بهترین شهرهای استان مانیتوبا

زمان مطالعه: 6 دقیقه

استان منیتوبا یکی از سرسبزترین استان های کشور کانادا محسوب می شود. این استان یکی از مهاجرپذیرترین ها در بین استان های این کشور است.مانیتوبا 1 میلیون و 369 هزار نفر را در خود جای داده و بزرگترین شهر آن وینیپگ است.

سالانه بیش از ده هزار نفر به این استان مهاجرت می کنند. اقتصاد در این استان وابستگی زیادی به کشاورزی، جنگلداری، انرژی، گردشگری و حمل و نقل دارد. مانیتوبا برای تجارت و سرمایه گذاری هم مناسب است.

همانطور که قبل تر گفتیم مانیتوبا دارای اقتصادی قوی است. معدن نیز تاثیر خوبی روی گردش مالی در این منطقه دارد. جالب است بدانید شغل سنتی مانیتوبا ماهیگیری می باشد. زمین های کشاورزی این استان روی محصولاتی مانند جو، آفتابگردان و پنبه تاکید دارند. به این ترتیب شاهد این موضوع هستیم که صنایع غذایی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.

از دیگر مشاغلی که می توانید روی آنها حساب کنید شغل های موجود در حوزه هوافضا و حمل و نقل هستند.

 

نرخ بیکاری

در پنج ماه نخست سال 2020 چیزی حدود 7.7 درصد است.

یکی دیگر از نکات قابل توجه در این استان فضای دوستانه آن و کمک زیادی است که مردم به خیریه ها می کنند.

وینیپگ مرکز استان مانیتوبا است و بخش عمده جمعیت استان در این شهر زندگی می کنند. همچنین وینیپگ هشتمین شهر بزرگ کانادا می باشد.

ادارات دولتی زیادی در این شهر فعال هستند و تجارت نیز دارای رونق زیادی است. اما این همه ماجرا نیست و دانشگاه ها و مراکز علمی زیادی نیز در این شهر فعال هستند.

 

تفریحات زیادی مثل دریاچه ها و رودخانه سرخ را دارد که بسیار دیدنی است. همچنین جشنواره های فرهنگی و هنری زیادی نیز در این شهر برگزار می گردد. از مراکز مهم وینیپگ می توان به ضرابخانه سلطنتی، لابراتوار ملی و موزه حقوق اشاره کرد.

آب و هوای مانیتوبا

در این استان شاهد هوای سردی هستیم. تا جایی که میانگین دمای وینیپینگ 2.1 درجه است. همچنین بیش از 130 روز در سال می توانید برف را در سطح شهر وینیپینگ ببینید. هوای زمستانی در وینیپگ به قدری خشک است که بسیاری از اهالی خانه از مرطوب کننده ها برای اضافه کردن رطوبت به هوا استفاده می کنند. 

تحصیل در مانیتوبا

مانیتوبا دارای دانشگاه هایی در سطح یک دنیا است. هزینه تحصیل در این استان مناسب بوده و می توانید تا زمانی که دانشجو هستید تحت بیمه درمانی رایگان قرار بگیرید. همچنین معافیت های مالیاتی برای شهریه وجود دارد که می تواند تا 60 درصد از شهریه شما را پوشش دهد. از دیگر مزایای تحصیل در این استان زیبای کانادا می توان به امکان اشتغال بعد از تحصیل و همچنین مدرسه رایگان برای فرزندانتان اشاره کرد.

بهترین شهرهای ایالت مانیتوبا:

وینکلر

هرچند وینکلر شهر کوچکی است اما با این حال هنوز هم از شهرهای مطرح مانیتوبا حساب می شود. وینکلر 12 هزار نفر جمعیت دارد. این شهر 15 کیلومتر مسیر پیاده روی دارد و یک مرکز اسکی مهم محسوب می شود. همچنین یک تئاتر و سالن کنسرت پر طرفدار نیز در وینکلر وجود دارد.

تامپسون

این شهر در سال 1950 تاسیس شده و اکنون یکی از بزرگترین شهرهای شمال مانیتوبا است. انواع پارک های استانی در نزدیکی این شهر وجود دارد و می توانید از آبشار هایی مانند کوتسی چوان لذت ببرید. پیاده روی به سمت سواحل بکر و بازدید آثار هنری از دیگر چیزهایی هستند که می توانید در حاشیه این شهر ببینید. مثلا موزه میراث شمالی یکی از جاهایی است که نباید در این شهر از دست بدهید. همچنین تامپسون حدود 14 هزار نفر جمعیت دارد.

استینباخ

این شهر برای بسیاری از بازدید کننده ها شگفت انگیز است. هرچند استینباخ به اندازه بقیه شهرهای کانادا معروف نیست اما یک مقصد گردشگری زیبا می باشد که ارزش بازدید دارد. این شهر 15 هزار نفر جمعیت دارد. همچنین سرعت رشد اقتصادی در استینباخ زیاد است و اگر قصد مهاجرت به این شهر را دارید می توانید روی فعالیت های اقتصادی آن حساب باز کنید.

وینیپگ  

یکی از ویژگی‌های مثبت وینیپگ، برخورداری از جمعیت جوان است. در سال 2019،  وینیپگ به عنوان دومین شهر جوان در کانادا معرفی شد.

جمعیت جوان در یک شهر، نشاط و رونق کسب و کار را به همراه خواهد داشت. به دلیل وجود شرایط اقتصادی مناسب، اکثر مردم در این شهر قدرت خرید خانه دارند.

 

سن قانونی برای اشخاص در وینیپگ 18 سالگی است.

بنابراین شهروندان در آن زودتر به استقلال می‌رسند.برای راه اندازی کسب و کار و بیزینس، وینیپگ یکی از ارزان‌ترین شهرها در کانادا محسوب می‌شود.

 

به دلیل نزدیک بودن فرودگاه به این شهر هزینه حمل و نقل هوایی برای ساکنین ارزان‌ است. همچنین به دلیل ارزان بودن هزینه زندگی در وینیپگ در مقایسه با اکثر شهرهای مطرح در کانادا، وینیپگ گزینه مناسبی برای تازه‌ واردین محسوب می‌شود.

سیستم آموزشی جامع و پیشرفته در مدارس وینیپگ و آماده نمودن دانش‌آموزان برای ورود به دانشگاه یکی دیگر از مزایای زندگی در این شهر است.

آب و هوای وینیپگ

برای بسیاری از مهاجرین مخصوصا ایرانی‌ها که به زندگی در یک کشور نسبتا گرمسیر عادت دارند شرایط آب و هوایی شهری که قرار است در کانادا محل سکونت آن‌ها باشد از اهمیت زیادی برخوردار است.

زمستان در وینیپگ نسبتا سرد است و بارش برف را در 132 روز می‌توان مشاهده کرد این در حالی است که در تورنتو 65 روز و در ونکوور  10 روز برف می‌بارد. وزش باد سالانه نیز یکی دیگر از ویژگی‌های آب و هوایی در وینیپگ است. 

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
5/5
0

نویسنده این مطلب: Pardis

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا