بهترین شهرهای استان بریتیش کلمبیا

زمان مطالعه: 6 دقیقه

استان بریتیش کلمبیا در غرب کشور کانادا قرار دارد و سومین استان پرجمیعت این کشور محسوب می شود. این استان به‌دلیل موقعیت جغرافیایی‌اش، آب‌و‌هوایی نه‌چندان سردی دارد و کیفیت زندگی در آن بسیار عالی است.

نام شهر ونکوور، به عنوان یکی از بهترین شهرهای بریتیش کلمبیا،از جمله شهرهای برتر برای کار و زندگی محسوب می‌شود.

هزینۀ زندگی در این استان بالا است؛ اما به همان نسبت، درآمد نیز بیشتر است. استان بریتیش کلمبیا میزبان 20 دانشگاه دولتی و 10 دانشگاه خصوصی است و از این نظر، یکی از مقاصد بسیار مناسب برای دانشجویان بین‌المللی محسوب می‌شود. 

شهر اوک بی(بریتیش کلمبیا)

شهر اوک بی در جنوب جزیرۀ ونکوور و همسایگی شهر ویکتوریا قرار دارد و یکی از بهترین شهرهای بریتیش کلمبیا به شمار می‌آید. این شهر، شهری ساحلی است و کمتر از بیست‌هزار نفر جمعیت دارد. هزینۀ زندگی در شهر اوک بی بسیار زیاد و ارزش مسکن همیشه در حال رشد است.

🔵 یکی از نکات مثبت این شهر محیط‌زیست زیبا و بافت شهری صمیمی آن به‌شمار می‌آید. اوک بی میزبان دانشگاه ویکتوریاست و متوسط دمای هوا در ماه جولای به ۱۵ و در ماه ژانویه به ۵ درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد. این شهر از نظر میزان درآمد، اخذ مالیات کم، دسترسی به درمان و آموزش باکیفیت، آب‌و‌هوای مطبوع و امنیت چشمگیر به دیگر شهرهای استان بریتیش کلمبیا برتری دارد.

شهر ونکوور(ایالت بریتیش کلمبیا)

شهر ونکوور نامی آشنا در فهرست بهترین شهرهای بریتیش کلمبیا است. شهر ونکوور نزدیک به هفتصد هزار نفر جمعیت دارد؛ اما جمعیت منطقۀ ونکوور با درنظرگرفتن شهرهای اطراف، به 3 میلیون نفر می‌رسد.

این شهر بزرگ‌ترین شهر استان و بندری مهم برای صادرات به ایالات متحده و آسیاست.

ونکوور همواره در فهرست شهرهای گران‌قیمت دنیا قرار دارد. متوسط دمای هوا در ماه جولای 22 و در ماه ژانویه 8درجۀ سانتی‌گراد است. 

از دانشگاه‌های بنام این شهر می‌توان به دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه سایمون فریزر، دانشگاه کاپیلانو، دانشگاه پلی‌تکنیک کوانتل و دانشگاه امیلی کار اشاره کرد. به‌دلیل شهرت به‌عنوان بزرگ‌ترین شهر استان، شهر ونکوور افراد جویای کار را به‌خود جذب می‌کند؛ ازاین‌رو، رقابت شدیدی برای موقعیت‌های شغلی وجود دارد. ونکوور شهری پیشرفته و سامانۀ حمل‌و‌نقل عمومی آن بسیار کارآمد است.

شهر دلتا(ایالت بریتیش کلمبیا)

شهر دلتا حدود 110 هزار نفر جمعیت دارد و در 27 کیلومتری شهر ونکوور واقع شده است؛ به‌همین‌دلیل، بسیاری از مهاجران که در شهر ونکوور مشغول کار هستند، سکونت در آنجا را ترجیح می‌دهند.

این شهر زیبا در دل طبیعت قرار گرفته و شاخص امنیت آن بیشتر از میانگین ملی است. تابستان‌های شهر دلتا دلپذیر و زمستان‌هایش نه‌چندان سرد است و متوسط دمای هوا در ماه جولای به 19و در ماه ژانویه به 5درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد.

🔵 شایان ذکر است درآمد سرانۀ این شهر در‌حدود 113 هزار دلار کانادا در سال و نرخ بیکاری‌اش در حدود 3 درصد است؛ به همین سبب، جزو بهترین شهرهای بریتیش کلمبیا است.این شهر جمعیت بالایی از مهاجران آسیای شرقی خصوصا چینی را داراست. افرادی که میخواهند زندگی در محله های آرام و خلوت همراه با طبیعت زیبا و آب و هوای خوب را تجربه کنند این شهر یکی از بهترین انتخاب ها میباشد.

شهر فورت سنت‌جان(ایالت بریتیش کلمبیا)

آخرین نام در فهرست بهترین شهرهای بریتیش کلمبیا شهر فورت سنت‌جان در شمال استان بریتیش کلمبیا است که جمعیتش بیش از بیست‌هزار نفر است. اقتصاد این شهر عمدتا به صنعت نفت‌وگاز وابسته است و به‌دلیل جمعیت کم، ترافیک یا تجمعی در سطح شهر دیده نمی‌شود. ساکنان این شهر خونگرم و صمیمی هستند و به مهاجران تازه‌وارد کمک می‌کنند. متوسط دمای هوای فورت سنت‌جان در ماه جولای 17 و در ماه ژانویه منفی 13درجۀ سانتی‌گراد است.فورت سنت جان یکی از بزرگترین شهرهای مسیر بزرگراه آلاسکا است و در کیلومتر 47 بزرگراه آلاسکا قرار دارد.

شهر ریچموند(ایالت بریتیش کلمبیا)

شهر ریچموند شهری ساحلی است که در استان بریتیش کلمبیا قرار دارد. در سرشماری سال 2016، جمعیت این شهر نزدیک به دویست‌هزار نفر تخمین زده شده است که 65 درصد آن را مهاجران تشکیل می‌دهند. این میزان بیشترین نسبت در میان شهرهای کانادایی محسوب می‌شود. از شهرهای نزدیک به شهر ریچموند می‌توان به ونکوور و برنابی اشاره کرد. همچنین، این شهر میزبان فرودگاه بین‌المللی ونکوور است که پس از فرودگاه پیرسون تورنتو، بزرگ‌ترین فرودگاه کانادا به‌شمار می‌آید. اقتصاد شهر ریچموند کانادا به صنایع خدماتی، گردشگری، تولیدی، هوانوردی، کشاورزی و ماهی‌گیری وابسته است. ناگفته نماند این شهر دانشگاه پلی‌تکنیک کوانتل را در خود جای داده است. در این مقاله، برای علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا، دربارۀ آب‌وهوای شهر ریچموند کانادا و هزینۀ زندگی در آن و دانشگاه پلی‌تکنیک کوانتل بیشتر توضیح خواهیم داد.

آب‌وهوای شهر ریچموند 

شهر ریچموند تابستان‌هایی کوتاه و دلپذیر و زمستان‌هایی بلند و سرد و ابری دارد. دمای هوا در طول سال بین ۰ تا ۲۳ درجۀ سانتی‌گراد متغیر است. گفتنی است حدود هشت ماه از سال، هوای شهر ریچموند ابری است و بیش از شش ماه در سال، ساکنانش بارندگی را شاهد هستند.

در تمام طول سال، احتمال باران وجود دارد و چهار ماه سال نیز برف می‌بارد. افزون‌براین، نزدیک به شش ماه از سال بادهایی با میانگین سرعت هشت کیلومتر‌برساعت در شهر ریچموند کانادا می‌وزند.

در شبکه های مجازی ما را دنبال کنید.

   

5/5
0

نویسنده این مطلب: Pardis

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا