بروزرسانی جهت اخذ مجوز تحصیلی و کاری

زمان مطالعه: 6 دقیقه

کانادا مجوز تحصیلی دارای نواقص و مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی را پذیرش می کند .

✔️ اداره مهاجرت ، پناهندگان و تابعیت کانادا (IRCC) جهت درخواست مجوز تحصیل و مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) انعطاف پذیرتر عمل می کند.

✔️ برخی از دانشجویان بین المللی نمی توانند تمام مدارک لازم را برای مجوز تحصیل یا برنامه اجازه کار پس از فارغ التحصیلی ارسال کنند، بنابراین کانادا پرونده های خود را تا زمان امکان باز نگه می دارد.

✔️ همه گیری ویروس کرونا بسیاری از مراکز برنامه را مجبور کرده است که مجوز را تعلیق و یا محدود کنند. در نتیجه، برخی متقاضیان اجازه تحصیل قادر به تکمیل سه مؤلفه اساسی برنامه خود نیستند : 🔶ارائه بیومتریک؛ 🔶معاینه پزشکی و 🔶ارائه مدارک سفر اصلی خود

✔️ با توجه به شرایط موجود، اداره مهاجرت ، پناهندگان و تابعیت کانادا (IRCC) می گوید آنها از برنامه های دریافت مجوز تحصیلی که در نتیجه اختلال در سرویس ویروس کرونا اسناد موجود نیستند، امتناع می ورزند. ✔️ درعوض، آنها درخواست را باز نگه می دارند، و همچنان به اسناد پشتیبان اضافی یا اقدامات لازم ادامه می دهند تا اینکه مدارکی را دریافت کنند یا اثبات کنند که اقدامی انجام شده است.

 
 

دانشجویان بین المللی می توانند قبل از تصویب مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی (PGWP )مشغول به کار شوند

⬅️ این اقدام موقت همچنین به متقاضیان جهت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) که قادر به دریافت نامه تکمیلی یا نسخه نهایی تمدید مجوز تحصیل فقط برای دوره های تحصیلی از موسسات آموزشی معتبر (DLI) نیستند، نیز تعلق میگیرد .

⬅️اگر دانشجویان بین المللی قبل از منقضی شدن ، مجوز تحصیل از PGWP درخواست کنند، اما به دلیل بسته شدن DLI قادر به ارائه درخواست کامل نیستند، تا زمانی که تصمیم گیری شود، می توانند تمام وقت کار کنند.

⬅️ با این حال، آنها باید نامه توضیحی ارائه دهند، نشان می دهد که به دلیل تعطیلی مدرسه خود قادر به ارائه اسناد نیستند. پس از در دسترس بودن اسناد آنها می توانند آنها را با استفاده از فرم وب IRCC ارسال کنند که ارتباط بین اداره مهاجرت کانادا و نامزدهای مهاجرت را تسهیل می دهد .

⬅️ IRCC همچنین به متقاضیان اجازه می دهد وضعیت خود را بدون نامه تکمیل یا متن نهایی بازیابی کنند.، متقاضیان در حین بازیابی وضعیت تحصیلی خود مجاز به کار نیستند.

مشمول بودن مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) تحت تأثیر وضعیت فعلی نمی باشد

🍁 به دنبال سلامتی و محدودیت های فاصله گذاری اجتماعی، مؤسسات پست ثانویه کانادا ممکن است مجبور شوند کلاس ها را تعطیل یا لغو کنند. دانشجویان بین المللی ممکن است مجبور شوند تحصیلات خود را به تعویق بیندازند یا به صورت نیمه وقت مطالعه کنند.

🍁 اگر وضعیت دانشجویی به دلیل تغییر برنامه در DLI در ترم های زمستان و تابستان 2020 از زمان تمام وقت به پاره وقت تغییر کند، باز هم واجد شرایط درخواست PGWP هستند.

🍁 PGWP بسیار مهم است زیرا دانشجویان بین المللی را قادر می سازد تجربه کاری کانادایی را بدست آورند. چنین تجربه کاری به آنها کمک می کند تا واجد شرایط دریافت مهاجرت های بیشتر تحت نظر Express Entry و برنامه نامزد استان (PNP) شوند.

📢 کانادا اخیراً اصلاحاتی اساسی را برای ارائه انعطاف پذیری بیشتر PGWP برای دانشجویان بین المللی که می خواهند سفر مهاجرتی خود به کانادا را در این پاییز آغاز کنند اعلام کرد.📢

IRCC پردازش فوری را به صورت موردی بررسی میکند. کسانی که احساس می کنند پرونده آنها فوری است می توانند با بخش مهاجرت در IRCC.Rescheduling-RVreporteCOVID.IRCC@cic.gc.ca تماس بگیرند.

 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به تحصیل در کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Admin3

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا