تحصیل در رشته های پزشکی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

پزشکی در کانادا

متقاضیان بین المللی که قصد تحصیل در دوره های پزشکی کانادا را دارند برای ورود به دوره های پزشکی ابتدا می بایست یک دوره 2 تا 4 ساله در یکی از دانشگاه های این کشور سپری کنند و مدرک لیسانس یا معادل آن را در یکی از رشته های مرتبط اعم از علوم تجربی ،زیست شناسی ،شیمی و یا رشته های مرتبط دیگر اخذ نمایند .
از دیگر شروط ورود به دوره پزشکی کانادا ،شرکت در آزمون سراسری پزشکی تحت عنوان (MCAT (Admission Test Medical College می باشد .در این آزمون علاوه بر سطح علمی، توانایی تجزیه‌وتحلیل، مهارت در حل مسائل و مهارت نوشتاری داوطلب نیز ارزیابی می‌شود.
بسیاری از دانشگاه های کانادا سخت گیری های خاصی در رابطه با پذیرش دانشجویان بین المللی در رشته های پزشکی را در پیش می گیرند؛ به صورتی که شهروندان کانادایی شانس بیشتری برای ورود به این دوره ها را دارند.
و لازم به ذکر است دانشجویان بین المللی که در کانادا تحصیل می کند، به بهترین آموزش های پزشکی در جهان دسترسی خواهد داشت.
اولین مدرک کاری پزشکی در کانادا MD نام دارد. دوره رزیدنتی را Post-MD مینامند.
علاوه بر 4 سالی که برای اخذ مدرک لیسانس مرتبط گذرانده می شود تکمیل دوره پزشکی 3 تا 5 سال به طول می انجامد و طول این دوره در دانشگاه های مختلف متفاوت است .
دوره های زریدنتی نیز 3 تا 7 سال با توجه به رشته انتخابی زمان میبرد و همچنین و برخی از پزشکان ممکن است تحصیلات اضافی در یک فلوشیپ (Fellowship) را دنبال کنند.
17 دانشگاه در کشور کانادا وجود دارد که دوره های پزشکی در کانادا (شامل داروسازی و دندانپزشکی) را ارايه میکنند و هر کدام از آنها روند پذیرش مخصوص به خود را دارند .

 

📌دانشگاه هایی که دوره پزشکی در کانادا را ارائه میدهند:

دانشگاه دالهاوزی، دانشگاه شربروک، دانشگاه اتاوا، دانشگاه کوینز، دانشگاه تورنتو، دانشگاه مکمستر ، دانشگاه لاوال، دانشگاه لیکهد، دانشگاه وسترن، ، دانشگاه مگیل ،دانشگاه مانیتوبا، دانشگاه ساسکچوان، دانشگاه کلگری، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مونترال ،دانشگاه مموریال، دانشگاه آلبرتا

📌در میان این 17 دانشگاه تنها در چند مورد از آنها امکان پذیرش دانشجویان بین المللی وجود دارد:

دانشگاه دالهاوزی ،دانشگاه مگیل، دانشگاه مکمستر،دانشگاه مموریال، دانشگاه کوینز،دانشگاه شربروک ، دانشگاه لاوال، دانشگاه مونترال

 

دندان پزشکی در کانادا

پذیرش در رشته های دندان پزشکی نیز به همین منوال می باشد و متقاضیان می بایست یک دوره لیسانس در کانادا گذرانده باشند و آزمون ورودی دندانپزشکی ( DAT ( Dental Aptitude Test را با موفقیت پشت سر بگذارند تا بتواند در یکی از دوره های (DMD (Doctor of Dental Medicine یا (DDS (Doctor of Dental Surgery وارد شوند. چنانچه متقاضیان قصد ورود به دوره های کارشناسی ارشد دندانپزشکی را داشته باشند باید مدرک DDS یا DMD را داشته باشند .

📌دانشگاه هایی که دوره دندانپزشکی در کانادا را ارائه میدهند :

دانشگاه لاوال، دانشگاه مگیل، دانشگاه تورنتو، دانشگاه مکمستر، دانشگاه وسترن، دانشگاه مانیتوبا، دانشگاه ساسکچوان، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مونترال، دانشگاه نوااسکوشیا

 
 
 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Samaneh

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا