جاذبه های توریستی شهر تورنتو

زمان مطالعه: 9 دقیقه

در این مقاله قصد داریم از جاذبه های توریستی و گردشگری شهر تورنتو مطالبی را عنوان کنیم .

 

🔻 آشنایی با شهر تورنتو


✅ تورنتو به عنوان بزرگ‌ترین شهر کانادا، یکی از قطب‌های اقتصادی و گردشگری در جهان محسوب می‌شود. تورنتو که مرکز استان انتاریو به‌شمار می‌رود، پرجمعیت‌ترین و بزرگ‌ترین شهر کشور کانادا نیز محسوب می‌شود. طبق آخرین آمار جمعیت این شهر 2.9 میلیون نفر می باشد.
✅ این شهر چند ملیتی، علاوه بر جاذبه‌های شهری، از مراکز مهم اقتصادی و تجاری در جهان است. بیش از نصف ساکنین تورنتو را مهاجرین تشکیل می دهند که از ۱۰۰ کشور جهان آمده اند. به همین دلیل تورنتو بزرگترین شهر چند فرهنگی جهان محسوب می شود ، جاییکه ۱۵۲ زبان بین مردم آن جریان دارد. تورنتو با پیشرفت چشم‌گیر خود در سال‌های اخیر، به یکی از مقاصد گردشگری و حتی مهاجرتی تبدیل شده است.

✅ شهر تورنتو یکی از مراکز برجسته موسیقی، تئاتر، محصولات سینمایی و تلویزیونی است و دفتر مرکزی شبکه های تلویزیونی و رسانه‌های مهم کانادا است.

✅ مؤسسه‌های فرهنگی متنوع آن، شامل موزه ها و گالری‌های متعدد، جشنواره ها و رویدادهای عمومی، مناطق تفریحی، مکان های تاریخی، ملی و فعالیت های ورزشی است، این شهر سالانه بیش از ۲۵ میلیون گردشگر را به سوی خود جذب می کند.
 
 

🔻 آب و هوای تورنتو


✅از لحاظ موقعیت جغرافیایی، شهر تورنتو در بخش شمال غربی دریاچه تورنتو قرار دارد. به همین دلیل این شهر دارای آب و هوای معتدلی می باشد.

✅ تابستان گرم و خشک و زمستان سرد و پوشیده از برف از خصوصیات آب و هوایی این شهر به شمار می آید. بنابراین سفر به این شهر توریستی زیبا در هر فصلی جذابیت های خاص خود را خواهد داشت.
 

🔻 جاذبه های توریستی شهر تورنتو


✅ مطمئنا تورنتو از نظر جاذبه های گردشگری هم شما رو سرگرم و هم حسابی شگفت زده می کند.
✅ این شهر پر از موزه، گالری های هنری، برج و بناهای مدرن، پارک و جاذبه های طبیعی زیبا و حتی جزیره هایی بی نهایت دیدنی است. در ادامه تعدادی از مراکز توریستی و پرچاذبه این شهر را معرفی می کنیم:
 
 

1. برج CN تورنتور (CN Tower)

✳️ برج 553 متری CN، یکی از جاهای دیدنی تورنتو که نباید از دست بدهید. این برج نماد کانادا است که با توجه به ارتفاعش از بالای آن می‌توان تمام شهر را دید. برج CN بین سال‌های 1972 و 1976 ساخته شد و زمانی بلندترین سازه مستقل جهان بود. بالاترین نقطه برای مشاهده اطراف از نقطه اسکای پاد (Sky Pod) در برج سی ان است که در ارتفاع 447 متری بالای شهر قرار گرفته که دید شما را در روز های صاف تا آبشار نیاگارا و ایالت نیویورک گسترش می دهد.

✳️ در ارتفاع 351 متری این برج، رستوران گردان 360 درجه با غذا های عالی و چشم اندازی بی نظیر از شهر تورنتو قرار دارد. این رستوران برای نهار و شام باز است و بازدیدکنندگانی که برای صرف غذا به این رستوران می آیند اغلب امکان دسترسی تعریف شده ای به Lookout و طبقات Glass Floor برج را دریافت می کنند.

✳️ می‌توانید روی زمین شیشه‌ای این قسمت راه بروید، بنشینید، دراز بکشیده و یا حتی بپرید! لازم به ذکر است که بدانید این شیشه های نشکن هستند و خیالتان بابت امنیت شیشه هایی که بر روی آن قرار است راه بروید حسابی جمع باشد. یکی از کارهای هیجان انگیز در برج سی ان، آزمودن محدوده اعصابتان با راه رفتن روی لبه با دست آزاد دور قسمت بالایی برج خواهد بود.

🔴 لازم بذکر است که از این برج به عنوان یکی از عجایب هفتگانه مدرن دنیا نامبرده می شود.

 
 

2. آبشار نیاگارا (Niagara Falls)

✳️ آبشار نیاگارا در مرز بین‌المللی کانادا و ایالات‌متحده و در میان دو شهر انتاریو و نیویورک جای گرفته و بعد از آبشار ویکتوریا در آفریقای جنوبی، دومین آبشار بزرگ دنیا و یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری کانادا است.
✳️ این آبشار هرساله ۱۲ میلیون گردشگر را مجذوب زیبایی خیره‌کننده خود می‌کند. نیاگارا در زبان بومی به معنی «صدای رعدآسا» است و به مجموع سه آبشار آمریکایی، تور عروس و کانادایی (نعل اسبی) گفته می‌شود.
🔴 نیاگارا به چند دلیل محبوب است. اول به خاطر دورنمای زیبا و بی‌مانندی است که دارد. دوم، در میان بیشتر مردم دنیا شناخته شده است. سوم، در فهرست بلندترین آبشارهای دنیا قرار دارد و چهارم این که سرعت حرکت آب‌های آن نسبت به آبشارهای دیگر بیشتر است.

 

3. آكواریوم ریپلی كانادا (Ripley’s Aquarium)

✳️ آکواریوم ریپلی که با نام آکواریوم تورنتو شناخته می‌شود در جنوب شرقی برج سی.ان و مرکز شهر تورنتو قرار گرفته است. این آکواریوم که در سال 2013 به روی مردم گشوده شد از مهم‌ترین دیدنی‌های کانادا به شمار می‌آید و ده بخش مختلف دارد. مهم‌ترین بخش آکواریوم ریپلی، آب‌های کانادایی نام دارد. از آنجا که حیات وحش دریایی کانادا یکی از غنی‌ترین حیات وحش‌های دریایی جهان است و از زیستگاه‌های برتر جهان به شمار می‌آید. 17 زیستگاه و موجوداتی نظیر شاه‌ماهی بومی، شاه‌میگوی بومی، هشت‌پای غول‌آسا، ماهی مکشی را در بخش آب‌های کانادا خواهید دید.
✳️ بخش دوم بخش صخره‌های رنگین کمان است و حیواناتی رنگی از مناطق آب و هوایی هندی در آن در معرض نمایش هستند. بخش تالاب خطرناک در واقع تونلی زیرآبی است که بزرگترین مخزن آکواریوم نیز به شمار می‌آید. زیر این مخزن می‌توانید پیاده‌روی کنید و از دیدن ببر کوسه‌ ماسه‌ای، کوسه تل شنی، سفره ماهی، اره ماهی و لاک پشت سبز لذت ببرید.

 

4. موزه رویال انتاریو (Royal Ontario Museum)

✳️ بزرگترین موزه این سرزمین که در آن آثار هنری، فرهنگی و طبیعی از گوشه گوشه دنیا و از اعصار مختلف به نمایش گذاشته شده‌اند. موزه سلطنتی انتاریو منزلگاه یک گنجینه ارزشمند 13 میلیون قطعه‌ای از آثار هنری، اشیای فرهنگی و نمونه‌هایی از تاریخ طبیعی است که در 40 گالری و فضای نمایشگاهی مختلف به نمایش در آمده‌اند. مسافران تور کانادا می‌توانند در اینجا از بخش دائمی دایناسورها، هنر و فرهنگ جنوب شرق آسیا، بخش سنگ‌ها و مواد معدنی قیمتی، گنجینه‌های مصر باستان، تنوع زیستی و خیلی چیزهای دیگر دیدن کنند. موزه سلطنتی انتاریو موزه‌ای با بالاترین استانداردها در سطح جهانی و یکی از بهترین مکان های دیدنی کانادا است.

✳️ آثار ایرانی موزه رویال کانادا آثاری از دوره‌های مختلف تاریخ ایران یعنی هزاره چهارم پیش از میلاد تا دوران قاجار را در معرض دید عموم قرار داده و در آن از سفال‌های باستانی تا نشان‌های طلایی هخامنشیان و نقاشی‌های قاجاری را می‌توان مشاهده کرد.

5.های پارک ( High Park )

✳️ های پارک ، High Park بعنوان بزرگترین پارک عمومی با مساحت 399 هکتار ، یک جواهر واقعی در جنوب غربی شهر تورنتو می باشد.

✳️ از جنگل های وحشی گرفته تا باغ های چینی و درختان گیلاس ، پوشش گیاهی زیبایی این پارک را احاطه نموده است . سراسر High Park شامل مسیرهای پیاده روی ، امکانات ورزشی ، پوشش گیاهی متنوع ، دریاچه ای زیبا ، گلخانه ، مناطق پیک نیک ، پارکینگ ، کافه ، رستوران و مغازه های صنایع دستی میباشد.

✳️ این پارک دارای برکه، امکانات ورزشی، محلی برای حیوانات خانگی، باغ وحش و همچنین محلی برای بازی کودکان را در خود جای داده است.

6.سرزمین عجایب کانادا (Canada’s Wonderland)

✳️ یکی از بزرگترین شهربازی های دنیا به مساحت 330 هکتار در سال 1981 میلادی در تورنتو با نام سرزمین عجایب کانادا یا واندرلند ساخته شده است. سرزمین عجایب تورنتو رویای تحقق یافته علاقمندان به شهربازی میباشد و سالانه میزبان بیش از سه میلیون بازدید کننده از سراسر دنیاست. این شهربازی دارای بزرگترین رولر کوستر و پارک دایناسورها در دنیا میباشد.
✳️ بیش از دویست جاذبه تفریحی از جمله هفتاد وسیله بازی که دربرگیرنده شانزده ترن هوایی (گوناگون، مرتفع و پرشتاب ترین ها در کانادا) ست و پارک آبی متنوعی را در خود جای داده است. چنانچه ترن هوایی با روحیه و شرایط جسمانی برخی از افراد سازگار نیست، می توانند سواری های کم ارتفاع را تجربه کنند، تماشاگر نمایش باشند و یا از خوراک های گوناگون بوفه ها و رستوران ها لذت ببرند.

1+

نویسنده این مطلب: Sarah

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا