الزام ارائه بیومتریک برای متقاضیان اقامت دائم کانادا

زمان مطالعه: 4 دقیقه

الزام ارائه بیومتریک برای متقاضیان اقامت دائم کانادا

تمام متقاضیان اقامت دائم باید بیومتریک ارائه دهند

در تاریخ ۱۴ جون ۲۰۲۳، اداره مهاجرت کانادا (IRCC) سیاست عمومی خود مبنی بر معافیت برخی از متقاضیان اقامت دائم کانادا از انجام بیومتریک را کنار گذاشت. این سیاست عمومی شامل متقاضیانی بود که قبلا درخواست اقامت موقت داشته و بیومتریک ارائه داده بودند. این معافیت در طول دوره کرونا و با ادامه‌دار شدن وقفه‌های مربوط به خدمات ویزا اعمال شد. 

بنابراین، درخواست‌های اقامت دائم که در تاریخ ۱۴ جون ۲۰۲۳ یا پس از آن ارسال می‌شوند، اکنون ملزم به ارائه بیومتریک طبق رویه‌های معمول هستند؛ مگر در مواردی که اداره مهاجرت آنها را از ارائه بیومتریک معاف اعلام کرده باشد. 

اطلاعات بیومتریک معمولا برای کسانی لازم است که می‌خواهند ویزای بازدید کننده، ویزای کار و اجازه کار  یا اجازه تحصیلی کانادا را دریافت نمایند. البته این اطلاعات بیومتریک برای افرادی که در وضعیت پناهندگی هستند یا برای اقامت دائم کشور کانادا اقدام می‌کنند نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. 

در دوره همه‌گیری کرونا، قوانینی وضع شد که برخی افراد را از ارائه بیومتریک معاف می‌کرد

بیومتریک کانادا فرآیندی است که طی آن اطلاعات مربوط به اثر انگشت فرد متقاضی توسط یک اسکنر دیجیتال ثبت شده و همچنین از چهره او عکس گرفته می‌شود.

افسر اداره مهاجرت کانادا از این اطلاعات برای تایید هویت متقاضیان استفاده می‌کند. 

بایومتریک (انگشت نگاری کانادا)

از زمانی که محدودیت‌های همه‌گیر شروع به کاهش کردند، IRCC به سمت از سرگیری استانداردهای خدمات قبل از همه‌گیری حرکت کرده است. یکی از بزرگترین چالش ها، انباشتگی برنامه ها، اکنون به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و این بخش با ظرفیت کامل به کار بازگشته و قادر به پردازش سریع برنامه ها است.

در ایمیلی به بخش مهاجرت انجمن وکلای کانادا، یکی از مقامات IRCC توضیح داد: «استفاده مجدد از بیومتریک برای یک برنامه روابط عمومی اقدامی موقتی بود که در یک وضعیت همه گیر معرفی شد. از آنجایی که وضعیت همه‌گیری اکنون به پایان رسیده است، ما در حال از سرگیری روند عادی خود هستیم که از متقاضیان می‌خواهد بدون توجه به معتبر بودن بیومتریک قبلی، بیومتریک خود را برای پشتیبانی از هرگونه درخواست روابط عمومی ارائه کنند.»

 

  • این تغییرات برای افرادی که برای اقامت موقت در ویزای کاری، بازدید کننده یا تحصیلی درخواست می کنند اعمال نمی شود. ساکنان موقت که درخواست تمدید می کنند نیازی به ارسال مجدد بیومتریک ندارند.

چه افرادی از انجام بیومتریک سفارت کانادا معاف هستند؟

  • شهروندان کانادا، متقاضیان شهروندی (شامل متقاضیان پاسپورت) یا مقیمان دائم کانادا
  • شهروندان آمریکا و یا دارندگان گرین کارت آمریکا
  • شهروندان کشورهایی که برای دیدن از کانادا معاف از ویزا هستند
  • کودکان زیر ۱۴ سال
  • متقاضیانی که بیش از ۷۹ سال سن دارند (چنین معافیتی برای مدعیان پناهندگی وجود ندارد)
  • رؤسای ایالتی و دولتی
  • متقاضیانی که دارای ویزای دیپلماتیک یا ویزای رسمی هستند و یا متقاضیانی که واجد شرایط دریافت این نوع ویزاها باشند
  • دارندگان ویزای آمریکا که از مسیر کانادا ترانزیت می‌کنند
  • مدعیان پناهندگی یا افراد محافظت شده که قبلا انگشت نگاری کرده‌اند و در حال حاضر برای استادی پرمیت یا ورک پرمیت درخواست ‌می‌دهند
  • متقاضیان اقامت موقتی که قبلا برای درخواست اقامت دائم کانادا بیومتریک انجام داده‌اند و درخواستشان در حال بررسی است
  • اعضای خانواده سلطنتی
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا