دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC)

زمان مطالعه: 7 دقیقه

دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC)

دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) یک مرکز جهانی برای تحقیق و آموزش است که در بین 40 دانشگاه برتر جهان و 20 دانشگاه برتر کانادا قرار دارد. از سال 1915، UBC در زمینه پژوهش دستاوردهای چشمگیری به ارمغان آورده و با دیدگاه کارآفرینی، دانشجویان، کارکنان و استادان را تشویق به بهبود روش های نوین آموزشی کرده و در آنها انگیزه ایجاد می کند. در UBC، قدرت خلاقیت دانشجویان ه به جایی می رسد که بتوانند به ایده هایی مبدل شوند که جهان را تغییر دهند.
این دانشگاه دارای 16دانشکده، 18 مدرسه و 2 کالج، اساتید و پرسنل مجرب می باشد که فرصت های یادگیری وسیعی را فراهم می کنند و بیش از 65،000 دانشجو از بیش از 150 کشور در آن مشغول به تحصیل هستند.
محققان این دانشگاه با همکاری دولت، بیش از 600 میلیون دلار در زمینه های تحقیقاتی جهت توسعه علم و فناوری و تکنولوژی سرمایه گذاری کرده اند.
این دانشگاه دارای دو مرکز اصلی است: دانشگاه ونکوور و دانشگاهی Okanagan واقع در Kelowna. دانشگاه ونکوور بیش از 85 درصد دانشجویان دانشگاه بریتیش کلمبیا را به خود اختصاص می دهد.

خوابگاه دانشجویی برای دانشجویان سال اول در دانشگاه بریتیش کلمبیا فراهم می گردد و دانشجویان بین المللی نیز در سال های دوم به بعد تحصیل خود، جهت خوابگاه اولویت دارند.
تقویم دانشگاهی برای هر دو دانشگاه شامل دو ترم زمستان و تابستان است، اگرچه ترم تابستان اختیاری است. زبان اصلی آموزش در این دانشگاه ، انگلیسی است.

نمونه هایی از مراکز تحقیقاتی مهم این دانشگاه عبارتند از: آزمایشگاه فیزیک سوماتومی TRIUMF کانادا، مرکز سیستم های غذایی پایدار در UBC Farm و موسسه پیشگیری از بیماری های مزمن.

 

بیش از 100 رشته متنوع در کمپس های Vancouver و Okanagan در دانشگاه بریتیش کلمبیا در دپارتمان های زیر ارائه می شود که جهت جستجوی برنامه ی مورد نظر خود میتوانید اینجا را کلیک کنید.:

 

◀️ اقتصاد و تجارت
◀️ زمین ، محیط زیست و پایداری
◀️ آموزش
◀️ مهندسی و فناوری 
◀️ علوم بهداشت و زندگی
◀️ تاریخ ، قانون و سیاست
◀️ زبانها و زبانشناسی
◀️ ریاضیات ، شیمی و فیزیک 
◀️ رسانه ها و هنرهای زیبا
◀️ مردم ، فرهنگ و جامعه

الزامات زبان جهت پذیرش در دانشگاه بریتیش کلمبیا:

/مدرک CAEL با حداقل نمره 70
/ مدرک TOEFL با حداقل نمره 90 و در بخش خواندن و شنیدن نمره کمتر از 22 و در بخش نوشتن و صحبت کردن نمره کمتر از 21 نداشته باشد
/ مدرک IELTS با حداقل نمره 6.5 به طور کلی و در هیچ بخش کمتر از نمره 6 نباشد
/ مدرک PTE نمره کلی 65 و در هیچ بخش کمتر از 60 نباشد
/ مدرک CEL با نمره کلی 600
/ مدرک Cambridge English Qualifications با حداقل نمره 180

پذیرش دانشگاه بریتیش کلمبیا

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی و سپس موفقیت در اخذ ویزای تحصیلی برای هر دانشگاه متفاوت است، پس اولین قدم برای اقدام به مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا انتخاب دانشگاه و پس از آن انتخاب رشته تحصیلی مورد نظر است.

برای پذیرش در UBC دانشجو باید با موفقیت شرایط عمومی پذیرش را که برای همه متقاضیان اعمال می‌شود و همچنین شرایط خاص هر رشته تحصیلی را کسب کند و به دانشگاه ارائه کند. شرایط عمومی مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه بریتیش کلمبیا و اخذ ویزای تحصیلی از کشور کانادا به شرح زیر است:

•    دیپلم دوره دبیرستان 

•    ریز نمرات دوره دبیرستان

•    ترجمه رسمی مدارک به زبان انگلیسی

برای ارائه مدرک دیپلم دوره متوسطه، کپی مورد تأیید از سوی مدیر مدرسه قابل قبول است ولی نسخه‌های محضری فاقد اعتبار هستند.

مشاوره رایگان تحصیلی از طریق واتساپ (9453 - 551 - 343 - 1+)

شهریه دانشگاه بریتیش کلمبیا 

اگر شما یک متقاضی بین المللی هستید و قصد اخذ پذیرش تحصیلی از UBC و یا هر دانشگاه دیگر در کشور کانادا را دارید، داشتن یک برنامه اولیه برای تأمین هزینه‌های مورد نیاز برای تحصیل و زندگی در کشور کانادا، مهم است. لذا داشتن اطلاعات کامل در خصوص مبلغ شهریه UBC به شما کمک می‌کند تا برنامه دقیق خود را تنظیم کنید.

معمولا شهریه دانشجویان بین‌المللی سالانه حدود 3 تا 5 درصد افزایش می‌یابد. هزینه تحصیل در برخی رشته‌های مقطع کارشناسی دانشگاه بریتیش کلمبیا برای دانشجویان بین المللی این دانشگاه به شرح زیر است:

 

شهریه تحصیل در رشته‌های مربوط به علوم کاربردی 50.838 دلار کانادا، رشته‌‌های مربوط به دانشکده هنرها 39.573 دلار کانادا، رشته تجارت 51.206 دلار کانادا و رشته علوم کامپیوتر 40.765 دلار کانادا است.
همچنین شهریه رشته‌های تحصیلی دیگری همچون: هنرهای زیبا 39.573 دلار کانادا، رشته تجارت بین الملل 47.872 دلار، رشته علوم آزمایشگاهی پزشکی 51.635 دلار، رشته مامایی 47.559 دلار، رشته موسیقی 37.460 دلار می‌باشد.

رتبه دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا براساس آخرین آمار QS World University Rankings در سال 2021

رتبه 46 جهانی و سوم کشور کانادا را از آن خود کرده است که بر شهرت جهانی این دانشگاه افزوده است.

بورسیه های تحصیلی در دانشگاه بریتیش کلمبیا:

UBC با اختصاص بیش از 30 میلیون دلار سالانه به جوایز ، بورس های تحصیلی و سایر کمک های مالی از به دانشجویان بین المللی در تمامی مقاطع تحصیلی ، در موفقیت علمی دانشجویان برجسته از سراسر جهان نقش بسزایی داشته است.

یکی از بهترین جوایزی که دانشگاه بریتیش کلمبیا به دانشجویان ارائه می دهد به این گونه است که به محض دریافت پیشنهاد پذیرش در UBC ، به طور خودکار جوایزی را مبتنی بر شایستگی های دانشجو ارائه می دهد.

همچنین بورسیه های تحصیلی دانشجویانی ورودی بین المللی نیز به دانشجویان برجسته در مقطع کارشناسی اعطا می شود. این دانشجویان هنگام ورود به سال اول تحصیل این بورسیه را دریافت می کنند و تا سه سال تحصیل نیز قابل تمدید است. 

 

این دانشجویان برای دریافت این بورسیه، باید شرایط زیر را داشته باشند:

✅ در UBC تازه وارد باشند و مستقیماً از دبیرستان یا دوره متوسطه (دانشگاه یا کالج) وارد شوند.
✅ دانشجوی بین المللی باشند که با مجوز تحصیل در کانادا (ویزای دانشجویی) در UBC تحصیل خواهد کرد. 
✅ پیشرفت تحصیلی و قدرت تفکر استثنایی ، و همچنین داشتن فعالیت های فوق برنامه و مشارکت های علمی امتیاز محسوب می شود

 

در کامنت ها منتظر پاسخ های شما هستیم… هر سوالی هم داشته باشید در کامنت ها پاسخگو خواهیم بود.
کسب مشاوره رایگان و اقدام با تکمیل فرم ارزیابی رایگان👇

سوالات و نظرات خود را درباره دانشگاه بریتیش کلمبیا بنویسید و برای اطلاع از نحوه پذیرش و تحصیل در برترین دانشگاه ها و موسسات آموزشی در رشته های مورد علاقه خود با ما از طریق اکانت های زیر در ارتباط باشید:

در تلگرام و واتساپ با شماره:  9453 551  343 (+1) 

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
5/5
0

نویسنده این مطلب: Admin3

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا