بازار کار فیزیک

زمان مطالعه: 4 دقیقه

atomic_molecular_optical

اگر بخواهیم از شرح وظایف یک فیزیکدان در کانادا بگوییم این است که در این کشور فیزیکدانان تحقیقات نظری و کاربردی برای گسترش دانش پدیده های طبیعی و توسعه فرآیندهای جدید و تجهیزات در زمینه های الکترونیک، ارتباطات، تولید و توزیع انرژی، آیرودینامیک، اپتیک و لیزر، سنجش از دور، بیوتکنولوژی، پزشکی و سلامت انجام می دهند.

به طور کلی فارغ التحصیلان این رشته با مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد در کانادا میتوانند در شرکت های تولیدات الکتریکی، برق و هوافضا، شرکت های مخابراتی، خدمات برق، آزمایشگاه های تحقیقاتی دانشگاه و دولتی، بیمارستان ها ، تولید و تحقیقات و شرکت های مشاوره ای و صنایع مختلف مانند فوتونیک، نیمه هادی ها، مواد پیشرفته، فناوری نانو، تولید انرژی و هواپیما کار کنند. همچنین می توانند در سطح متوسطه پس از اتمام دوران دانشگاه یا در همان زمان در سطح دبیرستان به عنوان مدرس مشغول به کار شوند.

☑️ الزامات اشتغال:

حداقل مدرک تحصیلی لازم جهت اشتغال به کار در سمت مدیریتی برای فیزیکدانان یک مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا در رشته فیزیک، فیزیک مهندسی، یا در یک رشته مرتبط می باشد.

☑️ منبع درآمد یک فیزیکدان :

حقوق ماهانه یک فیزیکدان در کانادا 97،500 دلار در هر سال یا 50 دلار در هر ساعت است. به طور کلی میزان درآمد این موقعیت شغلی در کانادا از حداقل 58،050 دلار در سال شروع می شود، در حالیکه بیشترین تجربه کارکنان به 138،949 دلار در سال می رسد.

☑️ تحصیل در رشته فیزیک در کالج های کانادا:

کانادا ادعا می کند که هفت مدرک معتبر در میان 200 دانشگاه برتر فیزیک و نجوم در دنیا را دارد. بالاترین رتبه از این دانشگاه بریتیش کلمبیا (45) است، به دنبال آن دانشگاه مک گیل و دانشگاه تورنتو (هر دو در رتبه 100 قرار دارند).
اگر علاقه مند به مطالعه فیزیک در کانادا هستید، لازم به ذکر است که همه استان های کانادا برنامه های تحصیلی این رشته و تمامی زیر شاخه های مرتبط را دارند و به زبان انگلیسی هم تدریس می کنند.

در این بین گفتنی ست که مجله (فیزیک کانادا)، مجله انجمن فیزیکدانان کانادایی است. این مجله مقالات کوتاهی را که منافع عمومی را برای جامعه فیزیک کانادایی در بر دارد و همچنین نظرات، نامه ها، اخبار و اطلاعات مربوط به فعالیت های انجمن فیزیکدانان را منتشر می کند. لازم به ذکر است که (مجله فیزیک) در کانادا مجله علمی نیست که پژوهش اصلی را منتشر کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط ورود به بازار کار رشته های مختلف اینجا کلیک کنید

 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به تحصیل در کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Samaneh

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا