تشویق کانادا از زنان تازه وارد به ورزش

زمان مطالعه: 6 دقیقه
زنان مهاجر کمترین نماینده در ورزش کانادا هستند و سازمان های مربوطه در سراسر کشور سعی در تغییر آن دارند
Kruti Bhadarka از سال 2013 که به ساسکاچوان مهاجرت کرده است، به طور منظم در مرکز استقبال از تازه واردان )Moosejaw Center Center( شرکت کرده است. این سازمان جامعه خدمات مختلفی را به مهاجران ارائه می دهد از جمله برنامه های ورزشی که متناسب با زنان تازه وارد است.
Bhadarka گفت: “آنها دو بار در ماه [رویدادها] دارند. “من سعی می کنم در صورت امکان در هر دو شرکت کنم چون کیه که از رویدادهای رایگان دوست نداشته باشد ، و چه کسی دوست ندارد با مردم در ارتباط باشد. من در اینجا خانواده ای ندارم، به همین ترتیب خانواده من، همان کسانی هستند که من با آنها در ارتباط هستم و آن جایی است که بعضی از شبهایم را می گذرانم. “

فراگیری یک ورزش جدید یا فعالیت بدنی یکی از راه های دیدار دوستان و ادغام در یک جامعه جدید است، اما تحقیقات نشان می دهد که زنان و دختران تازه وارد به مراتب کمتر از مردان تازه وارد مشارکت در ورزش میکنند.
 
 
موارد مختلفی وجود دارد که مانع از حضور زنان و دختران در ورزش می شود. به عنوان مثال ، مادران ممکن است وقتی توجهشان به مراقبت از فرزندانشان معطوف شود ، با مشکلاتی روبرو شوند. ممکن است والدین تمایلی به اجازه دادن به دختران خود برای بازی در ورزش را ندارند یا ممکن است بودجه لازم برای تأمین هزینه های ثبت نام و تجهیزات را نداشته باشند.

زنان و دختران تازه وارد نیز ممکن است از موانع زبانی ، اختلافات فرهنگی مانند مدلهای لباس یا ترس از نژادپرستی و کلیشه جلوگیری کنند.

سازمان هایی در سراسر کانادا در تلاشند تا موانعی را که مانع از حضور زنان مهاجر در ورزش می شود ، برطرف کنند.
یک سازمان غیرانتفاعی به نام انجمن کانادایی برای پیشرفت زنان و ورزش و فعالیت های بدنی (CAAWS) ، لیستی از توصیه ها را برای رفع این موانع جمع آوری کرده است. از طریق کمک هزینه ای که از طریق سازمان پناهندگی، مهاجرتی و شهروندی کانادا (IRCC) انجام شد ، آنها قادر به تهیه بودجه برای 20 سازمان در سراسر کانادا برای تهیه برنامه هایی برای زنان تازه وارد بودند. تقریباً هر استان کانادا ، به جز نیوفاند لند و لابرادور ، حداقل یک شراکت اجتماعی با CAAWs داشت. بودجه آنها از سال 2018 آغاز شد و در ژوئن سال 2020 به پایان می رسد.

انجمن تازه واردان جزیره پرنس ادوارد به کانادا از ارائه یک فعالیت متوسط در هر ماه به حدود سه هفته در هفته با کمک CAAWS رفت. سازمان دهندگان اکنون درمورد چگونگی ادامه فعالیت پس از پایان بودجه در تابستان امسال ، در حال گفتگو هستند.
“این بدان معنا نیست که زنان در ورزش [فعالیت ها] متوقف می شوند، بلکه این بدان معنی است که ما نمی توانیم به طور مکرر به همان روشی که انجام می دادیم ادامه دهیم.”

نانسی کلمنت ، مدیر مربوطه این سازمان

 

 

از زمان شروع این کمک هزینه در سال 2018 ، سازمان تسویه حساب مستقر در Charlottetown توانست همکاری با سایر سازمان ها و مکان های محلی ایجاد کند. آنها درس های شنا را که توسط مربیان زن و محافظ زن گردانده می شود ، ارائه می دهند. این دستورالعمل ها بیشتر به زبان انگلیسی نیز برگزار می شد ، و کلمنت گفت بسیاری از زنان ترجیح می دهند به عنوان روشی کم فشار برای تمرین مهارت های زبانی خود استفاده کنند. با این حال ، آنها هنوز هم مترجمانی را ارائه می دهند که می توانند به سوالاتشان پاسخ دهند.

انجمن خدمات مهاجرت نوا اسكوشیا (ISANS) در Halifax همچنین توانسته است برنامه های خود را از طریق بودجه تقویت كند، و مراقبت های كودكان را در طول درس های پرطرفدار شنا برای فقط زنان، به عنوان بخشی از بسیاری از فعالیت های دیگر از جمله مسیر و زمین پیاده روی ارائه دهد.

 

در مواردی که ISANS فعالیتی را که تازه وارد بخواهد ارائه ندهد ، آنها را به سایر سازمان های محلی مانند YMCA ارجاع می دهد.
در Yellowknife، مناطق شمال غربی ، سازمانی به نام ورزش شمال توانست از جهات مختلف نیازهای زنان تازه وارد را تأمین کند. آنها بودجه خود را به سازمان هایی در سرتاسر منطقه، از جمله کالج Aurora، که در آنها قادر بودند به زنان نحوه استفاده از تجهیزات ورزشی را از جمله مهارت های دیگر آموزش دهند ، هدایت کردند.

اسپایدر جونز ، نماینده ورزش شمال گفت: “ما همچنان سازمانهای ورزشی ارضی شریک خود را تشویق می کنیم تا تازه واردان را به عنوان جمعیت هدف برای جذب ورزش های مربوطه خود ببینند.”
در طی دوره بودجه ، این سازمان ها می توانند بر اجرا و توسعه برنامه هایی که از زنان و دختران تازه وارد بهره می برد ، متمرکز شوند ، گروهی که تنها با رشد هر ساله کانادا، مهاجران بیشتری در حال رشد هستند.

 

 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا