انواع مهاجرت برای استعدادهای فنی

زمان مطالعه: 5 دقیقه

درهای کانادا به سوی استعدادهای فنی باز است.

 
🟥 بر مبنای گزارش خبری ایالات متحده، کانادا به عنوان نقطه عطف استعدادهای جهانی در زمینه فناوری است.

🟥 در واقع، کانادا تلاش بسیاری برای جذب نیروی انسانی به کشور خود انجام داده تا نیازهای صنعت فناوری خود را تأمین نماید. به همین ترتیب، بیش از 100 گزینه مختلف برای نیروی انسانی در زمینه فنی که قصد اقامت دائم و یا اخذ مجوز کار کانادایی را دارند، وجود دارد.

❌ روش های مهاجرتی برای استعدادهای فنی :

 

🔻اکسپرس انتری:


🔺 اکسپرس انتری روش اصلی درخواست چنین افرادی برای مهاجرت به کاناداست. نامزدهای انتخابی مشخصات خود را به صورت رایگان در وب سایت اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا IRCC ارسال می کنند. IRCC بر اساس معیارهای سرمایه انسانی به آنها امتیاز جامع رتبه بندی CRS اعطا می کند.
🔺 این معیارها شامل، سن، تحصیلات، مهارتهای زبانی و تجربه کاری داوطلب می باشد.

 

 

 هر دو هفته یکبار IRCC دراو اکسپرس انتری را انجام داده و از بین نامزدهایی با بالاترین امتیاز CRS دعوت می کند تا برای اقامت دائم اقدام نمایند. کانادا علیرغم شیوع ویروس کرونا، همچنان به سطح مهاجرت خود برای 2020-2022 پایبند می باشد.
🔺 مقیاس اکسپرس انتری افزایش یافته و IRCC اخیرا دومین دراو خود را برگزار کرده است. علیرغم شرایط شیوع، نامزدهایی که خارج از کانادا هستند، همچنان در سیستم اکسپرس انتری موفق خواهند بود، زیرا هدف IRCC تسهیل مهاجرت به کانادا بعد از دوران شیوع ویروس کرونا می باشد.
🔺 با توجه به نیاز شدید کانادا به نیروی انسانی فنی و همچنین دارای امتیازات بالای CRS ، این نیروهای انسانی که تمایل به اخذ اقامت دائم دارند از منابع اصلی کاندیداهای موفق تحت این گزینه مهاجرتی هستند.

🔺 برنامه نامزدهای استانی PNP :

🔻 دومین روش مهاجرتی مهم برای نیروی فنی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، برنامه نامزدهای استانی است.
🔻 تمام استان ها و نواحی سراسر کانادا با توجه به نیازهای اقتصادی محلی خود قوانینی برای انتخاب مهاجران دارند. افراد می توانند مستقیما به جریان PNP مراجعه و حساب کاربری اکسپرس انتری خود را به IRCC ارسال نموده تا از آنها دعوت بعمل آید. اخذ دعوتنامه از یک استان این ضمانت را به فرد می دهد که می تواند دعوتنامه اکسپرس انتری برای درخواست اقامت دائم را دریافت نماید.
🔻 استان های زیادی دارای جریان PNP هستند که به افراد فنی اختصاص یافته اند. ساسکاچوان اخیراً با دعوت از نیروی فنی دراو برگزار کرده است، این در حالی است که استانهای بریتیش کلمبیا و انتاریو نیز از زمان شروع دوره شیوع ویروس کرونا تعداد زیادی دراو فنی را برگزار نموده اند.

🔺گزینه های مجوز کار:

🔺 کانادا همچنین ده ها مسیر برای استعدادهای فنی که نیاز به ویزای کار دارند، ارائه می دهد. کارگران خارجی موقت در بیشتر موارد از محدودیت های سفر ویروس کرونا در کانادا معاف هستند.
🔺 روش جهانی استعدادهای درخشان نیز در سالهای اخیر به یکی از گزینه های اصلی کارگران فنی تبدیل شده است. در مجموع زمان پروسه اخذ ویزای کار را تسریع می کند. کانادا استخدام استعدادهای بسیار ماهر را از طریق برنامه GTS را برای کارفرمایان کانادایی بطور قایبل توجهی آسان می کند.
🔺 از زمان راه اندازی این برنامه در سال 2017، بیش از 40 هزار نیروی فنی به کانادا ورود داشته اند. یکی از مزایای ورود به کانادا از طریق ویزای کار این است که شانس آنها برای درخواست اقامت دائم با کسب تجربه کار در کانادا افزایش خواهد داد و به آنها امکان دریافت امتیاز برای برنامه های اکسپرس انتری و استانی را خواهد داد.

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
0

نویسنده این مطلب: Sarah

اسکرول به بالا