بازار کار مهندسی محیط زیست :

زمان مطالعه: 4 دقیقه
رشته محیط زیست دارای سه شاخه اصلی است : مهندسی، علوم و مدیریت. که با هم فرق دارند و در مبحث مهندسی نیز سه گرایش وجود دارد: آب و فاضلاب که تصفیه آب اساسا با تصفیه فاضلاب فرق دارد، هوا ، مدیریت زباله.
در ایران گرایش مهندسی محیط زیست منابع طبیعی هست که اینجا آنها را بعنوان Scientist می شناسند. آب و فاضلاب هم از هم جدا هستند و نمی شود کسی بگوید هم در شاخه آب می تواند کار کند و هم فاضلاب. کار Scientist، Site Assessment وRemediation است.
طبق اخباری هم که اخیرا منتشر شد 15هزار مکان در تورنتو بعنوان مکان آلوده شناخته شده که باید ارزیابی شود و این یعنی کار برای این دوستان فراهم تر است.

درتورنتو برای کسی که روی Piping و انتقال آب کار کرده باشه حداقل برای ده الی 15 سال دیگر بصورت تضمینی کار هست. فقط باید چند نرم افزار را یاد بگیرند. کلیه نرم افزارهای هیدرولیک را باید آموزش ببینند. مثل نرم افزار های .Civil3Dاین پروژه 100 میلیارد دلاری برای انتقال آب و نوسازی خطوط لوله در تورنتو است.

مهندسین اگر طراح پروسه تصفیه فاضلاب با زمینه مهندسی شیمی هستند، درآلبرتا بهتر می توانند کار کنند. البته بیشتر روی فاضلاب های نفتی کار می کنند. البته نه طراحی Structure چونStructure مربوط به مهندس عمران است.

در بخش فاضلاب و در قسمت Operator سرتیفیکتی هست با عبارتwaste water operator که سه تا سطح دارد و برای اون دسته از مهندسینی که علاقه به کار با دستگاه دارند بسیار مفید است.
در مورد نرم افزار هم نرم افزار بسیار خوبی وجود دارد به اسم MIKE که تولید نروژ است. انواع مختلفی دارد و بسیار هم گران است و پایه آنها بیشتر هیدرولیک است. AutoCAD و Excel هم مهم است.

یکی از چیزهایی که خیلی برای محیط زیستی ها توصیه میشود، دوره های Bridge Program است. دانشگاه های Ryerson و تورنتو نیز برنامه های خوبی دارند ولی آن چیزی که از همه بهتر جواب میدهد TRCA یا Toronto and Region Conservation Authority for The Living City است که برنامه های مختلف دارد و یکی از آنها حفاظت محیط زیست برای GTA و اطراف است. این موسسه برنامه ای دارد بنام PIAE که هرساله آخر آگوست شروع می شود و تا یکسال ادامه دارد. امتحان ورودی دارد که خیلی هم سخت نیست. می خواهند ببینند فرد متقاضی چقدر بلد هست و در مورد مدیریت محیط زیست و فاضلاب است. همچنین دوره های مختلف GIS ، Technical Writing و غیره … را نیز دارد. عمدتاً هدف این طرح ایجاد Connection با شرکت ها است.

 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به تحصیل در کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 

 در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Samaneh

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا