تحلیل امتیازها در Pool

زمان مطالعه: 5 دقیقه

 

همانطور که در صفحات دیگر اختصاصی سیستم اکسپرس انتری در سایت توضیح داده ایم شما با امتیازی بین ۰ تا ۱۲۰۰ وارد Pool (صف انتظار) می شوید. حدوداً هر دو هفته یکبار تعداد مشخصی (معمولاً بین ۱۰۰۰ الی ۳6۰۰ نفر) از افراد داخل Pool که بالاترین امتیاز را دارند دعوت نامه دریافت می کنند.
🔴 نکته: تمامی این شرایط بسته به تعداد افرادی که در هر دراو (DRAW) دعوت نامه می گیرند و همچنین تعداد افرادی که با امتیاز بالاتر در داخل Pool هستند این حداقل امتیاز در هر دراو متفاوت می شود. به طور مثال ممکن است در دراو این هفته مینیمم امتیاز 473 باشد و در دراو دو هفته بعد 460 باشد و یا بر عکس.

هنگامی که دراوها در فواصل کوتاه تر برگزار می شوند، کمتر نامزدهای جدید با نمرات بالاتر فرصت ورود به استخر را دارند و این می تواند روی پایین آمدن حداقل نمره لازم تأثیرداشته باشد. وقتی بیش از دو هفته بین دو تساوی بگذرد، حداقل امتیاز حالت صعودی می گیرد.

📊 تا به امروز کمترین امتیازی که توانسته دعوت نامه بگیرد امتیاز ۴۱۳ بوده. بنابراین بسته به امتیاز شما شانس شما برای گرفتن دعوت نامه کم یا زیاد خواهد شد. به طور مثال اگر امتیاز شما ۴۸۰ باشد احتمال اینکه در اولین دراو دعوت نامه بگیرید حتمی است! اما اگر امتیاز شما در حدود ۴۳۰ باشد احتمال اینکه در اولین دراو دعوت نامه بگیرید بسیار کم است یا ممکن است چند ماه صبر کنید. امتیازهایی در حدود ۴۳۰ الی ۴۴۰ هم ممکن است چندین ماه منتظر دعوت نامه بمانند و یا اصلاً دعوت نامه نگیرند و حتی ممکن است در کمتر از یک ماه دعوت نامه بگیرند. در کل نمی توان پیش بینی دقیقی در مورد شانس گرفتن دعوت نامه برای امتیازهای بین ۴۳۰ الی ۴۴۰ داشت.

📈 در واقع در هر دوره زمانی وضعیت امتیازها متفاوت است و باید در دوره خودش بررسی شود.

📊 در مورد امتیازهای زیر ۴۱۳ نیز تا به امروز کسی موفق به گرفتن دعوت نامه نشده است.

✳ اما همانطور که میدانید در سیستم اکسپرس انتری ۶۰۰ امتیاز برای کسانی در نظر گرفته شده است که بتوانند از یکی از استان ها نامینیشن دریافت کنند. به اینگونه که متقاضیانی که در سیستم جامع رتبه بندی (CRS) امتیاز انها به حداقل امتیاز برسد با انتخاب شدن از طرف استان 600 امتیاز اضافی کسب کنند و این امر باعث میشود تا در دوره بعدی برای آنها دعوتنامه برای اخذ اقامت دائم صادر شود.

📍 به طور مثال اگر امتیاز شما ۳۷۰ باشد و از استان ساسکچوان نامینیت شوید ۶۰۰ امتیاز به شما اضافه شده و ۹۷۰ خواهید و بنابراین در اولین دراو دعوت نامه می گیرید.

فراموش نکنید برای اینکه وارد اکثر جریانهای استانی متناسب با اکسپرس انتری شوید، اولین مرحله ارسال و ثبت پروفایل اکسپرس انتری شخصی خود می باشد.

 

 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به تحصیل در کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا