برنامه تجربه کانادایی CEC

زمان مطالعه: 7 دقیقه

برنامه تجربه کانادایی CEC

در این پست بطور کامل با اصطلاح مهاجرتی برنامه CEC یا تجربه کانادایی توضیح داده شده است. با ما همراه باشید.

 

امروزه دولت کانادا سعی دارد تا با فراهم آوردن و ایجاد برنامه های مهاجرتی همچون تجربه کانادایی (Canadian Experience Class) ، به افراد محصل و مشغول به کار در خاک کانادا کمک کند تا بتوانند اقامت دائم کانادا را دریافت نمایند.

 

🇨🇦 مهاجرت به کانادا از روش تجربه کانادایی یا همان مهاجرت به کانادا از روش (Canadian Experience Class (CEC مخصوص متقاضیانی است که تجربه کار در کانادا را داشته اند و از طریق برنامه تجربه کانادایی این امکان وجود دارد که متقاضی مهاجرت به کانادا، اقامت دائم را برای خود و خانواده وابسته به او دریافت کند.
🔻همچنین این برنامه مورد توجه دانشجویان بین المللی است که در دوره Post Graduate Work Permit پس از دوره تحصیل در کانادا هستند. انها میتوانند در مهلتی که پس از تحصیل در کانادا دارند حداقل شرایط لازم برای اقدام از طریق روش تجربه کانادایی را کسب کرده و برای اقامت دائم اقدام کنند.

👈 در واقع تجربه کانادایی CEC از جمله برنامه های مهاجرتی سیستم اکسپرس اینتری کانادا می باشد که افراد محصل و مشغول به کار در کانادا به مدت حداقل ۱ سال، می توانند با کمک آن اجازه اقامت دائم را دریافت کنند.

از ژانویه ۲۰۱۵ به بعد درمرحله اول متقاضی باید در سیستم اکسپرس اینتری پروفایل ساخته و با داشتن حداقل شرایط لازم دعوتنامه برای اپلای را دریافت کند. همچنین اداره مهاجرت کانادا، معمولا سالانه تعداد ظرفیت مشخصی پرونده در روس تجربه کانادایی قبول میکند.

🇨🇦 اهمیت داشتن تجربه کاری و تحصیلی در کانادا

از آنجایی تعداد متقاضیان علاقه مند به مهاجرت و دریافت اقامت از سالها پیش در حال افزایش بوده است؛ از سال ۲۰۰۸، اداره تابعیت و مهاجرت کانادا (IRCC) برای فراهم کردن بستر دریافت اقامت دائم دانشجویان بین المللی و کارگران موقت خارجی، برنامه تجربه کانادایی (CEC) را راه اندازی کرده است. امروزه این برنامه به جهت افزایش صعودی جمعیت دانشجویان و کارگران خارجی، توانسته به طور چشمگیری پیشرفت داشته باشد.

 

🔷 همچنین هر یک از استان های کانادا نیز با کمک برنامه های مهاجرت استانی مخصوص خود در تلاش هستند تا با ترغیب متقاضیان علاقه مند به دریافت اقامت دائم، تعداد دانشجویان و نیروی کار استان خود را افزایش دهند.

شرایط لازم جهت مهاجرت به کانادا از طریق تجربه کانادایی

در صورت مهاجرت به کانادا از طریق تجربه کانادایی، در ابتدای امر لازم است تا فرد متقاضی، در سیستم اکسپرس اینتری ثبت نام کرده و مراحل لازم را در آنجا طی نماید. علاوه بر این فرد برای استفاده از برنامه تجربه کانادایی نیازمند داشتن شرایط زیر می باشد:


✅ حداقل دارای سطح زبانی مورد نیاز (با توجه به کدشغلی) در هر چهار مهارت زبانی (نوشتاری، خوانداری، گفتاری، شنیداری) باشد.
✅ برای کد شغلی های 0 و نوع A، ارائه مدرک زبان در سطح CLB7 و
✅ برای کد شغلی های نوع B، ارائه مدرک زبان در سطح CLB5 مورد نیاز است.

⭕️ توجه شود که مدرک زبان متقاضی 2 سال اعتبار از زمان صدور دارد و می بایست تا زمان اقدام برای اقامت دائم، معتبر باشد.

 

✅ حداقل 1 سال سابقه کار تخصصی در کانادا در 3 سال قبل از اقدام داشته باشد. این سابقه کار می بایست به صورت تمام وقت یا معادل پاره وقت آن باشد و در چهارچوب کار قانونی در کانادا انجام شده باشد.

🔻 طبق تعاریف دسته بندی مشاغل در کانادا، منظور از کار تخصصی آن است که:
✅ این کار در دسته مشاغل مدیریتی (کد شغلی های 0) یا
✅ مشاغل حرفه ای (کد شغلی نوع A) یا
✅ مشاغل فنی و تخصیی (کد شغلی نوع B) باشد.

 

⭕️ البته باید توجه شود که در برنامه تجربه کانادایی فرد مستلزم داشتن مدرک تحصیلی خاصی نیست؛ این در حالی است که این مدرک میتواند امتیاز خوبی در سیستم اکسپرس اینتری برای متقاضی کسب کند.)

 

برای اقدام در این برنامه نیاز است تا متقاضی درخواست خود را از طریق سیستم اکسپرس انتری و با ثبت EOI ارائه نماید. درخواست وی وارد استخر رقابتی خواهد شد و در صورت انتخاب، برای وی نامه دعوت به اقدام ITA صادر خواهد شد که در آن دستورالعمل و مدارک مورد نیاز برای ارائه پرونده اقامت دائم به طور کامل مشخص شده است.

توجه فرمایید سابقه کار حین تحصیل و سوابق کاری به صورت خوداشتغال در کانادا، در این برنامه مورد قبول قرار نمی گیرند.

🔷 مزایای مهاجرت به کانادا از طریق تجربه کانادایی

🔹 عدم نیازمندی افراد به نشان دادن برخوداری از تمکن مالی از طریق برنامه تجربه کانادایی
🔹 کوتاه بودن پروسه بررسی تقاضای افراد در برنامه تجربه کانادایی ( در واقع به جهت کم بودن مدارک لازم افراد در این برنامه باعث شده تا روند کاری آن در طی ۳ الی ۴ ماه انجام شود.
🔹 همچنین داشتن سابقه کاری ۱ ساله برای خود مزیتی است که باعث می شود متقاضی نسبت به دیگر افراد داشته باشد.

🔹 در نهایت لازم به ذکر است که در صورت برخورداری از تمامی شرایط و اقدام از طریق برنامه تجربه کانادایی، هیچ ضمانتی برای پذیرفتن درخواست متقاضی وجود ندارد.

توجه فرمایید سابقه کار در دسته مشاغل متوسط (ناک C و D) و سوابق کاری غیر مجاز و یا در انتظار برای اعلام نتیجه پناهن دگی، در این برنامه مورد قبول قرار نمی گیرند

 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به تحصیل در کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
1+

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا