برنامه کارگر ماهر فدرال (FSWP) کانادا

زمان مطالعه: 5 دقیقه

برنامه مهاجرت کارگر ماهر فدرال (FSWP) کانادا مسیر اصلی مهاجرت اقتصادی کانادا است و به کارگران ماهر و عزیزان آنها فرصتی برای اقامت دائم در کانادا می دهد.

 

اولین قدم در پیگیری اقامت دائم در کانادا به عنوان یک کارگر ماهر فدرال ،  ایجاد علاقه به مهاجرت به کانادا با ایجاد یک   پروفایل آنلاین Express Entry است .

 

بر اساس اطلاعات ارائه شده در مشخصات آنها ، نامزدهای کارگر فدرال ماهر تحت سیستم جامع رتبه بندی اکسپرس ورود (CRS) نمره  دریافت می  کنند که رتبه آنها را در جمع کاندیداهای واجد شرایط تعیین می کند.

بطور دوره ای ، دولت کانادا دعوت نامه هایی برای درخواست (ITA) برای بالاترین کاندیداها در استخر ورودی اکسپرس صادر می کند و نمره برش CRS را منتشر می کند. نمرات CRS ثابت نیست و نامزدها ممکن است  برای بهبود رتبه خود در هنگام استخر گام بردارند.

حداقل معیارهای واجد شرایط بودن

 

برای شرکت در برنامه‌ی اسکیل ورکر فدرال یا همان نیروی کار ماهر افراد برای کسب امتیاز باید دارای ۶ مولفه اصلی باشند. هرکدام از این مولفه‌ها امتیاز مربوط به خود را دارند و نحوه‌ی محاسبه‌ی امتیاز آنها متفاوت است. این مولفه‌ها عبارت‌اند از:

 

فاکتورهای انتخاب کارگر فدرال ماهر  در زیر ذکر شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی هر عامل کلیک کنید: 

 

تحصیلات 

سابقه‌ کار 

سن

زبان (حداکثر امتیاز ۲۴ در صورت تسلط بر زبان فرانسوی می‌توانید ۴ امتیاز دیگر کسب کنید)

دریافت پیشنهاد کار یا همان جاب آفر کانادا و استخدام شدن از این طریق

تطابق‌پذیری 

اکسپرس انتری

اتباع خارجی ممکن است با تعیین اینکه آیا آنها حداقل شرایط برنامه را ملاقات می کنند ، روند مهاجرت را تحت برنامه فدرال ماهر کارگر آغاز کنند. حداقل الزامات عبارتند از:

 

سابقه کار:

یک سال سابقه کار مداوم تمام وقت یا معادل  آن را در 10 سال گذشته در یک حرفه ماهر طبقه بندی شده در طبقه بندی مهارت های  ملی (NOC) سطح 0 ، A یا B طبقه بندی کنید .

 

زبان:

اعتبار زبان معتبر معادل زبان معیار کانادایی (CLB) 7 به زبان انگلیسی یا فرانسوی در تمام توانایی ها (خواندن ، نوشتن ، گوش دادن و صحبت کردن). و

 

مدرک تحصیلی:

اعتبارنامه تحصیلی کانادا (گواهی ، دیپلم یا مدرک تحصیلی) یا گزارش اعتبار سنجی و اعتبار سنجی تحصیلی خارجی (ECA) .

 

IRCC صلاحیت نامزدها را برای برنامه ماهر فدرال کارگر بر اساس شبکه امتیازات منحصر به فرد آن تعیین می کند. با این حال ، تنها نامزدهای بالاترین رتبه در استخر ورودی اکسپرس دعوت نامه برای درخواست اقامت دائم کانادا صادر می شوند.

 

نمایه های کاندیداها در استخر اکسپرس ، که شامل معاملات ماهر فدرال و  نامزدهای کلاس تجربه کانادا نیز می باشد ، بر اساس CRS رتبه بندی می شوند.

 

به منظور واجد شرایط برای تحت برنامه نیروهای متخصص فدرال اعمال می شود، نامزدهای بالقوه باید حداقل الزامات مورد نیاز برای کار، توانایی زبان، آموزش دیدار و به دست آوردن حداقل 67 امتیاز  تحت شبکه 100 نقطه برنامه . شبکه انتخاب عوامل برنامه ، نامزدها را بر اساس عواملی که شامل سن ، تحصیلات ، تجربه کار ، اشتغال مرتب شده ، توانایی زبان و سازگاری است ، ارزیابی می کند.

 

عوامل انتخاب

عوامل
امتیازات
تحصیلات
حداکثر 25 امتیاز
توانایی های زبانی
حداکثر 28 امتیاز
تجربه کاری
حداکثر 15 امتیاز
سن
حداکثر 12 امتیاز
پیشنهاد کار
حداکثر 10 امتیاز
تطبیق پذیری
حداکثر 10 امتیاز

 

وجوه تسویه حساب

در صورت دعوت به درخواست ، کارگران ماهر فدرال باید ثابت کنند که با اعضای خانواده وابسته خود می توانند در کانادا از نظر اقتصادی مستقر شوند. وجوه حل و فصل  نیاز است برای اتباع خارجی که در حال حاضر به کار در کانادا مجاز و / یا کسانی که چشم پوشی  اشتغال مرتب  در کانادا است.

 

معاینات پزشکی و پذیرش

 

IRCC نامزدهای کارگر ماهر فدرال و وابستگان آنها را تشویق می کند  که به محض صدور ITA معاینات پزشکی خود را انجام دهند  . نتایج آزمون پزشکی باید در زمان درخواست اقامت دائم و هنگام ورود به کانادا معتبر باشد. متقاضیان همچنین باید  بخشی از روند درخواست مهاجرت کانادا از گواهینامه های امنیتی  برخوردار شوند تا اثبات کنند که در کانادا قابل قبول است.

 

بار پردازش

 

IRCC قصد دارد برنامه های کامل کارمندان ماهر فدرال را در شش یا 6 ماه یا کمتر پردازش کند. لطفاً برای یافتن زمان پردازش برای برنامه های مهاجرت ، با ابزار پردازش مهاجرت کانادا در کانادا مشورت کنید .

 

5/5
1+

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا