اهمیت داشتن تجربه کانادایی در کانادا

زمان مطالعه: 8 دقیقه

🔺 با وجود شرایط بحرانی ناشی از ویروس کرونا بازم هفته هاست از اعمال محدودیت برای ورود اتباع خارجی به داخل کانادا می گذرد، وزارت مهاجرت کانادا چندین پذیرش اکسپرس انتری برگزار کرده است. تا پیش از کرونا، اداره مهاجرت کانادا هر دو هفته یک بار و معمولا روزهای چهارشنبه پذیرش اکسپرس انتری برگزار می کرد. اما همانطور که شما همراهان و خوانندگان کانادا از ایران مطلع هستند، از زمان اجرایی شدن محدودیت های کرونایی تاکنون هفت پذیرش اکسپرس انتری برگزار شده است؛ تا آنجا که در یک روز دو پذیرش و در یک هفته چهار پذیرش اکسپرس انتری برگزار شد.
✔️ این بحران ها، هر دو هفته یکبار و آن هم تنها در چهارشنبه ها این قرعه کشی برگزار می شد، چراکه این پذیرش و قرعه کشی های اکسپرس اینتری نقش موثری در اقتصاد دولت دارد.

🔺 از دیگر تغییراتی که کرونا در روند مهاجرت و اکسپرس انتری ایجاد کرده است می توان به تاکید پذیرش ها بر منتخبین استانی و متقاضیانی اشاره کرد که در دسته تجربه کانادایی واجد شرایط بوده اند. آنگونه که اداره مهاجرت کانادا گفته است پذیرش های مختص برنامه به نفع متقاضیانی است که در کانادا حضور دارند.
⭕️ گفتنی است هر یک از پذیرش های مختص دسته تجربه کانادایی در حجم بالا برگزار شده است و مجموعا طی هفت پذیرش، 24064 دعوتنامه برای اقامت دائم صادر شده است. اینکه اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا متقاضیان بیشتری را که دارای تجربه کانادایی هستند برای اقامت دائم انتخاب می کند را اقدامی منطقی می توان تلقی کرد چرا که متقاضیانی که در خود کانادا هستند کمتر از متقاضیان خارجی تحت تاثیر اختلالاتی که کرونا در روند اکسپرس انتری ایجاد کرده قرار دارند.

✔️ علاوه بر این، صدور دعوتنامه تا حد امکان برای متقاضیان داخل کانادا طی بحران کرونا می تواند به اداره مهاجرت کمک کند تا به اهداف مهاجرتی خود نزدیک تر شود. اما دولت های فدرال و استانی به غیر از کرونا دلایل بلند مدت مهم تری هم برای انتخاب متقاضیان دارای تجربه کانادایی دارند.

 

 

 

🇨🇦 افزایش اهمیت تجربه کانادایی برای مهاجرین


📌 اداره مهاجرت کانادا در سال 2008 دسته تجربه کانادایی یا به اختصار CEC را برای کمک به دانشجویان خارجی و نیروی کار خارجی موقت جهت رسیدن به اقامت دائم راه اندازی کرد. طی سال های اخیر دسته تجربه کانادایی با افزایش تعداد دانشجویان خارجی افزایش یافته است. همچنین هر یک از استان های کانادا نیز با کمک برنامه های مهاجرت استانی مخصوص خود در تلاش هستند تا با ترغیب متقاضیان علاقه مند به دریافت اقامت دائم، تعداد دانشجویان و نیروی کار استان خود را افزایش دهند.

از زمان راه اندازی تجربه کانادایی نیز استان ها و مناطق کانادا تعداد مسیرهای مهاجرتی مخصوص دانشجویان و نیروی کار خارجی را افزایش داده اند.

🔸 علاوه بر این برنامه های مهاجرتی جدید اداره مهاجرت کانادا نظیر پایلوت مهاجرت آتلانتیک و پایلوت مهاجرت به مناطق شمالی و روستایی مسیرهای مهاجرتی مخصوص متقاضیان دارای تجربه کانادایی دارند.
همچنین شایان ذکر است که سیستم جامع رتبه بندی اکسپرس انتری یا CRS متقاضیان دارای تجربه کانادایی را قادر به افزایش امتیاز CRS می کند.

از ژانویه ۲۰۱۵ به بعد درمرحله اول متقاضی باید در سیستم اکسپرس اینتری پروفایل ساخته و با داشتن حداقل شرایط لازم دعوتنامه برای اپلای را دریافت کند. همچنین اداره مهاجرت کانادا، معمولا سالانه تعداد ظرفیت مشخصی پرونده در روس تجربه کانادایی قبول میکند.
🔷 همچنین هر یک از استان های کانادا نیز با کمک برنامه های مهاجرت استانی مخصوص خود در تلاش هستند تا با ترغیب متقاضیان علاقه مند به دریافت اقامت دائم، تعداد دانشجویان و نیروی کار استان خود را افزایش دهند.

✅ مزایای کوتاه مدت و بلند مدت تجربه کانادایی ویژه مهاجرین


از آنجایی که برنامه تجربه کانادایی نقش موثری در پذیرش مهاجران و ورود آنها به بازار کار در کانادا را دارد، به یکی از مهمترین و اصلی ترین برنامه های مهاجرت استانی و فدرال تبدیل شده است. بر اساس تحقیقات، متقاضیان و نامزدهای مهاجرتی با برخورداری از ویژگی های زیر می توانند در اقتصاد دولت نتایج خوبی داشته باشند.

💯 برخورداری از سن مطلوب (جوانان)

💯 داشتن تحصیلات بالا

💯 تسلط بالا بر زبان انگلیسی/یا فرانسه

💯 داشتن تجربه کانادایی (سابقه کار یا تحصیل در کانادا)

💯 داشتن پیشنهاد شغل یا جاب آفر از کارفرمای کانادایی/ یا انتخاب شدن از طرف استان

⭕️ تجربه کانادایی به چند دلیل حایز اهمیت است؛ به متقاضیان مهاجرت کمک می کند سطح زبان خود را افزایش دهند و حتما می دانید که سطح زبان عاملی اصلی در سیستم جامع رتبه بندی یا CRS است.

✴️ علاوه بر این، متقاضیانی که سابقه و تجربه کار و تحصیل در کانادا دارند قادر خواهند بود به کارفرمایان کانادایی نشان دهند که دارای مهارت ها و دانشی هستند که آنها به دنبال آن می گردند. زندگی و حضور در کانادا به ساختن شبکه ارتباطات کاری و اجتماعی هم که عاملی مهم برای کاریابی مهاجران متناسب با مهارتشان است کمک می کند.
 
اما با این حال، باید توجه کرد که تجربه کانادایی نسبت به تجربه کار و تحصیل در خارج از کانادا برتری ندارد. در عین حال استخدام نیروی کار فرایندی بی عیب و نقصی نیست و معمولا کارفرمایان برای استخدام یک فرد خود را به درد سر نمیندازند؛ واقعیت این است که کارفرمایان – چه در داخل خود کانادا و چه در هر جای دنیا – با استخدام نیروی کاری با تجربه و سابقه بومی و داخلی راحت تر هستند.
 
 

🛑 اما اگر دارای تجربه کانادایی نیستید نتیجه چه می شود؟


در پاسخ باید گفت که اکثریت متقاضیان اکسپرس انتری که دعوتنامه دریافت می کنند فاقد تجربه کانادایی هستند. به این دلیل که تحقیقات دولت فدرال کانادا نشان می دهد که حتی متقاضیانی که فاقد تجربه کانادایی هستند هم سریعا جذب بازار کار کانادا می شوند چرا که دارای شرایطی هستند که ذکر آنها قبل رفت: سطح بالای زبان، سطح بالای تحصیلات یا داشتن پیشنهاد کار/یا انتخاب شدن از طرف استان.

❇️ نتیجه اینکه کانادا همچنان از درخواست شما برای مهاجرت استقبال می کند؛
 
 

پس دولت کانادا چه در صورت داشتن تجربه کانادایی و چه در صورت نداشتن آن، همچنان درخواست مهاجرت متقاضیان را مورد ارزیابی قرار می دهد.

 
 
 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
5/5
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا