هزینه‌ها و مدارک موجود را ارائه دهند. کسانی که روند درخواست ویزای موقت آن‌ها از قبل در حال بررسی بوده، می‌توانند تا زمان اعلام نظر نهایی بر روی پرونده خود، در کانادا بمانند.
کسانی که ویزای موقت آن‌ها تمام شده، می‌توانند درخواست تجدید ویزا خود را داشته باشند. مامور مربوطه، پرونده وی را از تمامی جهات از جمله نتایج پزشکی، حسن نیت و … بررسی می‌کند و چنان‌چه نتیجه ارزیابی مثبت باشد، اجازه مقتضی را صادر می‌نماید.

در صورتی که شرایط متقاضی برای تجدید ویزا مورد تایید نباشد، یکی از اقدامات زیر بر حسب مورد انجام می‌گیرد:

• ارجاع پرونده به دادگاه برای استماع مجدد
• صدور دستور خروج از خاک کانادا
• اجازه ماندن در خاک کانادا
دستورالعمل های ویژه کشور

🔻 اگر شما مقیم دائم ، متقاضی ویزای بازدید کننده ، متقاضی مجوز تحصیل یا متقاضی مجوز کار هستید که باید فوراً به کانادا سفر کند ، IRCC دستورالعمل های زیر را دنبال می کند:
 
🇮🇷 ایران

ساکنان دائم اهل ایران که به سند مسافرت دائمی خود نیاز دارند می توانند فرم وب را به IRCC ارسال کنند.
….فرم سؤال خواهد کرد “آیا درخواست شما توسط یک دفتر خارج از کانادا در حال رسیدگی است؟” شما باید پاسخ دهید “بله” سپس شما را وادار می کند “دفتر ویزا را برای پردازش درخواست خود انتخاب کنید” جایی که باید “ترکیه – آنکارا” را انتخاب کنید.
در شرایط استثنایی که باید فوراً به کانادا سفر کنید ، به آنکارا ، ترکیه ، دفتر ویزا در ANKRA@international.gc.ca از طریق ایمیل بفرستید. درخواست باید توسط پیک به اداره ویزا ارسال شود.
در صورت نیاز به ویزای بازدید کننده ، مجوز تحصیل یا مجوز کار برای مسافرت فوری به کانادا ، باید به طور آنلاین در صفحه وب دولت اقدام کنید.
دارندگان ویزای موقت در ایران که درخواست سفر اضطراری دارند، بایستی از طریق Web-Form موجود در اداره مهاجرت کانادا، درخواست خود را ثبت کنند.
متقاضیان در جواب به این سوال که “آیا پرونده شما توسط دفتر مهاجرت خارج از کانادا بررسی شده؟” باید پاسخ “خیر” را انتخاب نمایند. …. بقیه فرم را تکمیل کنید.
 
 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا