خبری خوب در رابطه با مجوز کار برای فارغ التحصیلان بین المللی کانادا

زمان مطالعه: 5 دقیقه
فارغ التحصیلان بین المللی کانادا که منتظر دریافت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی بودند، هم اکنون می توانند کانادا را ترک کرده و صلاحیت خود را برای کار تمام وقت به محض بازگشت حفظ کنند.
دانشجویان خارجی کانادا که درسشان در کانادا تمام شده است و فارغ التحصیل شده اند زین پس دیگر لازم نیست تا رسیدگی به درخواست ویزای کار کانادا پس از فارغ التحصیلی یا PGWP در کانادا بمانند. هم اکنون فارغ التحصیلانی که واجد شرایط کار تمام وقت در کانادا بدون ویزای کار هستند خواهند توانست حتی در صورت ترک کانادا و ورود مجدد به کانادا به صورت قانونی در کانادا کار کنند. دانشجویان خارجی باید درخواست PGWP را قبل از منقضی شدن ویزای تحصیلی شان ارائه کنند تا بتوانند به صورت تمام وقت در کانادا کار کنند. رسیدگی به درخواست PGWP ممکن است تا 90 روز به طول بینجامد.

🔻 متقاضیان دریافت ویزای PGWP برای کار در کانادا بدون ویزای کار باید واجد شرایط زیر باشند:

✔️ هنگام درخواست PGWP ویزای تحصیلی معتبر داشته باشند؛
✔️ دوره تحصبلی خود را تمام کرده و مدرک خود را اخذ کرده باشند؛
✔️ به صورت تمام وقت مشغول تحصیل بوده باشند و حد اقل دوره تحصیلی شان کمتر از شش ماه نبوده باشد؛
✔️ بیش از 20 ساعت در هفته در طول دوره تحصیلی شان کار نکرده باشند

اگر دولت فدرال کانادا با درخواست ویزای کار مخالفت کند فرد فارغ التحصیل باید به محض متوجه شدن از این تصمیم وزارت مهاجرت کانادا، کار در کانادا را متوقف کند.
 
 
PGWP و اقامت دائم کانادا

PGWPP بخشی از یک بسته جامع تحصیلی-کاری-مهاجرتی است که برای جذب و حفظ دانشجویان بین المللی طراحی شده است که معدود کشور های دیگر ارائه می دهند.
پس از اتمام دوره تحصیلی برخی از دانشجویان خارجی ممکن است با PGWP واجد شرایط کار و ماندن در کانادا باشند. اگر درخواست ویزای کار تایید شود فارغ التحصیلان خارجی می توانند بین 8 ماه تا 3 سال در کانادا بمانند و کار کنند. اگر هدف نهایی دانشجوی فارغ التحصیل اقامت و سکونت دائمی در کانادا باشد کسب تحربه کاری از طریق PGWP می تواند راهیابی وی به اقامت دائم کانادا از طریق سیستم اکسپرس انتری را تسهیل کند.
تجربه کاری کانادایی به دست آمده از طریق PGWPP همچنین می تواند به بهبود احتمال اخذ اقامت دائم کانادا از طریق سیستم ورود فدرال اکسپرس انتری کمک کند، که باعث تسریع در برنامه های اقامت دائم کانادا برای نیروی کار خارجی واجد شرایط می شود.

سه سال سابقه کار در کانادا به ارزش 64 امتیاز تحت سیستم جامع رتبه بندی ورود به سیستم اکسپرس (CRS)، که برای نمره دهی پروفایل نامزدهای اکسپرس انتری و تعیین رتبه آنها در صف دریافت دعوتنامه استفاده می شود. متقاضیان اکسپرس انتری با داشتن مدرک تحصیلی معتبر و مطابق با تحصیلات پس از متوسطه در کانادا، بسته به برنامه تحصیلی خود، 15 یا 30 امتیاز اضافی نسبت به نمره CRS دریافت می کنند. همچنین، فارغ التحصیلان بین المللی می توانند برای تحصیل در کانادا و تجربه کاری کانادایی خود حداکثر 94 امتیاز نسبت به نمره CRS دریافت کنند.
☑️ گفتنی است اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می شود. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست.
 
 
 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا