بازگشایی مرز کانادا از 20 اکتبر

زمان مطالعه: 8 دقیقه
🔴📣 بازگشایی مرز کانادا از 20 اکتبر برای خانواده های درجه یک و دانشجویان بین اللملی
 
 
در پاسخ به پندمیک COVID ‑ 19 ، کانادا یک سیستم چند لایه ایجاد کرده است ، شامل اقدامات قوی قرنطینه ای و محدودیت های سفر. این اقدامات در کمک به حفظ سلامت و ایمنی کانادایی ها موثر بوده است.
با این حال ، دولت تشخیص داده است که محدودیت های سفر برای کسانی که خانواده و عزیزانشان در خارج از کانادا دارند، به ویژه برای خانواده هایی که با بیماری تهدید کننده، جراحت شدید یا مرگ یکی از عزیزانشان روبرو هستند، دشوار بوده است. اهمیت بودن در کنار عزیزان نزدیک را در مواقع بحرانی شدید درک کرده اند.

به نقل از اداره مهاجرت: اعضای خانواده نباید تا زمانی که کلیه شرایط را برآورده کرده و کلیه مجوزهای لازم برای ورود به کانادا را طبق قوانین جدید کسب نکنند ، هیچ برنامه ریزی برای سفر ندارند.

دولت کانادا در حال تلاش برای معرفی فرآیندی جدید است که به اتباع خارجی امکان ورود به کانادا را به دلایل دلسوزانه ، از جمله حضور در آخرین لحظات زندگی برای یکی از عزیزان ، حمایت از فردی که به شدت بیمار است، مراقبت، ارائه می دهد. به شخصی که از نظر پزشکی نیاز به حمایت دارد و در مراسم خاکسپاری یا پایان زندگی شرکت می کند.
 
اطلاعات مربوط به نحوه درخواست ورود به کانادا و آزادی محدود از قرنطینه اجباری به دلایل دلسوزانه در وب سایت آژانس بهداشت عمومی کانادا از 8 اکتبر 2020 در دسترس خواهد بود. استانها و مناطق ممکن است الزامات و فرایندهای اضافی داشته باشند که باید مورد احترام قرار گیرند.

✴️دولت کانادا در حال معرفی روشی است که اجازه ورود اعضای خانواده گسترده شهروندان کانادایی و اقامت دائم کانادا را می دهد. علاوه بر این ، ما فرایندی را ایجاد خواهیم کرد که در شرایط محدود و با آزادی محدود از قرنطینه اجباری ، به اتباع خارجی اجازه دهیم به دلایل دلسوزانه به کانادا بیایند. آزادی محدود از قرنطینه به دلایل دلسوزانه در مورد بازگشت شهروندان کانادایی و اقامت دائم نیز اعمال خواهد شد.

این تغییرات به خانواده های کانادا کمک می کند تا ضمن حفظ یکپارچگی اقدامات مرزی برای محافظت از سلامت کانادایی ها ، با عزیزان خود متحد شوند.
⚠️ مسافران تا زمانی که کلیه شرایط را برآورده نکرده و کلیه مجوزهای لازم را دریافت نکرده اند ، نباید برنامه ریزی سفر کنند.
 
 

🔶 دستورالعمل جدید برای اعضای خانواده


🔹 اعضای درجه‌ یک شهروندان کانادایی یا ساکنین دائم این کشور
🔻طبق اعلام وزیر مهاجرت کانادا، کلیه اعضای خانواده درجه یک دارندگان اقامت دائم و یا شهروندان کانادا میتوانند بدون ارائه دلیل و در صورت داشتن ویزا به کانادا سفر کنند.
🔴 این افراد شامل: همسر، والدین، پدربزرگ و مادربزرگ، فرزندان، نوه ها و برادر و خواهر است.

🔹 افرادی که برای دریافت خدمات درمانی وارد این کشور می‌شوند و از قانون قرنطینه معاف هستند.

🔹 برخی از دانشجوهای خارجی (آنهایی که از موسسات آموزش عالی واجد شرایط، پذیرش دریافت کردند.)
⚠️ضمنا کسانی که دوست صمیمی و نزدیک و یا افراد وابسته غیر فامیل آنها در شرایط سخت بیماری و یا مرگ باشند، در صورتی که هیچ فامیل درجه یک یا دو فرد بیمار در کانادا نباشد، می توانند جهت مراقبت از آنها وارد کانادا شوند.
 
🔸دولت کانادا قصد دارد از ۲۰ اکتبر، مرزهای خود را با شرایط خاص به روی مسافران خارجی من‌ جمله دانشجوهای بین‌المللی باز کند.
🔸 به نظر می‌رسد که اصلاحات جدید قانون ترددها از ۲۰ اکتبر در کانادا اجرایی شود. اداره مهاجرت کانادا اعلام کرده، دانشجوهای بین‌المللی از ۲۰ اکتبر ۲۰۲۰ با شرایط ویژه می‌توانند برای تحصیل به این کشور عزیمت کنند.
🔸با توجه به بحران ناشی از کرونا، اگر دانشجوهای خارجی از دانشگاهی پذیرش دریافت کرده باشند که از قبل، برنامه خود را برای مقابله با بحران پیش آمده به اداره مهاجرت اعلام کرده و مورد تأیید مقامات استانی قرار گرفته باشد، مجاز هستند برای تحصیل به این کشور سفر کنند.

🔴 به زودی لیست دانشگاه ها و کالج هایی که شرایط بهداشتی و برنامه آمادگی برای جلوگیری و مقابله با ویروس کرونا را دارند منتشر میشود.
🟡 دانشگاه ها و کالج ها جهت قرارگیری در این لیست باید از استان خود تاییدیه دریافت نمایند. این تاییدیه به منزله صلاحیت آن موسسه آموزشی جهت بازگشایی و پذیرش دانشجوی خارجی در شرایط کرونا میباشد.
🟣 لذا دانشجویانی که موسسه آموزشی آنها در لیست مورد تایید اداره‌ مهاجرت قرار دارد، در صورت قبولی در مرحله اول و دوم، میتوانند وارد خاک کانادا شده و در آن موسسه مشغول به تحصیل شوند.
🟢 لیست دانشگاه ها و کالج های مورد قبول دولت کانادا برای پذیرش دانشجوی بین المللی در شرایط کرونا، قبل از تاریخ ۲۰ اکتبر منتشر خواهد شد.
 
 

🔸گفتنی است که تمامی مسافرین ملزم هستند به‌محض ورود به مدت ۱۴ روز قرنطینه شوند مگر اینکه از قانون قرنطینه معاف باشند.

 
 
🔴 بر اساس آخرین اطلاعیه اداره مهاجرت کانادا، بررسی پرونده ویزاهای TRV مانند ویزیتوری، تحصیلی و ویزای کاری که به صورت آنلاین سابمیت شده و یا در آینده سابمیت میشوند، تا آخر ژانویه ۲۰۲۱ همچنان با تاخیر بررسی خواهند شد.

🟠 این روند کاری و تاخیرات تا زمانی که محدودیت های سفر به دلیل پاندمی کرونا پابرجاست، ادامه خواهد داشت.
🟣 قاعدتا دلیل این تاخیرات میتواند تعدیل نیرو، دشواری های دورکاری، تعداد بسیار زیاد درخواست ها و فیلترینگ پرونده ها بر اساس نیاز و اولویت باشد.

اداره مهاجرت کانادا در تلاش است تا با کنترل بهداشت و حفظ ایمنی در مرزها، شرایط ورود خانواده‌ها و برخی از دانشجوهای بین‌المللی به این کشور را مهیا کند.
کانادا به‌ منظور کنترل شیوع کرونا، به تعداد آفیسرهای خود در مبانی ورودی مرزها اضافه کرده و با جدیت بیشتر قوانین قرنطینه را پیگیری می‌کند.

🔴 اطلاعات دقیق ، از جمله تعریف اعضای خانواده گسترده و روند و شرایط واجد شرایط ورود به کانادا ، در تاریخ 8 اکتبر 2020 در وب سایت IRCC در دسترس خواهد بود.
🔴 اطلاعات مربوط به اتباع خارجی که به دلایل دلسوزانه از آژانس بهداشت عمومی کانادا مجوز سفر به کانادا را دریافت می کنند و نیاز به ویزا یا eTA دارند ، در تاریخ 8 اکتبر 2020 در وب سایت IRCC در دسترس خواهد بود.
 
 
⬅️ اولویت اصلی دولت کانادا، پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا و حفظ سلامتی شهروندان و ساکنین کانادا است. اداره مهاجرت کانادا به افرادی که قصد سفر به این کشور را دارند توصیه کرده، مادامی‌که شرایط لازم را ندارند و یا مجوزهای لازم برای ورود به این کشور را دریافت نکردند، برای سفر برنامه‌ریزی نکنند.

🔺 با توجه به اینکه دولت کانادا جزئیات بیشتری را در مورد بازگشایی مرزها و سفر دانشجوهای خارجی منتشر نکرده به نظر می‌رسد باید همچنان منتظر خبرهای تکمیلی در این زمینه باشیم.
 
 
 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
1+

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا