انواع بیمه در کانادا

زمان مطالعه: 10 دقیقه

یکی از مهمترین خدماتی که هر کشور در اختیار مردم خود می گذارد خدمات بیمه است که در هر کشوری قوانین خاص خود را دارد.یکی از از کاملترین بیمه ها رو کشور کانادا دارد که به صورت رایگان به افرادی که اقامت دائم دارند میدهد.بیمه انواع مختلفی دارد که در ابتدا به دو نوع اختیاری و اجباری تقسیم میشود.

وقتی شما وارد یک کشور جدید می شوید لازم است که خود را از خطرات احتمالی ایمن کنید به طور مثال از تصادف و دزدی و سلامت و مسائلی که بار مالی زیادی رو به همراه دارند و این کار باعث میشود که دغدغه های مهاجرت شما به حداقل برسد.

 

بیمه خودرو:

داشتن بیمه خودرو در کانادا اجباری است در کانادا انواع مختلف بیمه رو به شما معرفی می کنند که هرکدام شرایط خاصی رو پوشش میدهد و قیمت آنها متفاوت است.البته هزینه ی بیمه خودرو به مدل خودرو و سابقه ی رانندگی شما هم بستگی دارد بنابراین به عنوان مهاجر سعی کنید یک راننده شناخته بشید که هزینه ی کمتری بپردازید و اگر در کشور دیگری سوابق بیمه دارید ارائه دهید.

 

بیمه عمومی :

استان ساسکاچوان و منیتوبا و بریتیش کلمبیا و کبک دارای این نوع بیمه هستند یعنی {بیمه دولتی یا عمومی.}

بیمه دولتی به این معناست که شما برای  بیمه خودرو میتوانید از ارگان های دولتی استفاده کنید و در صورتی که پوشش های اضافه تری رو میخواهید به صورت خصوصی پرداخت کنید و اما در بقیه کشورها به شکل خصوصی انجام میشود.

 

عوامل موثر در نرخ بیمه خودرو :

1.محل زندگی

2.آمارهای رسمی

3.نوع خودرو

4.سابقه ی رانندگی

5.میزان استفاده از خودرو

6.نوع خدمات بیمه نامه

7.امکان تخفیف در بیمه نامه

 

محل زندگی:

زندگی در مناطقی که حجم بالای ترافیک و تراکم جمعیت را دارد باعث میشود هزینه بیشتری برای بیمه پرداخت کنند و همچنین افرادی که در شهر ها هستند نسبت به افرادی که در حومه زندگی میکنند هزینه بالاتری برای بیمه پرداخت میکنند چون احتمال تصادف و خسارت بیشتر است.

آمارهای رسمی:

طبق آمارهای گرفته شده مردان 2 برابر بیشتر از زنان دچار تصادفات رانندگی میشوند به خصوص مردان زیر 25 سال بنابراین نرخ بالاتری رو پرداخت میکنند.در برخی موارد اگر فرد متاهل باشد و همسر او هم رانندگی بلد باشد می توانند نرخ کمتری برای بیمه پرداخت کنند.

نوع خودرو:

یکی دیگه از عواملی که تعیین کننده ی هزینه بیمه شما است نوع و برند و قدرت موتور خودروی شما است.از آنجایی که قیمت بیمه براساس احتمال بالای سرقت خودرو شما تعیین می شود بنابراین هرچه سیستم ایمنی قوی تری داشته باشد هزینه ی کمتری پرداخت میکنید و مورد دیگه ای که تاثیرگذار است هزینه تعویض یا تعمیر خودروی شما است.

سابقه ی رانندگی:

اگر در تصادفات شما مقصر باشید در هزینه بیمه تاثیرگذار است.شرکت های بیمه گذار سابقه ی 3 سال قبل رانندگی شما بسیار براشون مهم است و اگر جرایمی که انجام گرفته منجر به محکومیت دادگاهی شود دارای نمره ی منفی بالایی است.

میزان استفاده از خودرو:

یک مسئله ای که وجود داره این است که شما هر چه بیشتر از خودروی خود استفاده کنید هزینه ی بیشتری پرداخت می کنید و استفاده از وسیله های نقلیه می تواند به شما در این زمینه کمک کند تا هزینه بیمه کمتری بپردازید.

نوع خدمات بیمه:

انواع مختلف خدمات بیمه ای در کانادا وجود دارد که به دو دسته تقسیم می شود اجباری و اختیاری.لازم است که خدمتتون بگم که در ایالات مختلف متفاوت است.در سراسر کانادا بیمه مسئولیت به صورت اجباری است و هر چه پوشش بیمه ای شما گسترده تر باشد هزینه ی بیشتری باید بپردازید..

امکان تخفیف در بیمه نامه:

در صورتی که هم خانه و هم خودروی خود را در یک بیمه نامه ثبت کنید هزینه کمتری پرداخت میکنید وبرای دانشجویانی که واجد شرایط باشند و نمرات ممتاز کسب کنند و دانش آموزانی که به سن قانونی رانندگی رسیده 

باشند از تخفیف بیمه برخوردار خواهند شد.

 

عواملی غیر موثر در هزینه بیمه نامه خودرو

مواردی که در تعیین هزینه بیمه نامه خودروی شما توجه نمیشه شامل :{وضعیت مسکن ورشکستگی سابقه شغلی ارزش خالص دارایی ها} در انتاریو و نیوفاندلند و لابرادور امتیاز اعتباری شما در زمان تعیین حق بیمه ارزیابی نمی شود اما در ایالت نوا اسکوشیا این امر انجام میشود ولی در آلبرتا به اجازه شما نیاز دارند.

 

بیمه مسکن در کانادا:

بیمه خانه در کانادا چه مالک و چه مستاجر باشید وچه در کانکس چه اپارتمان چه واحد مسکونی مستقل باشی اجباری نیست و فقط این مورد برای این هست که شما قصد گرفتن وام مسکن داشته باشید که در اینصورت ان موسسه باید مطمئن شود که شما منزل خود را ایمن کرده اید .در کانادا شرکت های خصوصی زیادی هستند که بسته به نوع خدماتی که دارند از شما هزینه ای رو دریافت کرده و منزل شما را بیمه میکنند از خطرات ناشی از سرقت و آتش سوزی وبلا های طبیعی که شما میتونید از این خدمات استفاده کنید.

 

عوامل موثر در نرخ بیمه منزل:

1.موقعیت خانه

2.نوع واحد مسکونی

3.وضعیت امتیاز اعتباری شما

4.تاسیسات داخلی خانه

5.وضعیت سقف خانه

6.وضعیت بازسازی خانه

7.هزینه جایگزینی خانه

8.حیوان خانگی

9.استفاده خاص از خانه

10.وجود استخر

11.فضای ورزشی در خانه

تمامی موارد بالا می تواند در هزینه بیمه شما تاثیرگذار باشد و باعث افزایش هزینه بیمه شما شود.

انواع بیمه منزل:

  1. بیمه اولیه
  2. بیمه گسترده
  3. بیمه جامع 

بیمه اولیه:

این نوع از بیمه جزو ارزانترین نوع بیمه است که فقط عوارض ناشی از خطرات خاصی را پوشش می دهد مثل آتش سوزی و صاعقه که به عنوان خطر محسوب میشود .

بیمه گسترده :

این بیمه شامل بدنه خانه شما و محتویات آن می شود که در صورت آسیب دیدن و تخریب می تواند تحت این پوشش قرار میگیرد.

بیمه جامع:

این نوع بیمه بدنه ساختمان و تمام متعلقات آن را در برابر کلیه خطرات تحت پوشش قرار میدهد . 

 

بیمه مسافرت:

این نوع از بیمه در شرایط اضطراری و خسارت های مالی در طول سفر از شما محافظت کرده وفرقی ندارد که داخل کانادا یا بیرون از کانادا باشید و حتی اینکه سفرتون تفریحی است یا خیر .که شامل تاخیر در پرواز و گم شدن چمدان و لغو ناگهانی سفر وحوادث پزشکی می باشد.

 

انواع بیمه های مسافرتی:

بیمه تک سفره  , بیمه چند سفره    ,   بیمه مسافرتی همه جانبه      ,    بیمه لغو سفر

بیمه تک سفره:

این نوع از بیمه به صرفه ترین نوع بیمه مسافرتی است که شما برای یک سفر تنها در رفت و برگشت پوشش میدهد و پس از بازگشت پایان می یابد.

بیمه چند سفره:

این نوع بیمه جزوه گرانترین نوع بیمه است که شما را برای یک مدت زمان خاص معمولا 1 سال برای هر سفر مورد پوشش قرار میدهد.

بیمه مسافرتی همه جانبه:

این نوع بیمه شما را در قبال هر تاخیر و لغو سفر و مواقع ضروری و مراقبت های پزشکی و سرقت اموال و حتی ورزش های برفی تحت پوشش قرار میدهد و هزینه آن گران تر است.

 

بیمه لغو سفر:

این نوع از بیمه مربوط میشود به تاخیر یا لغو پیش بینی نشده ی سفر که حتی می تواند شامل گم شدن چمدان و یا دزدیده شدن آن و خسارت های ناشی از لغو رزرو محل اقامت شود.

 

بیمه ی عمر :

در کانادا 2 نوع بیمه عمر وجود دارد بیمه موقت و بیمه دائم که هر کدام متناسب با شرایط ویژگی هایی دارند.

 

بیمه عمر دائم:

این نوع از بیمه به صورت دائم تمام طول زندگی شما را شامل میشود و شما را تحت پوشش خود دارد این نوع بیمه مناسب برای افرادی است که سرپرست خانوار هستند و تمایل دارند پس از مرگشان مبلغی به عنوان درآمد به خانواده آنها داده شود و اینکه در بیمه ی عمر مبلغی که شما پرداخت میکنید در بازارهای سرمایه سرمایه گذاری میشود که علاوه بر اقساط پرداختی دارای سود سالانه نیز است.

 

بیمه عمر موقت:

در بیمه عمر موقت فرد برای یک مدتی به طور  مثال 5 سال خود را تحت پوشش بیمه عمر موقت قرار داده که اگر بعد از 5 سال در قید حیات بود باز میتواند با توجه به شرایط سلامت سن ماهیانه هزینه آن را پرداخت کند.این نوع از بیمه مناسب افرادی است که دارای بیماری زمینه ای خاص هستند و نگران وضعیت درآمدی فرزند زیر 18 سال خود هستند یا وام مسکن پرداخت نشده دارند .نگران مرگ زودرس خود پیش از پایان بدهی هستند که خانواده آنها دچار مشکلات مالی شوند.

 

انواع دیگر بیمه عمر:

بیمه عمر تضمین شده:این بیمه در واقع بدون نیاز به آزمایشات پزشکی و مشکلات فیزیکی قابل دریافت است.این نوع بیمه گرانتر از بیمه موقت است و برای افرادی که نگران هزینه خاکسپاری هستند و یا نتوانستند بیمه جایگزین انتخاب کنند گزینه ی خوبی است که باز پرداخت آن معمولا بین 25000 تا 50000  دلار است.

بیمه عمر وام مسکن:

این نوع بیمه برای زمانی که شما میخواهید مطمئن شوید که افراد زیر پوشش شما پس از مرگ شما می توانند در خانه بمانند گزینه ی خوبی است.به خصوص اگر آنها قادر به پرداخت وام برای خرید مسکن نیستند.

بیمه عمر مشترک:

در این نوع بیمه 2 نفر در یک بیمه نامه تحت پوشش قرار میگیرد و زمانی پرداخت میشود که یکی از این دو فوت کنند.و بعد از فوت اولین نفر فسخ می شود وفرد دیگر می تواند مجدد برای قرار گرفتن زیر پوشش بیمه اقدام کند.

بیمه از کار افتادگی :

در این نوع از بیمه اگر فرد به دلیل بیماری ویا حوادث ناگهانی قادر به کارکردن و کسب درآمد نباشد میتواند از این بیمه استفاده کند و طبق قانون برای امرار معاش مبلغی به او پرداخت میشود که با توجه به سن وضعیت جسمانی متغیر است.

بیمه کسب و کار:

در این نوع بیمه فرقی نمیکنه که کسب و کار شما چقدر بزرگ یا کوچک باشد داشتن یک بیمه نامه تجاری امر مهمی است  و هر فردی میتواند برای کسب و کار کوچک خود انواع مختلفی از پوشش بیمه را خریداری کند و اینکه نوع پوشش بیمه ای شما به عوامل مختلف صنعتی که استفاده می شود و اندازه شرکت و تعداد پرسنل و میزان درآمد شما بستگی دارد. 

بیمه خدمات درمانی:

این نوع بیمه کاملترین نوع بیمه در جهان است و در کانادا هر ایالت شرایط خاص خود را دارد و هزینه ی منحصر به فرد و شرایطی برای افرادی که دارای اقامت دائم و موقت هستند دارد.و در بخش درمان و سلامت بودجه تعیین شده در بخش بودجه کلی همان استان تصویب میشود. 

بیمه خدمات درمانی به دو بخش خصوصی و دولتی تقسیم میشود. که هر کدام شرایط خاص خود را دارد و برای مهاجران و دانشجویان بین المللی اجباری است.

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
5/5
0

نویسنده این مطلب: Pardis

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا