الزام واکسینه کامل دانشجویان و نیروی کار بین المللی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

دانشجویان بین المللی و نیروی کار خارجی موقت و همچنین مسافران معاف به زودی برای ورود به کشور باید واکسینه شوند.

🔺 کانادا تدابیر جدیدی را از پایان ماه جاری در مرزها اجرایی خواهد کرد. براساس رسانه دولت، کانادا فهرست واکسن های مورد تأیید خود را که مسافران می توانند دریافت کنند از تاریخ 30 نوامبر گسترش خواهد داد. واکسن هایی همچون Covaxin، Sinopharm، Sinovac به فهرست قبلی واکسن های مورد تأیید کانادا Moderna، Pfizer، Astra Zeneca، Johnson and Johnson اضافه خواهد شد.

همچنین از تاریخ 15 ژانویه 2022 برخی از مسافران معاف تنها در صورتی مجاز به ورود به کشور هستند که یکی از واکسن های مورد تأیید را دریافت کرده باشند.

 

🔰  این مسافران معاف شامل:

  • اعضای خانواده کانادایی ها، دارندگان اقامت دائم، و افرادی که تحت قانون بومیان باشند.
  • دانشجویان بین المللی 18 سال و بالاتر
  • ورزشکاران
  • دارندگان مجوز کار، به استثنای کسانی که در کشاورزی و فرآوری مواد غذایی کار می کنند و یا ارائه دهندگان خدمات ضروری همچون کامیون داران

پس از اجرایی شدن اقدامات و قوانین جدید، افرادی که واکسینه نشده اند یا به طور کامل واکسینه نشده اند، تنها در صورت معافیت، مجاز به سفر به کانادا خواهند بود.

 

برخی از گروه های معاف شامل نیروی کار کشاورزی و فرآوری مواد غذایی، اعضای خدمه دریایی، افرادی که به دلایل همدردی و دلسوزانه می آیند، تازه واردین اقامت دائم، پناهندگان اسکان مجدد و برخی از کودکان زیر 18 سال هستند. لازم بذکر است که افرادی که معاف از واکسینه کامل هستند، ملزم به انجام تست و آزمایش، قرنطینه و سایر شرایط ورود هستند. افرادی که واکسینه نشده اند و یا مشمول معافیت نباشند، از ورودشان به کانادا جلوگیری بعمل می آید.

 

همچنین از تاریخ 30 نوامبر، شهروندان کانادایی و دارندگان اقامت دائمی که کاملاً واکسینه شده اند، در صورتیکه سفرشان کمتر از 72 ساعت باشد، می توانند بدون آزمایش کووید -19 به کشور بازگردند. مسافران کانادایی که بیش از سه روز کشور را ترک می کنند، همچنان باید پس از بازگشت، آزمایش PCR منفی قبل از ورود به کشور را ارائه دهند.

به گزارش Globe & Mail، آقای جاستین ترودو به قانونگذاران آمریکایی اعلام کرد که کانادا در حال برنامه ریزی یک رویکرد سه مرحله ای برای حذف الزام و ارائه آزمایش PCR مسافران به مقامات مرزی است. در مرحله بعدی انتظار می رود که برای مسافران ایالات متحده نیز تأثیر گذار باشد. پس از آن، اقدامات آزمایشی برای مسافرانی که از سایر نقاط جهان هستند، در نظر گرفته می شود.

اخیراً ایالات متحده محدودیت های عبور کانادایی هایی که به دلایل غیر ضروری قصد داشتند از مرز زمینی عبور کنند، لغو کرده است و مسافرانی که کاملا واکسینه شده بودند نیازی به ارائه آزمایش در هنگام ورود به ایالت متحده نداشتند، اما هنگام عبور از کانادا نیاز به ارائه آزمایش بودند.

 

در هفته های گذشته، کارشناسان از دولت کانادا خواستار حذف الزام تست های PCR برای مسافرانی که کاملا واکسینه شده اند و قصد انجام سفرهای کوتاه برون مرزی داشتند، بودند. هزینه انجام این تست ها معمولا بین 150-300 دلار می باشد که انجام آنها از لحاظ لجستیکی دشوار است و همینطور برای افرادی که مجبور به سفرهای مکرر برای تجارت هستند، انجام این امر بسیار گران تمام خواهد شد.

 

اتاق بازرگانی کانادا در 17 نوامبر بیانیه ای صادر کرد و از کانادا درخواست کرد تا آزمایش PCR قبل از عزمیت را برای مسافران واکسینه شده، حذف نماید.

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
5/5
0

نویسنده این مطلب: Sarah

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا